Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Kijkdag van de Domeinen in Soesterberg. Helaas geen camera bij me.
- straatauto
- Contacteer:
Mooie bestellers Veicolo.... maar je had die Fiat Daily wel eens eerst mogen poetsen voor dit chique topic!
Ik heb geen foto's van bestellers meer in voorraad en daarom vandaag maar weer twee gewone personenauto's; óf zoals men dat vroeger zei "luxe wagens".
Alom bekend als "de badkuip" danwel "Badewanne":
Ford Taunus 1960 Detail Cars
Ford Taunus cabrio 1960 Detail Cars

Ik heb geen foto's van bestellers meer in voorraad en daarom vandaag maar weer twee gewone personenauto's; óf zoals men dat vroeger zei "luxe wagens".
Alom bekend als "de badkuip" danwel "Badewanne":
Ford Taunus 1960 Detail Cars
Ford Taunus cabrio 1960 Detail Cars

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Sorry!...je had die Fiat Daily wel eens eerst mogen poetsen voor dit chique topic!
Schitterende Fordjes, Straatauto. Altijd al een zwak voor dit model gehad.
@Volvofiel: bij ons in de straat staat ook een 340GL. Rijdt nog dagelijks z'n ritjes. En laat maar komen die Daf.
@Tom: Dat was dus afzien met die Daily. Voor wat betreft de herrie, traag- en dorstigheid heb je wel gelijk, maar ze reden\rijden wel geweldig goed weet ik uit ervaring.
Rock & Roll!!!
knap die fordjes....dat waren nog is wagens met mooie chroom en bumpers...ik vind hem nog altijd speciaal 
Ik wil niet teveel met foto's van 1:1's strooien, dus daarom even een link voor Tom (is het deze?)
http://volvo300club.nl/images/voorblad/16.jpg
http://volvo300club.nl/images/voorblad/16.jpg
En hoe staat het met je 343 ombouwproject in 1:43 (NEO)?
Volvofiel: dat was 'm niet. De kleur rood leek meer oranje en er zaten originele lichtmetalen velgen onder.
Veicolo: tja, goed rijden is relatief... ik heb inmiddels heel wat bestelwagens gereden en dat was niet echt een van de betere.
Maar goed, huurauto's worden ook niet netjes behandeld.
Straatauto: mooie badkuipen! Die cabrio heb ik ook, in dezelfde foute kleur.
Veicolo: tja, goed rijden is relatief... ik heb inmiddels heel wat bestelwagens gereden en dat was niet echt een van de betere.
Straatauto: mooie badkuipen! Die cabrio heb ik ook, in dezelfde foute kleur.
Wel een beetje offtopic deze, hoewel 'ie vast wel op straat te zien zal zijn geweest, maar wél een echt werkpaard:

Fiat 25R. Een landbouwtractor van het bouwjaar 1954. Dit type werd gebouwd van 1951 tot 1957. Hij had een watergekoelde viercilinder dieselmotor van 25 pk. Dit model is van Universal Hobbies.
Ik vond 'm te leuk om te laten liggen. Is dit trouwens de enige tractor op dit forum?

Fiat 25R. Een landbouwtractor van het bouwjaar 1954. Dit type werd gebouwd van 1951 tot 1957. Hij had een watergekoelde viercilinder dieselmotor van 25 pk. Dit model is van Universal Hobbies.
Ik vond 'm te leuk om te laten liggen. Is dit trouwens de enige tractor op dit forum?
Rock & Roll!!!
Nog niks helaas, ik ben 'op zoek' (eerder passief dan actief) naar een goede basis in de vorm van een Stahlberg. Daarvan hoef ik namelijk alleen de bumpers te verwisselen i.p.v. het gehele front.tripoux schreef:En hoe staat het met je 343 ombouwproject in 1:43 (NEO)?
Leuke tractor trouwens, heeft 'ie ook de karakteristieke naar buiten hangende voorwielen?
deze 2cv zou nieuw zijn,in de kuifjes collectie

Nee Volvofiel, deze helaas niet.
Hoeveel van die modellen in de Kuifje serie zijn (of komen) er eigenlijk? Ik vind ze wel leuk, trouwens.
Hoeveel van die modellen in de Kuifje serie zijn (of komen) er eigenlijk? Ik vind ze wel leuk, trouwens.
Rock & Roll!!!
met deze erbij zitte ze aan 71 geloof ik..
mooi collectie is het wel hoor,een aanrader 
Dit kuifje modell is waarschijnlijk één van de 7 extra modellen (items) die uitkomen specifiek voor de trouwe leden van de serie.
Heeft ook een andere kleur karton en past niet tussen de normale gangbare maten.
De volledige serie bevat 70 modellen. (ik moet er nog een 25-tal8))
Heeft ook een andere kleur karton en past niet tussen de normale gangbare maten.
De volledige serie bevat 70 modellen. (ik moet er nog een 25-tal8))
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Mooie Eend, Chummy! Blijft toch een serie met bijzondere charme, die Kuifje-serie. Knap hoe ze de auto's toch echt hun stripauto-karakter hebben weten te behouden.
- straatauto
- Contacteer:
Vandaag de hoekige opvolger van de Renault Dauphine: de R8
Ik heb hem op de foto gezet met een veel minder bekende Renault: Een "stranduitvoering" van de R4.
Volkswagen had zijn 181, Citroën de Mehari en Renault maakte op basis van zijn R4 de Rodeo.
Renault 8 1964 Altaya
Renault Rodeo ACL Coursière 1971 Mythique R4 (tijdschriftenserie)

Ik heb hem op de foto gezet met een veel minder bekende Renault: Een "stranduitvoering" van de R4.
Volkswagen had zijn 181, Citroën de Mehari en Renault maakte op basis van zijn R4 de Rodeo.
Renault 8 1964 Altaya
Renault Rodeo ACL Coursière 1971 Mythique R4 (tijdschriftenserie)

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com