Mooi spul. Wat een strakke wagen, zo'n K70. Wel een hele vreemde eend in de luchtgekoelde VW-bijt van destijds. De auto kwam gewoon te vroeg. De mensen waren nog niet toe aan zo'n moderne VW. Ik trouwens wel, al was ik nog maar 8 of zo: 2 ooms hadden er allebei 1 en ik vond ze ge-wel-dig. Ik weet nog dat ze allebei bij ons op bezoek waren en ze dus allebei bij ons huis stonden, de metallic groene en de signaal rode. Nostalgie...
Ik woonde vroeger bij een ziekenhuis en daar was het 2 x per dag bezoekuur. Dat betekende dat ik ook 2 x per dag als het even kon een uur op de grote parkeerplaatsen rondfietste om alle auto's goed te bekijken. De Golf 1 in 1974; ik heb er geloof ik een half uur omheen gefietst.
M'n vitrinekast is een soort plaatsvervangende-parkeerplaats-van-vroeger. Rondfietsen op een parkeerplaats is een beetje genant als je 41 bent, hoewel mijn nieuwe website wel weer een beetje die kant op gaat.

Kan ik nog een verzoekplaatje van een 1:43 Golf I aanvragen, Ben? Wat waren die stalen velgen toch heerlijk eigenlijk. Persoonlijk vind ik ze veel mooier dan plastic wieldoppen of lichtmetaal met brede banden. Herkenbaar?