Het vergelijk tussen mijn vrouw en de modelautoverzameling, hoe verzin je het? Tenminste, in mijn geval zijn dat onvergelijkelijke grootheden, maar misschien is dat in jouw geval anders, Porsche?
Het loopt al aardig met de verkoop. En wie weet krijg je m'n ex-auto's wel weer op dit forum te zien...

De Peugeot 504 gaat er komen en ik blijf bezoeker van dit forum hoor. Kan ik meegenieten van jullie verzameling. Als dat geen goedkoop alternatief is. Als ruil deel ik mijn herinneringen bij de modellen.
Oké, dan maar mijn specifieke jeugdherinnering aan een witte 504. We woonden vroeger buitenaf, te ver om te fietsen als kleuter naar school. Achter ons woonde een gezin uit Sri Lanka, artsen. Ze hadden een witte Peugeot 504 en een mooie Ford Capri. Ik reed met hen mee naar de kleuterschool. Als enige blanke jongetje in een auto vol mooie bruine mensen. Twee collega's van m'n vader hadden later een donkerbruine 504 en een witte 504 familiale. Nog weer later, middelbare schooltijd had de leraar biologie een witte familiale, en de leraar frans een beige 504 sedan. De Peugeot 504 is lang mee gegaan, van eind jaren '60 tot begin jaren '80 en omspant zo mijn hele jeugd. Vandaar misschien die voorliefde.
PS: is het een idee om mijn Tripoux-website gewoon in de lucht te houden zodat de foto's beschikbaar blijven? Reageer maar.