De 3de editie van de Bavaria City Racing in het Centrum van Rotterdam
Na een verregende editie van vorig jaar is het hopelijk vandaag beter weer.
Ik ben er dit jaar ook te vinden en heb met geluk 2 kaarten voor de Bovag tribune bemachtigd. Ik ga proberen een mooie foto inpressie te maken van dit evement.
Hier een kleine voorbeschouwing

Programma Bavaria City Racing
Rotterdam, zondag 19 augustus 2007
12.00 Warming Up & Drive for Kids
14.00 Start Bavaria City Racing
14.05 Spyker F1 Demonstratie: Christijan Albers
14.20 WTCC: Duncan Huisman (BMW), Tom Coronel (SEAT) en Olivier Tielemans (Alfa)
14.35 ING Renault F1 Demonstratie: Heikki Kovalainen
14.55 NL Drift Series: Olaf Comijs, Tim en Tom Coronel
15.05 A1 Grand Prix: Jeroen Bleekemolen en John O’Hara
15.20 ChampCar World Series: Robert Doornbos
15.40 Spyker F1 Demonstratie: Adrian Sutil
15.55 Classic Formula: Michel Bleekemolen en Ho-Pin Tung
16.15 ING Renault F1 Demonstratie: Nelson Piquet Jr.
16.30 Einde
N.B. Wij raden de bezoekers van het evenement dringend aan oordopjes te gebruiken!
Doornbos trapt af voor Rotterdams raceweekend

Om het Rotterdams raceweekend in te luiden verzorgde Robert Doornbos donderdag 16 augustus een specataculaire demonstratie bij Ahoy Rotterdam. Robert Doornbos gaf in zijn ChampCar bolide speciaal voor genodigde een voorproefje op de demonstraties bij de RaceSalon en Bavaria City Racing. Kenmerkend waren zijn eerste woorden toen Doornbos uit de auto stapte: "Zo jongens, ik ben weer thuis".
Tijdens RaceSalon zal de nummer twee van het ChampCar kampioenschap diverse demonstraties verzorgen en zullen er meet & greets plaatsvinden. Op zondag 19 augustus zal hij de straten van Rotterdam onder de rook zetten en het racepubliek kennis laten maken met de ChampCar.
Nog meer Nederlandse coureurs naar Bavaria City Racing

Het autosportspektakel wordt dit jaar voor de derde maal gehouden in het centrum van Rotterdam. De verwachting is dat er net als bij de voorgaande edities enkele honderdduizenden mensen getuige zijn van de spectaculaire demonstraties. In het hoofdprogramma racet onder meer Christijan Albers met de Spyker F1, Heikki Kovalainen en Nelson Piquet Jr. met ING Renault over het smalle stratencircuit en geeft Robert Doornbos een show weg met zijn Champ Car-bolide. Ook A1 Grand Prix Team Nederland is aanwezig en toont haar gloednieuwe livery met Jeroen Bleekemolen achter het stuur. Maar er zijn meer Nederlandse toppers te zien komend weekeinde in Rotterdam:
Jan Lammers
Jan Lammers staat al meer dan 30 jaar garant voor snelheid en succes. In 1973 won hij op Zandvoort zijn eerste kampioenschap als 16-jarig talent en eind 2002 ontving hij in Monaco, als coureur én als teambaas, twee felbegeerde FIA Awards. Tussen die twee mijlpalen ligt een lange weg, bezaaid met titels en trofeeën, pech en tegenslag, records en overwinningen. Hij is inmiddels vaste gast bij Bavaria City Racing, want hij wil het enthousiasme van de uitzinnige fans voor geen goud missen. Robert Heilbron: “Jan was vorig jaar vanaf dag één enthousiast over ons initiatief. Prachtig dat hij er nu voor de derde keer bij is.”
Renger van der Zande
Renger van der Zande zal het spektakel tijdens Bavaria City Racing versterken. De Nederlander in Italiaanse dienst komt samen met zijn Prema Power F3 bolide speciaal over. Hiermee verruilt het Italiaanse Formule 3 Euroseries team eenmalig de eigen waterstad Venetië voor het even waterrijke Rijnmond. Niet alleen zal Renger op zondag een demo geven voor een volle stad, ook doet hij de warming up in de Racesalon in AHOY. Renger van der Zande: “Ik heb zin in Bavaria City Racing. Vorig jaar heb ik vol genoten van mijn demo met mijn Q-dance bolide. Nu zal ik flink wat rubber verbranden met mijn Trust / Tatung Formule 3-wagen. Dat wordt dus nog leuker! Ik hoop jullie allemaal te begroeten op mijn stand op de Racesalon en het evenement op zondag. Komen dus!!”
Formula Masters
De 21-jarige Rotterdammer, Chris van der Drift, en de 20-jarige Vlaardinger Nick de Bruijn razen in het voorprogramma van Bavaria City Racing door de straten van Rotterdam in de International Formula Masters. De International Formula Masters is een nieuwe eenzitterklasse die racet in het bijprogramma van het FIA Wereldkampioenschap Toerwagens. De bolides beschikken over 250 pk sterke motoren en rijden snellere rondetijden dan de Formule 3. Chris van der Drift: “Ik kijk hier heel erg naar uit omdat de laatste twee edities erg spectaculair waren en ik had de wens om op een dag ook daar te rijden. Nu is het eindelijk zo ver en het lijkt mij heel gaaf om door mijn eigen woonplaats te scheuren. En met de vele toeschouwers zal dat een speciaal gevoel geven. Ik kan niet wachten!” Nick de Bruijn: “Het wordt een weerzinwekkende ervaring om de mogelijkheid te krijgen om door de straten van Rotterdam te blazen, waar ik normaal gesproken gelijk een bekeuring krijg! Ik kijk enorm uit naar dit spektakel en ik zal het toegestroomde publiek zeker niet teleurstellen.”
Olivier Tielemans
De 23-jarige autocoureur Olivier Tielemans rijdt in de WTCC in het Alfa Romeo team. Daarnaast zal Olivier de in de Classic Formula meerijden, waar ook de coureurs Michel Bleekemolen en Ho-Pin Tung aan mee zullen doen. Op de RaceSalon zal op de stand van Easy LIFE de nieuwe merchandise van Tielemans gepresenteerd worden en is de coureur aanwezig voor het uitdelen van gesigneerde foto’s en posters.
De Race Salon is speciaal bedoeld om de racewereld dichterbij het publiek te brengen en vindt plaats op 17 en 18 augustus in Ahoy. Tijdens deze dagen zullen vele race- en F1-bolides tentoongesteld worden, vinden er meet & greets plaats met coureurs, en zijn er diverse workshops en demonstraties
En dan de foto's!!!!!!
Even Duwen

Het was al snel erg druk

En iedereen uit zijn dak

Alberts gaat te hard voor een scherpe foto

De driftkings driften lekker

Jeroen Bleekemolen in zijn RfH

Er komt rook uit de uitlaten van Sutil

De flighing Fin

Piquet komt wel erg dichtbij

Stap in

last van een Burnout???