Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- straatauto
- Contacteer:
Tripoux, Ik heb de Golf 1 alleen als een witte GTI van Detail Cars; Minichamps heeft in zijn catalogus een groene Golf 1 aangekondigd voor dit jaar (is echter bijna voorbij).
Misschien maak ik volgend weekend een plaatje van de Golf GTI.
Leuk trouwens hoe je foto's op de 1:1 site steeds aangevuld worden; ik heb er al een paar opgeslagen in mijn 1:1 versus 1:43 (o.a. de blauwgrijze kever) ik probeer n.l. al mijn schaalmodellen ook als foto in juiste kleur en type te verzamelen.
vr.gr. Ben
Misschien maak ik volgend weekend een plaatje van de Golf GTI.
Leuk trouwens hoe je foto's op de 1:1 site steeds aangevuld worden; ik heb er al een paar opgeslagen in mijn 1:1 versus 1:43 (o.a. de blauwgrijze kever) ik probeer n.l. al mijn schaalmodellen ook als foto in juiste kleur en type te verzamelen.
vr.gr. Ben
Hey eindelijk een NSU / VW K70straatauto schreef:Tripoux,
Jij informeerde laatst of er al een VW K70 was.
Inmiddels is er een verschenen bij Norev:
www.modelcarworld.biz/Artfotos/Art500x300/143/143455.jpg
Kijk even op: http://www.modelcarworld.de/ bij "Diese woche neu"
die ga ik vul op mijn verlanglijstje zettten voor bij mijn NSU verzameling

- straatauto
- Contacteer:
De VW K70 is inderdaad korte tijd uitgerust geweest met een Wankelmotor (zoals de NSU RO80).
Het bleek echter geen succes zodat al snel overgegaan werd naar een "gewone" motor. Maar géén luchtgekoelde zoals voor VW meer gebruikelijk was.
De Golf 1 van Norev is inderdaad zeer fraai, maar ik wacht nog even op de standaard uitvoering door Minichamps.
Ze komen met een groene; ik hoop die onbestemde "olijvenkleur"die zo typerend was voor die tijd.
En Tripoux, Minichamps heeft inderdaad óók de Guilia uitgebracht; ik had toen echter al een handbouw van Looksmart (zie pagina 19 van dit topic).
Vandaag twee foto's van echte klassiekers
De bovenste is weer "in elkaar geknutseld" met een fotobewerkingsprogramma:
Citroën Traction 11B 1957 Vitesse
Citroën Traction 7 roadster 1935 Nostalgie
Citroen (zonder de puntjes op de e)

Het bleek echter geen succes zodat al snel overgegaan werd naar een "gewone" motor. Maar géén luchtgekoelde zoals voor VW meer gebruikelijk was.
De Golf 1 van Norev is inderdaad zeer fraai, maar ik wacht nog even op de standaard uitvoering door Minichamps.
Ze komen met een groene; ik hoop die onbestemde "olijvenkleur"die zo typerend was voor die tijd.
En Tripoux, Minichamps heeft inderdaad óók de Guilia uitgebracht; ik had toen echter al een handbouw van Looksmart (zie pagina 19 van dit topic).
Vandaag twee foto's van echte klassiekers
De bovenste is weer "in elkaar geknutseld" met een fotobewerkingsprogramma:
Citroën Traction 11B 1957 Vitesse
Citroën Traction 7 roadster 1935 Nostalgie
Citroen (zonder de puntjes op de e)

Bij mijn weten (en volgens mijn collectie literatuur) is de K70 altijd bedoeld met een zuigermotor (K = Kolben, zuiger, Ro = Rotation). De verwarring bestaat eruit dat de K70 wel is ontworpen als broertje van de Ro80, als NSU dus. Dat verklaart ook waarom-ie geen onderdelen met andere VWs deelt.
Overigens is Audi in de tweede generatie 100 wel bezig geweest met Wankelmotoren testen.
Overigens is Audi in de tweede generatie 100 wel bezig geweest met Wankelmotoren testen.
- straatauto
- Contacteer:
De RO80 wankelmotoren waren nogal onbetrouwbaar en storingsgevoelig. Ook een reden voor het geringere succes. Er werden daarom wel gewone benzinemotoren ingebouwd ter vervanging van de wankelmotoren.

Mazda bleef de Wankelmotor trouw met zijn RX-types. Straatauto heeft misschien wel een paar Mazda's in 1:43 (Ebbro) te tonen?

Mazda bleef de Wankelmotor trouw met zijn RX-types. Straatauto heeft misschien wel een paar Mazda's in 1:43 (Ebbro) te tonen?
- straatauto
- Contacteer:
Een paar nogwel; nee hoor, dat is iets te optimistisch Tripoux
Ik heb er slechts één (Ook al getoond op pagina 6 van dit topic) maar wél met Wankelmotor!
Mazda Familia Presto Rotary Coupé Ebbro

Ik heb er slechts één (Ook al getoond op pagina 6 van dit topic) maar wél met Wankelmotor!
Mazda Familia Presto Rotary Coupé Ebbro

Laatst gewijzigd door straatauto op di 04 dec 2007 21:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Japanners waren in de jaren 70 zwaar ongewaardeerd. Nu, terugkijkend, zaten er toch heel leuke modellen bij. Net wat lichtvoetiger en wat amerikaansachtiger dan we toen gewend waren. En scherp geprijsd.
Zo'n Carina, ik vind het persoonlijk een hele elegante auto. Ik zie er af en toe nog één, een mosgroene. Heb je daar ook van staan Straatauto?

En speciaal voor Chummy: een belgische Crown. Dat soort luxe japanners werd volgens mij in de jaren '70 in België meer verkocht dan in Holland.
Prachtig toch, dat lijntje boven de grille? Gauw een 1:43 van dit model plaatsen Straatauto, anders gaat de moderator nog ingrijpen straks met al die 1:1 foto's.

Zo'n Carina, ik vind het persoonlijk een hele elegante auto. Ik zie er af en toe nog één, een mosgroene. Heb je daar ook van staan Straatauto?

En speciaal voor Chummy: een belgische Crown. Dat soort luxe japanners werd volgens mij in de jaren '70 in België meer verkocht dan in Holland.
Prachtig toch, dat lijntje boven de grille? Gauw een 1:43 van dit model plaatsen Straatauto, anders gaat de moderator nog ingrijpen straks met al die 1:1 foto's.

- straatauto
- Contacteer:
Jammergenoeg zijn er niet veel 1/43 modellen van de Japanners.
Ik heb er dan ook maar hooguit een stuk of tien.
V.w.b. de Toyota Carina: Die heb ik zelf gehad; het was mijn tweede auto en ik heb hem ongeveer in 1975 gekocht.
Ik ben het met je eens Tripoux dat het een fraaie auto was; maar de kwaliteit......................
Toyota had toen écht nog niet de kwaliteit waar ze nu zo'n goede naam in opgebouwd hebben.
De Carina had een automatische choque welke constant voor problemen zorgde.
Ik heb hem dan ook maar snel weer verkocht en mijn tweede Datsun gekocht (de 120A coupé) welke ik wél in 1/43 heb (dit topic pagina 14)
Ik heb er dan ook maar hooguit een stuk of tien.
V.w.b. de Toyota Carina: Die heb ik zelf gehad; het was mijn tweede auto en ik heb hem ongeveer in 1975 gekocht.
Ik ben het met je eens Tripoux dat het een fraaie auto was; maar de kwaliteit......................
Toyota had toen écht nog niet de kwaliteit waar ze nu zo'n goede naam in opgebouwd hebben.
De Carina had een automatische choque welke constant voor problemen zorgde.
Ik heb hem dan ook maar snel weer verkocht en mijn tweede Datsun gekocht (de 120A coupé) welke ik wél in 1/43 heb (dit topic pagina 14)