Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Die Toyota vind ik prachtig. Die moet ik ook eens aanschaffen. 
Zeer fraaie Toyota!
Is die Dinky alweer zo oud? Ik heb 'm ook in de kast staan, volgens mij zelfs in twee kleuren (er staat me iets bij van een gele in AA-uitvoering?) Nog steeds een leuk model.
Is die Dinky alweer zo oud? Ik heb 'm ook in de kast staan, volgens mij zelfs in twee kleuren (er staat me iets bij van een gele in AA-uitvoering?) Nog steeds een leuk model.
straatauto,
beide modellen zijn heel mooi.
..de toyota jeep daar heb ik altijd een zwak voorgehad.
..vind hem nog altijd knap 
beide modellen zijn heel mooi.
De oerbroeders zijn het toch wel: de Jeep, de Land Rover en de Landcruiser. Gelukkig zie je ze soms nog in het wild. De Willys Jeep heb ik ook in 1:18 van Solido. Een beetje aangepast, ik zal binnenkort eens foto's maken. Dan ben ik ook weer een beetje ontopic.

Een klasgenoot van mij heeft een 'familielid' van de Willy's Jeep: een Hollandse Nekaf. Met een ...wat was 't ook weer... 2.8 liter 4-cilinder?
Een Nekaf, die ken ik nog uit mijn diensttijd. Heerlijke felle Jeepjes met zo'n droog, rauw motorgeluid.
Toen die later vervangen werden door de trage Landrover 88 Diesel, leek het alsof je ineens achteruit reed.
Ze werden geassembleerd door de Nederlandse Kaiser-Frazer fabrieken, vandaar NEKAF.
Er is een leuke website met alle ins en outs van de NEKAF, http://www.nekaf.nl.
Hier een Solido Jeep in 1:43 met als ik het goed heb een keukenwagen.

Toen die later vervangen werden door de trage Landrover 88 Diesel, leek het alsof je ineens achteruit reed.
Ze werden geassembleerd door de Nederlandse Kaiser-Frazer fabrieken, vandaar NEKAF.
Er is een leuke website met alle ins en outs van de NEKAF, http://www.nekaf.nl.
Hier een Solido Jeep in 1:43 met als ik het goed heb een keukenwagen.

Tijdje dit topic niet bezocht
een hoop mooi de revue gepasseerd, zie ik

Ja, mooie 4 x 4 tjes. Een collega van me had zo'n Landcruiser in donkergroen. Nu ik er zo over nadenk: volgens mij heeft hij 'm nog steeds! 
Rock & Roll!!!
De Nekaf heeft zelfs een topsnelheid van dik 90 km/h.
Helaas wordt die van mijn klasgenoot nog echt gebruikt en is hij zo rot als ik weet niet wat.
Helaas wordt die van mijn klasgenoot nog echt gebruikt en is hij zo rot als ik weet niet wat.
Rustig hier. Iedereen op vakantie? Ikke niet, ik werk.
Tja, je hebt werkpaarden en luxepaarden.
Om (met dank aan het mooie weer) toch een beetje in vakantiestemming te komen hier twee ultieme "mooiweerauto's":

Fiat 600 Jolly. Fiat stuurde eind jaren '50 een aantal 600 chassis naar Ghia die er bovenstaande creaties van maakte. De autootjes kregen stoelen van pitriet en een soort van zeiltje als dak tegen de zon. Ze waren voornamelijk bedoeld voor de rijken der aarde daar ze zeker twee keer zo duur waren als een gewone 600. Onder andere Onassis had er eentje. Er zijn er maar weinig van geproduceerd en dus zeer zeldzaam. Ik heb er nog nooit een 'live' gezien.
De bovenste Jolly is van Corgy Toys en de onderste van Ixo.
Om (met dank aan het mooie weer) toch een beetje in vakantiestemming te komen hier twee ultieme "mooiweerauto's":

Fiat 600 Jolly. Fiat stuurde eind jaren '50 een aantal 600 chassis naar Ghia die er bovenstaande creaties van maakte. De autootjes kregen stoelen van pitriet en een soort van zeiltje als dak tegen de zon. Ze waren voornamelijk bedoeld voor de rijken der aarde daar ze zeker twee keer zo duur waren als een gewone 600. Onder andere Onassis had er eentje. Er zijn er maar weinig van geproduceerd en dus zeer zeldzaam. Ik heb er nog nooit een 'live' gezien.
De bovenste Jolly is van Corgy Toys en de onderste van Ixo.
Rock & Roll!!!
Mooie modellekes
Juliana had zo'n Ferrari voor aan het strand
- straatauto
- Contacteer:
Inderdaad wat rustig hier Veicolo.
Maar gelukkig heb jij de stilte weer even doorbroken met die leuke zonnige strandauto's!
Ik heb tot nu toe steeds wat foto's in het voren gemaakt, maar daar ben ik nu even doorheen.
Gisteren weer een stapeltje modellen klaargezet voor een nieuwe "fotoshoot"
Een dezer dagen hoop ik de eerste foto's weer te kunnen plaatsen
Maar gelukkig heb jij de stilte weer even doorbroken met die leuke zonnige strandauto's!
Ik heb tot nu toe steeds wat foto's in het voren gemaakt, maar daar ben ik nu even doorheen.
Gisteren weer een stapeltje modellen klaargezet voor een nieuwe "fotoshoot"
Een dezer dagen hoop ik de eerste foto's weer te kunnen plaatsen
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Het wás stil hier, maar daar komt nog wel verandering in?
Ben bezig met de 1:1, en die geeft zich niet snel gewonnen... Tjongejonge.
Ben bezig met de 1:1, en die geeft zich niet snel gewonnen... Tjongejonge.
Juliana had een door Michelotti verbouwde Daf 55 in een dergelijke uitvoering. Geen Ferrari of Fiat.PORSCHE schreef:Mooie modellekes
Zie maar eens hier.
Direct aan het begin en aan het eind.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Ja, zo probeer ik het ook te doen maar dat lukt ook niet altijd.Ik heb tot nu toe steeds wat foto's in het voren gemaakt, maar daar ben ik nu even doorheen.
Daarentegen, als ik maar raak post ben ik zo door de voorraad heen... ik heb er maar ongeveer 200...
Klopt, ik heb 'm in het Dafmuseum zien staan. Leuk was die, of niet dan?Juliana had een door Michelotti verbouwde Daf 55 in een dergelijke uitvoering.
Rock & Roll!!!