Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
@ jonnoT: Ah! Had ik moeten weten; ga ik even mooi de mist in
@ tom: ik gok ook een ASA. Een 1000 GT in dit geval. Mooie lijn!
Nog maar eentje dan:

een 1900 cabriolet, een (zelfgebouwde) kit van CB-models. De caravan is van Hongwell en is een (latere) kopie van een beroemd Engels model. Ik vond dit setje gewoon leuk bij elkaar passen; je krijgt gelijk zin in vakantie!

@ tom: ik gok ook een ASA. Een 1000 GT in dit geval. Mooie lijn!

Nog maar eentje dan:

een 1900 cabriolet, een (zelfgebouwde) kit van CB-models. De caravan is van Hongwell en is een (latere) kopie van een beroemd Engels model. Ik vond dit setje gewoon leuk bij elkaar passen; je krijgt gelijk zin in vakantie!

Rock & Roll!!!
Ik voel me vereerd dat mijn naam in verband gebracht wordt met de 504.
Overigens krijgt de Tripoux-website een doorstart met het fotomateriaal van Straatauto! Nog in ontwikkeling, maar er staat al wat nieuws op.

Overigens krijgt de Tripoux-website een doorstart met het fotomateriaal van Straatauto! Nog in ontwikkeling, maar er staat al wat nieuws op.

- straatauto
- Contacteer:
Bij mij is het nét andersom JonnoT: Ik heb óók wel sportversies maar concentreer me vooral op de alledaagse gebruiksauto's.jonnoT schreef:[..]
Mijn collectie bestaat meer uit de sportwagen varianten dan uit de standaard sedannetjes. Niet dat ik die niet mooi vind. Kan ze zeker waarderen
Binnenkort zet ik de 504 voor Tripoux op de gevoelige plaat (c.q. chip)
Vandaag een klassieker die ik ruim 15 jaar geldeden voor het eerst in 1/43 kocht: De Citroën DS. Hij was van het fabrikaar Eligor en ik was er ondanks de destijds forse prijs erg tevreden mee.
Als ik die Eligor naast de Norev zet die ik zo'n twee jaar geleden kocht (overigens in dezelfde kleur), lijkt de Eligor helemaal nergens meer op.
Op de foto's dus de DS van Norev samen met zijn cabrio versie.
Citroën DS23 Pallas Norev
Citroën DS 21 Cabriolet 1972 Norev

veicolo...prachtig die cabrio met caravan...als de zomer er maar vlug aan komt.
tripoux...tof dat de foto's van straatauto op de site komen...
straatauto...die DSen spreken mij wel aan...vive le france
de DS van eligor mag je ook hier is laten zien,ik heb er ook enkele van daarmee..
Samen met tripoux wacht ik ook ongeduldig op de 504...heb er ook mooie en minder mooie herineringen aan...

tripoux...tof dat de foto's van straatauto op de site komen...

straatauto...die DSen spreken mij wel aan...vive le france

de DS van eligor mag je ook hier is laten zien,ik heb er ook enkele van daarmee..
Samen met tripoux wacht ik ook ongeduldig op de 504...heb er ook mooie en minder mooie herineringen aan...

Ik moet toch even een aantekening maken bij die cabriolet met caravan.
Die caravan is GEEN engelse caravan! Dat is een Zweedse SMV, befaamd om zijn elektronische remsysteem en vloerverwarming via de "lange jan".
Maar wat weer een mooie foto's. Even een dagje niet online en je kan weer 2 tot 3 pagina's terugbladeren
.
Die caravan is GEEN engelse caravan! Dat is een Zweedse SMV, befaamd om zijn elektronische remsysteem en vloerverwarming via de "lange jan".
Maar wat weer een mooie foto's. Even een dagje niet online en je kan weer 2 tot 3 pagina's terugbladeren

Tja, de DS... een moeilijk te modelleren auto blijkbaar, ik heb er een paar in de verzameling die bij nadere beschouwing eigenlijk nergens op lijken. Heb het wel een mooie auto gevonden altijd, dus ik heb er behoorlijk wat modellen van- vanaf de eerste, die op bollen op het water dreef.
Veicolo: je foto's zijn al verdwenen...
Veicolo: je foto's zijn al verdwenen...

Yep! Ik zie het ook. Gaf eergisteren en gisteren ook al problemen. Die schuur deugt niet. Ik had ze al gemaild en het probleem zou verholpen moeten zijn. Mooi niet, dus. Kon niet eens meer uitloggen.
Zijn er betere alternatieven en zo ja hoe krijg ik dan hier de zaak weer werkend?
Toegevoegd na 12 minuten:
Nou, eens kijken hoe lang deze hier te zien blijven dan.

1200 spider (Norev) uit 1959. Creazione di Pininfarina, die in die tijd ook veel voor Peugeot ontwierp. En dat is te zien ook!

Toegevoegd na 12 minuten:
Nou, eens kijken hoe lang deze hier te zien blijven dan.

1200 spider (Norev) uit 1959. Creazione di Pininfarina, die in die tijd ook veel voor Peugeot ontwierp. En dat is te zien ook!
Rock & Roll!!!