Bavaria City Racing 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
basNL
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bavaria City Racing 2007

Bericht door basNL »

Vandaag is het weer zo ver.

De 3de editie van de Bavaria City Racing in het Centrum van Rotterdam
Na een verregende editie van vorig jaar is het hopelijk vandaag beter weer.

Ik ben er dit jaar ook te vinden en heb met geluk 2 kaarten voor de Bovag tribune bemachtigd. Ik ga proberen een mooie foto inpressie te maken van dit evement.

Hier een kleine voorbeschouwing

Afbeelding

Programma Bavaria City Racing

Rotterdam, zondag 19 augustus 2007
12.00 Warming Up & Drive for Kids
14.00 Start Bavaria City Racing
14.05 Spyker F1 Demonstratie: Christijan Albers
14.20 WTCC: Duncan Huisman (BMW), Tom Coronel (SEAT) en Olivier Tielemans (Alfa)
14.35 ING Renault F1 Demonstratie: Heikki Kovalainen
14.55 NL Drift Series: Olaf Comijs, Tim en Tom Coronel
15.05 A1 Grand Prix: Jeroen Bleekemolen en John O’Hara
15.20 ChampCar World Series: Robert Doornbos
15.40 Spyker F1 Demonstratie: Adrian Sutil
15.55 Classic Formula: Michel Bleekemolen en Ho-Pin Tung
16.15 ING Renault F1 Demonstratie: Nelson Piquet Jr.
16.30 Einde
N.B. Wij raden de bezoekers van het evenement dringend aan oordopjes te gebruiken!

Doornbos trapt af voor Rotterdams raceweekend

Afbeelding

Om het Rotterdams raceweekend in te luiden verzorgde Robert Doornbos donderdag 16 augustus een specataculaire demonstratie bij Ahoy Rotterdam. Robert Doornbos gaf in zijn ChampCar bolide speciaal voor genodigde een voorproefje op de demonstraties bij de RaceSalon en Bavaria City Racing. Kenmerkend waren zijn eerste woorden toen Doornbos uit de auto stapte: "Zo jongens, ik ben weer thuis".

Tijdens RaceSalon zal de nummer twee van het ChampCar kampioenschap diverse demonstraties verzorgen en zullen er meet & greets plaatsvinden. Op zondag 19 augustus zal hij de straten van Rotterdam onder de rook zetten en het racepubliek kennis laten maken met de ChampCar.

Nog meer Nederlandse coureurs naar Bavaria City Racing

Afbeelding

Het autosportspektakel wordt dit jaar voor de derde maal gehouden in het centrum van Rotterdam. De verwachting is dat er net als bij de voorgaande edities enkele honderdduizenden mensen getuige zijn van de spectaculaire demonstraties. In het hoofdprogramma racet onder meer Christijan Albers met de Spyker F1, Heikki Kovalainen en Nelson Piquet Jr. met ING Renault over het smalle stratencircuit en geeft Robert Doornbos een show weg met zijn Champ Car-bolide. Ook A1 Grand Prix Team Nederland is aanwezig en toont haar gloednieuwe livery met Jeroen Bleekemolen achter het stuur. Maar er zijn meer Nederlandse toppers te zien komend weekeinde in Rotterdam:

Jan Lammers

Jan Lammers staat al meer dan 30 jaar garant voor snelheid en succes. In 1973 won hij op Zandvoort zijn eerste kampioenschap als 16-jarig talent en eind 2002 ontving hij in Monaco, als coureur én als teambaas, twee felbegeerde FIA Awards. Tussen die twee mijlpalen ligt een lange weg, bezaaid met titels en trofeeën, pech en tegenslag, records en overwinningen. Hij is inmiddels vaste gast bij Bavaria City Racing, want hij wil het enthousiasme van de uitzinnige fans voor geen goud missen. Robert Heilbron: “Jan was vorig jaar vanaf dag één enthousiast over ons initiatief. Prachtig dat hij er nu voor de derde keer bij is.”

Renger van der Zande

Renger van der Zande zal het spektakel tijdens Bavaria City Racing versterken. De Nederlander in Italiaanse dienst komt samen met zijn Prema Power F3 bolide speciaal over. Hiermee verruilt het Italiaanse Formule 3 Euroseries team eenmalig de eigen waterstad Venetië voor het even waterrijke Rijnmond. Niet alleen zal Renger op zondag een demo geven voor een volle stad, ook doet hij de warming up in de Racesalon in AHOY. Renger van der Zande: “Ik heb zin in Bavaria City Racing. Vorig jaar heb ik vol genoten van mijn demo met mijn Q-dance bolide. Nu zal ik flink wat rubber verbranden met mijn Trust / Tatung Formule 3-wagen. Dat wordt dus nog leuker! Ik hoop jullie allemaal te begroeten op mijn stand op de Racesalon en het evenement op zondag. Komen dus!!”

Formula Masters

De 21-jarige Rotterdammer, Chris van der Drift, en de 20-jarige Vlaardinger Nick de Bruijn razen in het voorprogramma van Bavaria City Racing door de straten van Rotterdam in de International Formula Masters. De International Formula Masters is een nieuwe eenzitterklasse die racet in het bijprogramma van het FIA Wereldkampioenschap Toerwagens. De bolides beschikken over 250 pk sterke motoren en rijden snellere rondetijden dan de Formule 3. Chris van der Drift: “Ik kijk hier heel erg naar uit omdat de laatste twee edities erg spectaculair waren en ik had de wens om op een dag ook daar te rijden. Nu is het eindelijk zo ver en het lijkt mij heel gaaf om door mijn eigen woonplaats te scheuren. En met de vele toeschouwers zal dat een speciaal gevoel geven. Ik kan niet wachten!” Nick de Bruijn: “Het wordt een weerzinwekkende ervaring om de mogelijkheid te krijgen om door de straten van Rotterdam te blazen, waar ik normaal gesproken gelijk een bekeuring krijg! Ik kijk enorm uit naar dit spektakel en ik zal het toegestroomde publiek zeker niet teleurstellen.”

Olivier Tielemans

De 23-jarige autocoureur Olivier Tielemans rijdt in de WTCC in het Alfa Romeo team. Daarnaast zal Olivier de in de Classic Formula meerijden, waar ook de coureurs Michel Bleekemolen en Ho-Pin Tung aan mee zullen doen. Op de RaceSalon zal op de stand van Easy LIFE de nieuwe merchandise van Tielemans gepresenteerd worden en is de coureur aanwezig voor het uitdelen van gesigneerde foto’s en posters.

De Race Salon is speciaal bedoeld om de racewereld dichterbij het publiek te brengen en vindt plaats op 17 en 18 augustus in Ahoy. Tijdens deze dagen zullen vele race- en F1-bolides tentoongesteld worden, vinden er meet & greets plaats met coureurs, en zijn er diverse workshops en demonstraties

En dan de foto's!!!!!!

Even Duwen
Afbeelding

Het was al snel erg druk
Afbeelding

En iedereen uit zijn dak
Afbeelding

Alberts gaat te hard voor een scherpe foto
Afbeelding

De driftkings driften lekker
Afbeelding

Jeroen Bleekemolen in zijn RfH
Afbeelding

Er komt rook uit de uitlaten van Sutil
Afbeelding

De flighing Fin
Afbeelding

Piquet komt wel erg dichtbij
Afbeelding

Stap in
Afbeelding

last van een Burnout???
Afbeelding

Heb ik jouw niet eerder ontmoet???
Afbeelding

Nice Dome
Afbeelding

Ook Doornbos voooooool gasssss
Afbeelding

Laatste rondje voor Robert
Afbeelding
Laatst gewijzigd door basNL op wo 22 aug 2007 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Ben net terug, was toch wel lekker dat F1 geweld door de straten van mijn dorp! Alleen erg lang wachten op heel weinig wagens, volgende keer toch maar weer naar Spa gaan. Vond de nederlanders ronduit teleurstellend in hun demo's. De beide Renault mannen krijgen van mij echter een hele diepe buiging! :worshippy: :thump_up: Vooral heikki, lekker iedere keer voor m'n neus dikke donuts! :mrgreen:

Foto's zijn allemaal zwaar kud geworden vanwege teveel mensen ("wanneer ga jij nou eens een porsche kopen paps?" :sick: "wat zonde van het wegdek!" :nuts: ) voor mijn neus!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1:18 24/7 op zo 19 aug 2007 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Doornbos the man :worshippy:

Mooie foto's zeg, valt wel mee toch?

Thanks, valt wel mee ja, maar ik had er meer van voorgesteld, ik had gewoon niet de ruimte die ik zou willen. Stond met de camera boven m'n hoofd te zwaaien... Dit is het beste van iets van 250 foto's, de rest is of scherpgesteld op publiek, of gewoon te bewogen.
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Ik stond in de bocht bij het begin van de Blaak, vlak bij het station Blaak en de kubuswoningen.
Ik had erg goed zicht op het brede stuk waar zo'n beetje iedereen wel een donut draaide of even de bandjes affikte. 8) :worshippy:
Heb enorm genoten, de foto's volgen nog, ze zien er perfect uit. :dance:
Ik had bijna géén last van de mensen voor me en uiteindelijk stond ik bijna aan het hek. :clap:
Die A1 en F1's hebben me helemaal gek gemaakt van de kippevel. :shock:
Man wat een vette sound en die Judd van David Hart mocht er ook zijn. :shhh:

Ik was er rond 12 uur en tot 14 uur hebben ze alle auto's al zo'n beetje laten zien in een hoog tempo onder het motto van opwarmen e.d.
Daarna was het officiele programma en dat vond ik ook erg gaaf.
Om kwart voor 4 vond ik het mooi geweest, dus ik heb nét de laatste doorkomst van Sutil met de vlammen gemist :cry: :oops:
Om kwart voor 5 was ik thuis, dus op tijd voor de reportage van SBS, kortom het was een perfecte middag voor mij. :thump_up:

Gaat u er even voor zitten? :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door F40F50ENZO op ma 20 aug 2007 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ik vindt deze foto's zeker niet slecht hoor :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
basNL
Contacteer:

Bericht door basNL »

Ik heb ook erg genoten. Het was een super dag :worshippy:

Het was een super plek tussen de blaak en de Wilhemsbrug. Wel erg druk. In het begin zaten we op de tribune maar daar was het zich niet goed zeker niet als iedereen gaat staan. Op een gegeven moment ben ik ook naar het hek gegaan dat was 1 meter van de baan. na 10x wegestuurd te zijn aan het hek heel even weer op de tibune gezeten.
maar toen de F1 demo's begonnen ben ik gewoon weer aan het hek gaan staan. Daar heb ik een paar fraaie foto's gemaakt.

Heel wat kippevel gekregen bij het gebruil van de motoren.

De demo's waren erg goed. Ze deden mooie shows recht voor de tribune.

De driftkings gingen ook lekker. Ze zette het rechte stuk even blauw van de rook. Erg mooi.

Alberts trapte ook zijn Spyker op zijn staart. Wat kunnen die mannen rijden zeg. Het terug schakelen voor de bocht klinkt ook erg fraai.

Jammer dat Robert maar 2 ronden heeft gereden maar hij moest wel even wennen aan het maken van donuts in een champcar. Hij had er een stuk gras voor nodig. Mooi dat Trust Robert weer sponsord.

Heiki blijf maar donuts draaien en werd er zelf misselijk van haha.
De mensen die nu over het hofplein rijden weten niet wat ze zijn. De witte zijn niet meer zichtbaar en er staan nu een paar zwarte achten op het wegdek.

Het mooiste van alles was de laatste demo van Nelson Piquet jr.
Hij genoot er zelf ook erg van van al die mensen die zwaaide en schreeuwden. heel de tribune ging uit zijn dat van zijn shows.
Bij zijn laatste rondje stond hij pal voor mijn neus stil, ik kon zo instappen en toen gaf hij plankgas. Mijn haren stonden recht overeind whowww wat een kick. Het blijven mooie machines.

Ik ga vandaag proberen wat foto's te posten
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden

basNL schreef: De mensen die nu over het hofplein rijden weten niet wat ze zijn. De witte zijn niet meer zichtbaar en er staan nu een paar zwarte achten op het wegdek.
Valt wel mee, vanochtend was het nat en dan nog een ochtendspits eroverheen, niet veel meer van over helaas!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Reed Albers in een Spyker? Ik hoorde dat op het nieuws ook al, maar ik dacht dat ze zich vergisten!

Is nog steeds in dienst bij spyker, maar niet meer als coureur, snap zelf ook niet dat 'ie dat doet! :nuts:
F40F50ENZO

Ik heb in mijn vorige berichtje een paar :mrgreen: foto's geplakt :dance:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Autofan

Bericht door Autofan »

basNL schreef:Ik heb ook erg genoten. Het was een super dag :worshippy:

Het was een super plek tussen de blaak en de Wilhemsbrug. Wel erg druk. In het begin zaten we op de tribune maar daar was het zich niet goed zeker niet als iedereen gaat staan. Op een gegeven moment ben ik ook naar het hek gegaan dat was 1 meter van de baan. na 10x wegestuurd te zijn aan het hek heel even weer op de tibune gezeten.
maar toen de F1 demo's begonnen ben ik gewoon weer aan het hek gaan staan. Daar heb ik een paar fraaie foto's gemaakt.

Heel wat kippevel gekregen bij het gebruil van de motoren.

De demo's waren erg goed. Ze deden mooie shows recht voor de tribune.

De driftkings gingen ook lekker. Ze zette het rechte stuk even blauw van de rook. Erg mooi.

Alberts trapte ook zijn Spyker op zijn staart. Wat kunnen die mannen rijden zeg. Het terug schakelen voor de bocht klinkt ook erg fraai.

Jammer dat Robert maar 2 ronden heeft gereden maar hij moest wel even wennen aan het maken van donuts in een champcar. Hij had er een stuk gras voor nodig. Mooi dat Trust Robert weer sponsord.

Heiki blijf maar donuts draaien en werd er zelf misselijk van haha.
De mensen die nu over het hofplein rijden weten niet wat ze zijn. De witte zijn niet meer zichtbaar en er staan nu een paar zwarte achten op het wegdek.

Het mooiste van alles was de laatste demo van Nelson Piquet jr.
Hij genoot er zelf ook erg van van al die mensen die zwaaide en schreeuwden. heel de tribune ging uit zijn dat van zijn shows.
Bij zijn laatste rondje stond hij pal voor mijn neus stil, ik kon zo instappen en toen gaf hij plankgas. Mijn haren stonden recht overeind whowww wat een kick. Het blijven mooie machines.

Ik ga vandaag proberen wat foto's te posten
Dat had met zijn remmen te maken begreep ik. Bij een donut gebruik je vrijwel altijd je rem en die ha hij niet meer. Tenminste: dat zei hij op tv Rijnmond. :wink:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Gummetje Coronel :mrgreen:
F40F50ENZO

basNL schreef: Ik ga vandaag proberen wat foto's te posten
Lukt het al met de foto's basNL?

Is er verder niemand van MAF geweest? :think:
Ik kan het me haast niet voorstellen :doh:
basNL
Contacteer:

Bericht door basNL »

foto update
Plaats reactie