Porsche 911 (996) GT3 RSR Flying Lizard Huisman 2004

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Porsche 911 (996) GT3 RSR Flying Lizard Huisman 2004

Bericht door Curbstone Models »

Enige tijd geleden kreeg ik de Minichamps Porsche 911 GT3 RSR in handen. Eigenlijk meteen dacht ik erover om er een Flying Lizard van te gaan maken.

En dan nog wel specieker, de Flying Lizard waarmee Patrick huisman gereden heeft
Hieronder dus het uitgangspunt voor de ombouw
Afbeelding

en vervolgens hoe het model eruit moet gaan zien.
Afbeelding

Eerst de wagen maar eens gestript van de onderdelen die in de weg zitten. Hierbij is vooral aandacht nodig voor het bij elkaar houden van de losse onderdelen. Hiervoor gebruik ik altijd een veelvoud aan hersluitbare zakjes. De schroefjes van het model schroef ik zoveel mogelijk terug op de plekken waar ze zaten, Zo kan ik me nooit vergissen waar een schroefje hoorde én ik kan ze niet kwijtraken..
Afbeelding

Bij de Minichamps was vooral het verwijderen van de koplampen een probleem. De buitenste transparante afdekking moet voorzichtig met een klein mesje losgewrikt worden. Pas daarna kan het binnenste deel losgehaald worden.

Afbeelding

Daarna is het afplakken van de delen die niet in zilver gespoten moeten worden aan de beurt. Het gebruikte plakband is van 3M en is Scotch Plastic Tape van 3mm. Dit is uitermate geschikt (en juist ontwikkeld voor) het afplakken van onderdelen die gespoten moeten worden. De verf kruipt er niet onder, en het is makkelijk in bochten te plakken. Wanneer het warm gemaakt wordt is het nog elastischer en kan je er bijna onmogelijk dingen mee afplakken

Afbeelding
Het model is gespoten. Kijk maar eens naar de strakke afscheiding van het zilver naar het rood. Er hoeft vrijwel nergens geretoucheerd te worden. Let op dat het zilver altijd na het spuiten dof is. Dit kan eenvoudig met wat ultrafijn schuurpapier worden afgeknapt. Dit dit wel tussen elke spuitlaak in, anders blijf je het zien als je eenmaal blanke lak gaat spuiten.

Afbeelding
Daarna begint het werkje om de decals op de juiste maat te maken. Normaal zou ik eerst het hele model in kleur spuiten, maar vanwege tijdsgebrek moet ik de deuren en den kofferbak volgend weekend spuiten.

Afbeelding

en hier dan het compleet gespoten model.
Afbeelding

Omdat Minichamps er de verkeerde steunen voor de achtervleugel op gemaakt heeft, moest ik zelf maar iets bedenken. Het ontwerp was snel gemaakt, en die word binnenkort met een lasersnijmachine uitgesneden uit 0,5mm alluminium.

Afbeelding

En dan meteen maar eens met het belangrijkste begonnen, het plakken van de decals. En dan ook nog maar eens met de belangrijkste van alle decals, de motorkap.

Afbeelding

En ik moet zeggen dat ik er tot nu toe niet ontevreden over ben. De maker van de decals heeft een puik stukje werk afgeleverd. Ik kan hem niet genoeg bedanken....

Zodra deze decal droog is, ga ik weer verder. Als ik er nu te veel aan doe maak ik het alleen maar stuk....
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D Vakmanschap zou ik zeggen :worshippy: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Het resultaat mag er al zijn :shock:

Ben benieuwd naar het eindresultaat :worshippy:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Curbstone Models
Contacteer:

en dan begint het toch zomaar ergens op te lijken

Afbeelding
DaChrist
Contacteer:

Bericht door DaChrist »

goed bezig!
ServaesStijn

Bericht door ServaesStijn »

Begint er zeer mooi op te gelijken, wou dat ik zo handig was aangelegd om zoiets te doen.

Misschien een vraag off topic, maar die blauwe tape die u gebruikt bij het afplakken wat voor soort tape is dat. Wil namelijk zelf een diorama proberen te maken en zo tape lijkt mij zeer handig.

alvast bedankt
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

allemensen, dat ziet er goed uit!!!! :thump_up: :worshippy:

prachtig
Curbstone Models
Contacteer:

ServaesStijn schreef: Misschien een vraag off topic, maar die blauwe tape die u gebruikt bij het afplakken wat voor soort tape is dat. Wil namelijk zelf een diorama proberen te maken en zo tape lijkt mij zeer handig.
Het is speciale maskingtape van 3M. Een beetje vakhandel op het gebied van schilderen heeft het wel

Afbeelding

Laat Autoart nou niet de enige zijn die het startnummer 45 op de deur niet in de juiste grootte maakt.... iets voor op de afwerklijst dus..
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Heel veel respect :worshippy:
sjefske
Contacteer:

Bericht door sjefske »

Erg mooi gedaan!

Alleen Censuur dat AA hem gaat maken :?
Afbeelding
Afbeelding
Wouter
Schaal: 1:43

Bericht door Wouter »

Ben benieuwd! :thump_up:
Curbstone Models
Contacteer:

sjefske schreef:Erg mooi gedaan!

Alleen Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! dat AA hem gaat maken :?
www.aa-collection.com/autoartshopping/images/items/80673a2.jpg

nope.... is een andere versie... die ik aan het maken ben is een 2004 ALMS van Huisman..... :mrgreen:

en dan komt er ook nog één van Minichamps...
PORSCHE 911 GT3-RSR FLYING LIZARD MOTORSPORT 24H LE MANS 2006 VAN OVERBECK/LONG/NEIMAN (100066480)

dus dan heb ik er meteen 3... van 3 verschillende jaren....

en deze had ik juist gekozen omdat het een Dutch Driver is... en natuurlijk in een Lizard, dat kan niet missen.. die moet je dan hebben...

Afbeelding

en het achterkantje
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Heel knap gedaan :thump_up:

Staan die decals op de deur niet wat te hoog.
Als ik op de foto kijk van de echte auto, dan staan die decals onderaan op de deur. :eh:
Afbeelding
Curbstone Models
Contacteer:

the_stig schreef:Heel knap gedaan :thump_up:

Staan die decals op de deur niet wat te hoog.
Als ik op de foto kijk van de echte auto, dan staan die decals onderaan op de deur. :eh:
staat al op de afwerklijst.... op één of andere manier zijn ze te klein afgedrukt...

Maar dat komt wel goed bij de volgende versie van de decals...

dan zet ik er ook meteen een paar van die lampen (lumileds) op, die was ik ook vergeten (Lijk Autoart wel)... :mrgreen:
Special Models

Bericht door Special Models »

Mooi :worshippy: :worshippy:
Ik ben niet jaloers hoor 8) 8)
Verzamelen is de kunst van het kopen
Plaats reactie