Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
daveys flow.....ook foto's van jou 1/18 modellen zijn meer dan welkom,kunnen we is zien wat jij zoal hebt in je collectie 
Lang geleden beloofd en hier zijn ze eindelijk: de foto's van de Peugeot 504 van Welly in 1:18. Het was er mooi weer voor vanmiddag. De auto is zo realistisch gemaakt, dat zelfs een bobbeltje in de lak hier en daar niet ontbreekt. Het totaalplaatje klopt gewoon.

Laatst gewijzigd door tripoux op vr 09 mei 2008 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- straatauto
- Contacteer:
Fraaie 504 Tripoux!
Zo'n buitenspiegel is in 1/18 wél fraaier dan bij mijn 1/43; de verhoudingen zijn gewoon beter
De standaard van het spiegeltje is bij de 1/43 vaak zó dik dat ze er dan beter aan deden de hele spiegel weg te laten
Zo'n buitenspiegel is in 1/18 wél fraaier dan bij mijn 1/43; de verhoudingen zijn gewoon beter
De standaard van het spiegeltje is bij de 1/43 vaak zó dik dat ze er dan beter aan deden de hele spiegel weg te laten
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
tripoux...in 1 woord prachtig....zowel de wagen als de foto's....
zeg nu zelf,franse wagens uit die tijd hebben iets speciaals
zeg nu zelf,franse wagens uit die tijd hebben iets speciaals
De motor en het interieur.

mooi je foto's
is net echt...
is net echt...
- DaveysFlow
- Schaal: 1:18
Wow...Tripoux
Wat een mooi Welly-model is dat, die 504!!!
Meteen ff zoeken op eBay...
Anywayz, net fotootjes geplaats in Privécollecties.
Voor de liefhebber...
greetz,
DaveysFlow
Wat een mooi Welly-model is dat, die 504!!!
Meteen ff zoeken op eBay...
Anywayz, net fotootjes geplaats in Privécollecties.
Voor de liefhebber...
greetz,
DaveysFlow

Degenen die al wat langer dit forum bezoeken weten dat ik mijn franse 1:43 verzameling maanden geleden verkocht heb. Ik verzamel niet meer echt, maar heb nog 7 modellen in 1:18 in de vitrine staan. Een soort dwarsdoorsnede wat betreft jaren 50-80 en wat betreft modellen én modelautomerken:
Willy's Jeep, Solido (legergroen)
Morris Minor, Minichamps (groen)
Volvo 121 sedan, Revell (crème)
Volkswagen 1600 Variant, Minichamps (rood)
Citroën 2CV bestel, Solido (grijs)
Peugeot 504 GL, Welly (wit)
Peugeot 504 Coupé, Norev (blauw)
Er komt nog een keer een Renault 5 eerste type van Solido bij.
Foto's volgen zo nu en dan. Niet elke keer een nieuw model meer dus, maar wel af en toe een andere setting.
De nadruk ligt intussen wat meer bij de website, en ook dat is erg leuk om te doen.
Willy's Jeep, Solido (legergroen)
Morris Minor, Minichamps (groen)
Volvo 121 sedan, Revell (crème)
Volkswagen 1600 Variant, Minichamps (rood)
Citroën 2CV bestel, Solido (grijs)
Peugeot 504 GL, Welly (wit)
Peugeot 504 Coupé, Norev (blauw)
Er komt nog een keer een Renault 5 eerste type van Solido bij.
Foto's volgen zo nu en dan. Niet elke keer een nieuw model meer dus, maar wel af en toe een andere setting.
De nadruk ligt intussen wat meer bij de website, en ook dat is erg leuk om te doen.
Ah, je hebt nog een Volvo! Rood of beige?
Maar je hebt erg mooie foto's van een fraai model gemaakt. Het weer van de afgelopen week leende zich uitstekend voor mooie foto's.
Zelf heb ik enige tijd geleden (een maand?) tijdens zonnig weer foto's in het bos gemaakt van enkele Volvo's van Stahlberg. Een blauwe 343GL, een kanariegele 343DL en een 360GLE.
Als er interesse is kan ik ze hier wel plaatsen.
Maar je hebt erg mooie foto's van een fraai model gemaakt. Het weer van de afgelopen week leende zich uitstekend voor mooie foto's.
Zelf heb ik enige tijd geleden (een maand?) tijdens zonnig weer foto's in het bos gemaakt van enkele Volvo's van Stahlberg. Een blauwe 343GL, een kanariegele 343DL en een 360GLE.
Als er interesse is kan ik ze hier wel plaatsen.
Maar natuurlijk! Kom maar op met die foto's!
In schaal 1:1 ben ik overgestapt van Volvo naar Peugeot overigens.
In schaal 1:1 ben ik overgestapt van Volvo naar Peugeot overigens.
Mooie aanvulling, Straatauto. Met name de Mercedesbus spreekt me aan; erg fraai model.
Over fraai gesproken: de 504 van Tripoux is het. Wat een mooi model van een fabrikant die toch voornamelijk 'speelgoedauto's ' fabriceerde.
Ook de eend van Chummy is vermeldenswaard; ik kende die uitvoering niet. Leuk.
Na zoveel moois plaats ik er ook maar weer eens eentje:

De Fiat 1100 T (trasporto). Gebouwd van 1957 tot 1970 en werd toen vervangen door de 241 (met de cabine van de latere 238). De eerste serie (tot ca. 1962) had de 1049 cc ohc motor; de latere serie kreeg de 1481 cc ohc motor. Ook kwam er toen een 1816 cc dieselmotor in het programma. Dit model is zelfgebouwd uit een kitje van Gila Modelli. De beige kleur is een originele Fiat kleur uit die tijd; er was een bedrijf zo aardig deze speciaal voor me te maken. Dit is één van mijn favoriete modellen uit m'n verzameling.
Over fraai gesproken: de 504 van Tripoux is het. Wat een mooi model van een fabrikant die toch voornamelijk 'speelgoedauto's ' fabriceerde.
Ook de eend van Chummy is vermeldenswaard; ik kende die uitvoering niet. Leuk.
Na zoveel moois plaats ik er ook maar weer eens eentje:

De Fiat 1100 T (trasporto). Gebouwd van 1957 tot 1970 en werd toen vervangen door de 241 (met de cabine van de latere 238). De eerste serie (tot ca. 1962) had de 1049 cc ohc motor; de latere serie kreeg de 1481 cc ohc motor. Ook kwam er toen een 1816 cc dieselmotor in het programma. Dit model is zelfgebouwd uit een kitje van Gila Modelli. De beige kleur is een originele Fiat kleur uit die tijd; er was een bedrijf zo aardig deze speciaal voor me te maken. Dit is één van mijn favoriete modellen uit m'n verzameling.
Rock & Roll!!!
- straatauto
- Contacteer:
Een zeer uniek busje Veicolo! Heb ik nog nooit als model gezien.
Het kietelt mij wél om nog eens een paar van mijn busjes te laten zien uit dezelfde periode.
Welliswaar niet zo uniek als het Fiat model van Veicolo, maar wel ieder uit een door Schuco gelimiteerde serie van 1000 stuks.
Het front van de Ford lijkt wel gestolen van het Fiat-ontwerp (of andersom natuurlijk)
Zo ga ik eigenlijk wél te snel door de foto-voorraad heen................... voorlopig weer even de rem erop.
Ford Taunus Transit FK1000 (Kreidler kunden-dienst) Schuco
Tempo Matador Tieflader-pritsche "Dunlop" Schuco

Het kietelt mij wél om nog eens een paar van mijn busjes te laten zien uit dezelfde periode.
Welliswaar niet zo uniek als het Fiat model van Veicolo, maar wel ieder uit een door Schuco gelimiteerde serie van 1000 stuks.
Het front van de Ford lijkt wel gestolen van het Fiat-ontwerp (of andersom natuurlijk)
Zo ga ik eigenlijk wél te snel door de foto-voorraad heen................... voorlopig weer even de rem erop.
Ford Taunus Transit FK1000 (Kreidler kunden-dienst) Schuco
Tempo Matador Tieflader-pritsche "Dunlop" Schuco

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
wat een mooie update weer seg
laat de foto's maar komen zou ik zeggen....
laat de foto's maar komen zou ik zeggen....
Tweedimensionaal; alleen hoogte en breedte maar geen diepte. Eendimensionaal wordt een saai ding.tripoux schreef:(is een ééndimensionale tekening van een auto trouwens ook een modelauto?)
Ontzettend gave oude boeken trouwens...
En die 1:18 504 staat hier ook op het lijstje, nadat ik de foto's heb gezien. Wat een gaaf model! Die busjes zijn ook super, overigens.
Nog meer busjes, weliswaar niet uit ons straatbeeld maar uit het Spaanse:

zo een DKW zag ik onlangs op een oldtimerbeurs
grappig ding wel

grappig ding wel

Laatst gewijzigd door chummy dj op za 10 mei 2008 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.