En dan nog wel specieker, de Flying Lizard waarmee Patrick huisman gereden heeft
Hieronder dus het uitgangspunt voor de ombouw

en vervolgens hoe het model eruit moet gaan zien.

Eerst de wagen maar eens gestript van de onderdelen die in de weg zitten. Hierbij is vooral aandacht nodig voor het bij elkaar houden van de losse onderdelen. Hiervoor gebruik ik altijd een veelvoud aan hersluitbare zakjes. De schroefjes van het model schroef ik zoveel mogelijk terug op de plekken waar ze zaten, Zo kan ik me nooit vergissen waar een schroefje hoorde én ik kan ze niet kwijtraken..

Bij de Minichamps was vooral het verwijderen van de koplampen een probleem. De buitenste transparante afdekking moet voorzichtig met een klein mesje losgewrikt worden. Pas daarna kan het binnenste deel losgehaald worden.

Daarna is het afplakken van de delen die niet in zilver gespoten moeten worden aan de beurt. Het gebruikte plakband is van 3M en is Scotch Plastic Tape van 3mm. Dit is uitermate geschikt (en juist ontwikkeld voor) het afplakken van onderdelen die gespoten moeten worden. De verf kruipt er niet onder, en het is makkelijk in bochten te plakken. Wanneer het warm gemaakt wordt is het nog elastischer en kan je er bijna onmogelijk dingen mee afplakken

Het model is gespoten. Kijk maar eens naar de strakke afscheiding van het zilver naar het rood. Er hoeft vrijwel nergens geretoucheerd te worden. Let op dat het zilver altijd na het spuiten dof is. Dit kan eenvoudig met wat ultrafijn schuurpapier worden afgeknapt. Dit dit wel tussen elke spuitlaak in, anders blijf je het zien als je eenmaal blanke lak gaat spuiten.

Daarna begint het werkje om de decals op de juiste maat te maken. Normaal zou ik eerst het hele model in kleur spuiten, maar vanwege tijdsgebrek moet ik de deuren en den kofferbak volgend weekend spuiten.

en hier dan het compleet gespoten model.

Omdat Minichamps er de verkeerde steunen voor de achtervleugel op gemaakt heeft, moest ik zelf maar iets bedenken. Het ontwerp was snel gemaakt, en die word binnenkort met een lasersnijmachine uitgesneden uit 0,5mm alluminium.

En dan meteen maar eens met het belangrijkste begonnen, het plakken van de decals. En dan ook nog maar eens met de belangrijkste van alle decals, de motorkap.

En ik moet zeggen dat ik er tot nu toe niet ontevreden over ben. De maker van de decals heeft een puik stukje werk afgeleverd. Ik kan hem niet genoeg bedanken....
Zodra deze decal droog is, ga ik weer verder. Als ik er nu te veel aan doe maak ik het alleen maar stuk....