Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door Markopolo »

Jos Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Jos Verstappen is nog steeds een wilde. Dat zegt de bekende coureur over zichzelf in een interview met het gratis verkrijgbare dagblad De Pers. Deze zelfkennis klopt, want de bijna 36-jarige Limburger haalt in het vraaggesprek wild uit naar de huidige lichting nationale topcoureurs als Christijan Albers, Robert Doornbos en Giedo van der Garde.

‘Albers heeft smoesjes en geen uitstraling’
Verstappen is in De Pers weinig lovend over de Nederlandse coureurs die na hem in een Formule 1-bolide zijn gestapt. Jos zal bij zijn collega-piloten waarschijnlijk weinig vrienden maken met zijn recente opmerkingen. ,,Nu zie ik geen Nederlandse coureurs die goed genoeg zijn voor de Formule 1’’, meent Jos. ,,Albers echt niet. Hij heeft altijd smoesjes en geen uitstraling. Doornbos? Ook niet goed genoeg.’’

Als je haar maar goed zit
Volgens Verstappen is Giedo van der Garde nog jong en heeft hij talent. ,,Maar hij wint geen races. Dan moet je je ook afvragen of je wel goed genoeg bent voor de Formule 1. Hij heeft zijn testrol bij Spyker vorig jaar vooral te danken aan zijn rijke schoonvader. Ik heb wel eens het idee dat het hen ook niet puur om het racen gaat, dat ze de randzaken veel belangrijker vinden. Feestjes afstruinen en kijken of hun haar goed zit. Ze denken alleen aan de buitenkant en vergeten het racen.’

'Ik heb een nogal wild karakter'
Als Verstappen terugkijkt op zijn eigen F1-carrière, geeft hij in De Pers aan dat hij af en toe teveel wildebras is geweest. ,,Achteraf denk ik dat ik hier en daar een tandje terug had moeten doen’’, legt de Limburger uit. ,,Ik heb nog steeds een nogal wild karakter, dat verander je niet. Op het circuit komt die felheid tot uiting. Maar soms pakt het ook goed uit. Zoals die keer in de A1GP, twee jaar geleden in Durban. Ik lag tweede en wilde iemand inhalen. Dat ging fout, maar in de vervolgrace probeerde ik het weer op dezelfde plek. Toen lukte het wel en won ik.’’

‘Altijd snel’
Over zijn nieuwe avontuur, in de LM P2-wagen van VM Motorsport waarmee Jos met Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn gaat rijden in de LMES en de 24 uur van Le Mans, is hij enthousiast. Hoewel hij weinig prototype-ervaring heeft, stelt Verstappen in De Pers: ,,Ik ben altijd snel in apparaten met een stuur en een gaspedaal.’’
Waarom verspeeld deze meneer altijd zijn krediet alvorens hij die opgebouwd heeft, was wel benieuwd of hij in deze klasse een potje kon breken, maar in plaats daarvan gaan we nog even natrappen, met de intensie van ikke wel en jullie niet. :eh: Jammer! :|
ViperArry

Re: Verstappen haalt uit naar Albers, Doornbos en Van der Garde

Bericht door ViperArry »

Ah, ik denk dat je het niet zo zwaar moet zien. Bepaalde mannen hadden altijd wel iets te vertellen in de wereld van de F1 (of het ze nou in dank werd afgenomen of niet....)
Irvine was er eentje van hetzelfde kaliber, nam nooit n blad voor de mond.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Ach ja, typisch Jos zullen we maar zeggen. Gedeeltelijk heeft hij ook wel gelijk wat betreft de F1.
Obv de cijfers heeft hij gewoon het beste in de F1 gepresteerd.

In de A1 was ik ook niet echt onder de indruk van hem.

Doornbos moet gewoon in de VS kampioen worden, vd Garde in de Formule Renault, Albers punten halen in de DTM, Tung en Buurman races winnen in de GP2. Iedereeen Gelukkig

Het is wachten op een Nederlandse F1 coureur die het zelfde kan zeggen over Jos wat betreft zijn prestaties.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Verstappen leert het nooit, niet zeiken maar presteren en na zijn stunt in Zandvoort door af te haken, heeft ie het bij mij voorgoed verbruidt. :thump_down:

Doornbos :dance:
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik denk dat de meeste mensen wel moeite hebben met verstappen omdat hij dingen benoemd zoals ze zijn..

Albers... veel smoesjes weinig prestaties.... denk wel dat hij gelijk heeft..

Doornbos... net niet goed genoeg... denk wel dat hij gelijk heeft...

van der Garde... net even niet genoeg bezig met racen... denk wel dat hij gelijk heeft..

en van die irritante figuren die zo nodig even jouw van de baan rijden omdat ze zich moeten bewijzen... die timmer je gewoon even wat verstand bij... denk wel dat hij gelijk heeft..

Ik moet Jos gewoon gelijk geven, op dit moment hebben we niets van het kaliber F1. Albers is uitgerangeerd, Doornbos niet goed genoeg en van der Garde moet nu toch echt eens wat gaan winnen, en omdat hij dat niet doet, zie ik hem ook niet hoog op het verlanglijstje van een goed team komen.

En dat hele gedoe met Jan Lammers op Zandvoort, daar waren toch echt wel twee partijen voor nodig. En de insteek van Jan om Jos te voorzien van een extra oor door er vanuit te gaan dat Jos toch niet kon weigeren voor eigen publiek te rijden, tja, sterk van Jos om toch gewoon voet bij stuk te houden... denk niet dat Jan daarop gerekend had... ondanks de stemmingmakerij in de media...

Neen Jos... ik denk dat je gelijk hebt...

En dat zijn kansen in de LMS gewoon bijzonder klein zijn.. tja.. daar kunnen we wel vanuit gaan. En iedereen die denkt dat er goede prestaties mogelijk zijn, die moet even van de RedBull afblijven en gewoon met beide benen op de grond blijven staan... want die kans is zo klein.. een terugkeer van Albers met Spyker maakt meer kans....
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Albers echt niet. Hij heeft altijd smoesjes en geen uitstraling.
Klassiek gevalletje pot verwijt de ketel... :doh:

Hij zou gelijk hebben als hij zichzelf ook in dit lijstje zou zetten, in plaats van zichzelf boven de middelmaat te verheffen! :smoke:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Jolly Club schreef:
Albers echt niet. Hij heeft altijd smoesjes en geen uitstraling.
Klassiek gevalletje pot verwijt de ketel... :doh:

Hij zou gelijk hebben als hij zichzelf ook in dit lijstje zou zetten, in plaats van zichzelf boven de middelmaat te verheffen! :smoke:
:mrgreen: ik ben het volkomen met je eens
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:.............

Neen Jos... ik denk dat je gelijk hebt...
Misschien wel, maar je hoort niks van hem, tot meneer weer in een auto rondknort, dan ineens wordt de put weer opengetrokken, erg jammer
Curbstone Models schreef:En dat zijn kansen in de LMS gewoon bijzonder klein zijn.. tja.. daar kunnen we wel vanuit gaan. En iedereen die denkt dat er goede prestaties mogelijk zijn, die moet even van de RedBull afblijven en gewoon met beide benen op de grond blijven staan... want die kans is zo klein.. een terugkeer van Albers met Spyker maakt meer kans....
True, daar doelde ik ook helemaal niet op, maar je hoeft ook niet altijd te winnen om bijzonder te worden, kijk maar naar Racing for Holland :D
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

:lol:
Altijd weer lachen met Joske.
Hij schreeuwt nu al een jaar lang de grootst mogelijke onzin in de Telegraaf, schijt in het eigen nest en de helft loopt weer achter hem aan. :worshippy:

Als het manneke wel manier had gehad, niet om zich heen zou slaan, verstand in het bolletje zou hebben en enige mate van zelfreflectie en gewoonweg een betere coureur dan had niemand gezeurd. Maar Joske ontbeert te veel kwaliteiten om serieus genomen te worden. Dat hij gas kan geven; akkoord. Dat hij niet een absolute topper is; ook akkoord.

En volgens mij heeft Robby D. verlede jaar iets meer race gewonnen dan Josje V in zijn A1 jaar :mrgreen:
Jolly Club

rsh_scuderia schreef:En volgens mij heeft Robby D. verlede jaar iets meer race gewonnen dan Josje V in zijn A1 jaar :mrgreen:
Dit argument moet een foutje zijn van de anders altijd zo scherpe RSH. Het aantal behaalde overwinningen was in de Senna/Schumacher discussie immers ook niet relevant? Terwijl die beide dan ook nog eens wel in dezelfde raceklasse opereerden... :think:

rsh_scuderia
Moderator

Enige punt wat ik ik wilde maken, weledele heer Jolly, is dat Josje V. andere beticht van gedragingen en het niet behalen van aansprekende resultaten terwijl mijnheer best wel in een oranje wagen had kunnen zitten. En ongeacht je raceklasse, als je een stoeltje hebt, dan heb je een stoeltje. En als je dan ook nog eens "Rookie of the year" wordt, heb je het best aardig gedaan.

Joske heeft door zijn imago nooit topsponsoring gekregen naar mijn mening en dat een ander rondrijdt door een zakgeld van een schoonvader, of door goede contacten met een drankjesverkopert zal deze mijnheer best steken.

Merk dat ik al te veel letters verspil aan dit figuur....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zal ik Jos altijd blijven herinneren. Afgeschreven auto's, een schitterend debuutjaar met een heftige brand en het gebrek aan ultiem talent om de echte top te halen.

En daarnaast niet zo sympathiek. En dat is natuurlijk geheel mijn persoonlijke mening :thump_up:
Jolly Club

Ooooooohhh.... zeg dat dan :mrgreen:

Zijn we 't eigenlijk gewoon eens :cool:

Smokey

Bericht door Smokey »

De waarheid is hard :yes: .......nou nog zelfkennis ontwikkelen Jos :?

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
rsh_scuderia
Moderator

Jolly Club schreef:Ooooooohhh.... zeg dat dan :mrgreen:

Zijn we 't eigenlijk gewoon eens :cool:
Is het dan toch eindelijk eens gelukt :dance:
Daarnaast, McRae zijn we het ook al over eens :thump_up:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Nou Jos houdt de gemoederen weer bezig! Hebben we in ieder geval weer wat te discusseren :)

Wat betreft de zijn mening over de Nederlanders na hem in de F1 geef ik hem gelijk. Los van de persoon Verstappen is hij cijfermatig tot op heden gewoon de best presterende Nederlander in de F1.

Alhoewel ik van mening ben dat hij lang niet alles eruit heeft gehaald wat er in zat en ook niet het super talent had om wereldkampioen te worden.

Doornbos en Albers hebben het in respectievelijk het in de Champcars en DTM/F3 goed gedaan, maar in de F1 tot op heden niets gepresteerd. Van de Garde was goed in de karts maar daarna heeft hij ondanks goed materiaal en budget vrij weinig gepresteerd.

Het is nu gewoon wachten op een Nederlandse F1 coureur die over Jos kan zeggen dat Jos eigenlijk in meer dan 100 F1 races maar weinig gepresteerd heeft.

Toch? :wink:
Plaats reactie