Als donorauto heb ik gekozen voor de Viper van Arjan van der Zwaan.

De auto is helemaal gestript en van alle kunststof onderdelen ontdaan.

Van het model is alle lak verwijderd. Het is gedaan met verf afbijtmiddel. Dit gaat snel, makkelijk en zonder krassen te veroorzaken.

Hier zijn al de juiste velgen aangebracht, extra vleugeltjes op zijkanten van de voorspoiler gemaakt en interieur aangepast. (Rolbeugels de juiste kleur gegeven, veiligheidsgordel gemaakt en klokjes (decals) geplakt). Ik heb ook bewust gekozen voor de versie met de verschillende velgen. Anders dan op bovenstaande foto dus. Ik vind het gewoon mooier......

De schijnwerpers weggewerkt, maar absoluut het meeste werk gaat zitten in het maken van de extra vleugeltjes op de neus. Hier zijn de eerste 4 al gereed. Nu nog twee extra luchtinlaten.......Dit alles is / wordt gedaan uit een stukje blik.

Update eindresultaat 15-01-2008.
Eindelijk,.....de aanpassingen aan de neus en het spuitwerk is klaar. De schijnwerpers zijn weggewerkt, 4 extra vleugeltjes gemaakt, 2 extra luchtinlaten en een plaat voor de grill.
Kortom,.....een hele klus.

Ook het aanbrengen van de decals is niet bepaald eenvoudig. Ik heb 2 setjes moeten gebruiken om er ééntje van de juiste te kunnen voorzien. Verder nog een antenne gemaakt en transparante schijnwepers uit een 3de donormodel kunnen halen. Maar ben al met al toch tevreden over het eindresultaat.