Die Avant is van AAM Boyer in 1:43. Inderdaad een prachtig model, maar de inmiddels uitgebrachte Minichamps is nauwelijks minder (en veel goedkoper).tripoux schreef:Tom, eindelijk eens even op jouw topic gekeken. Wat een mooie 100 Avant staat daar op. Wat is het merk en wat is de schaal? Mijn oom had er vroeger de Sedan van, nog met de oranje clignoteurs en in die typische groene kleur van die eerste serie zoals de metallic op de foto hieronder, maar dan in de kleur van de Audi 80. Het was de opvolger van zijn K70.
Die afgebeelde Audi 80 is grappig genoeg van mij geweest, die foto heb ik gemaakt en de auto is eind vorig jaar verkocht. De kleur heet Manilagrün, de kleur van de 100 Avant heet Resedagrün (in die kleur heb ik ook een Audi 80).
Prachtige modellen in deze topic, heren! Die Anglia en Popular zijn nog steeds erg fraai, typische Engelse auto's. Die LandCruiser kan ik ook wel waarderen, da's inmiddels net zo'n cultauto als de Willys Jeep en de Land-Rover. En de aero, die zag je inderdaad niet veel. Er reed hier een paar jaar geleden nog een exemplaar rond, een witte 1.2 met rode geruite bekleding. Leuke auto maar het model klopt weer niet echt.
Ik kijk wel erg uit naar Neo's Audi 200 quattro 20V, de foto's van de proto zijn veelbelovend...