FlaminiaSuperSport's Collectie

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rpi
Schaal: 1:18

Re: FlaminiaSuperSport's Collectie

Bericht door rpi »

Erg mooie modellen met vele superdetails en enorm veel uren werk.

Ik krijg ook steeds meer de neiging om naar groter te gaan. Nou, niet alleen de neiging, ik doe het ook echt.

De Rolls is om te :drool: en de Caddillac heb ik al eens bij in een ander topic op MAF bewonderd. Wat een indrukwekkend spul zeg.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Indrukwekkende collectie :drool: Je moet wel op grote voet leven om die kwijt te kunnen :D
Mis wel een foto van de wagen waaraan jij je Nickname ontleent hebt :roll:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

mooie foto's
Laatst gewijzigd door jonnoT op wo 03 sep 2008 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc540i

Bericht door Marc540i »

:shock: :shock: SODENONDEJU Wat een gave collectie heb jij, :worshippy: :worshippy:

Had dit topic nog niet eerder gezien, echt indrukwekkend. :worshippy: :worshippy:

Ben helemaal onder de indruk van jou verzameling, echt helemaal te gek die grote schaal. :dance: :thump_up: :thump_up:

iedere foto is smullen geblazen. :thump_up:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Fss

Bericht door Fss »

Bedankt voor de leuke reakties! Hier volgen de "modernere" modellen! Dit is de F40 op schaal 1/8. De foto is oerlelijk maar het model zeker niet. Je ziet deze vaak te koop op EBAY, maar bijna altijd ontbreekt de zwarte lijst rond het glas in de motorkap (het enige delicate punt bij de montage). Al die Ferrari's van POCHER moeten ondersteund worden zodat ze niet door hun vering zakken. Kwaliteit van deze modellen is in vergelijking met wat nu gemaakt wordt echt ondermaats. Rond het koetswerk moet ik het profiel nog zwart maken (doe ik met een stift :P )

Afbeelding
Fss

Bericht door Fss »

Ferrari Testarossa... leuk model maar de spleten rondom de deuren zijn te groot en ik krijg dat maar niet goed :evil: . Dit valt héél wat minder op bij de zwarte uitvoering. Van dit model zou ik nog graag de gele versie hebben. Daarnaast staat de CITROEN TRACTION 1/8 van Heller "en cours de restauration"!

Afbeelding
Fss

Bericht door Fss »

Nog 2 andere BENTLEY's... de doos waar ze in zaten is helaas gevallen, dus zal ik ze eerstdaags eens onder handen moeten nemen. Gelukkig is het niks ergs en kan ik van de gelegenheid gebruik maken om ze ook te voorzien van extra details of een andere versie te maken :roll: Erachter staat een zwarte Testarossa van Pocher.

Afbeelding
Fss

Bericht door Fss »

jonnoT schreef:Indrukwekkende collectie :drool: Je moet wel op grote voet leven om die kwijt te kunnen :D
Mis wel een foto van de wagen waaraan jij je Nickname ontleent hebt :roll:
Die heb ik hiervan.... Mijn eerste passie is nog altijd oldtimers en voornamelijk LANCIA's. De Flaminia is mijn lieveling (zie website http://www.geocities.com/jeandebarsy waarop je over deze modellen heel wat info kan terugvinden). Mijn berlina heb ik verkocht, en ik heb nu nog enkel Flaminia Coupé die veel werk vereist, maar dat zal nog enkele jaren moeten wachten. De ultieme Flaminia is de allereerste versie van Zagato, de Sport met de kleine mistlampen vooraan (natuurlijk ook van ver de meest zeldzame versie...
:drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Die oudere Lancia's zaten ongelooflijk knap in elkaar. Op technisch vlak zijn het echte juweeltjes en alleen al de versnellingsbak van een Flaminia is een kunstwerk op zich. Spijtig dat niemand in die tijd iets wist van roestwering...en sommige carrossiers zoals Zagato maakten er wel eens een echt potje van. Een levensduurte van 3 - 4 of 5 jaar was al een hele prestatie! Ik zal het hierbij laten, want ik kan daar 100-en pagina's over kwijt! :drool:

En die grote voet... daar moet je niet teveel een tillen, dat is maar een kwestie van voorrangen en keuzes maken :wink:

Afbeelding

Afbeelding

En dit was het dashboard van mijn Flaminia Berlina.... :drool: Die 3 knopjes links dienden omp de achterruitjes te openen of te sluiten (vacuum). :thump_up:

Afbeelding

En dit is hoe een Zagato "eronder" uitziet... " Dit is wat men bedoelt met "volledig origineel en nooit gerestaureerd"... :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fss op wo 03 sep 2008 09:06, 1 keer totaal gewijzigd.
rpi

Bericht door rpi »

Fss schreef:Bedankt voor de leuke reakties! Hier volgen de "modernere" modellen! Dit is de F40 op schaal 1/8. De foto is oerlelijk maar het model zeker niet. Je ziet deze vaak te koop op EBAY, maar bijna altijd ontbreekt de zwarte lijst rond het glas in de motorkap (het enige delicate punt bij de montage). Al die Ferrari's van POCHER moeten ondersteund worden zodat ze niet door hun vering zakken. Kwaliteit van deze modellen is in vergelijking met wat nu gemaakt wordt echt ondermaats. Rond het koetswerk moet ik het profiel nog zwart maken (doe ik met een stift :P )

Afbeelding
OMG, wat een modellen :worshippy:

Dat zwarte profiel kun je ook heel makkelijk doen met Tamiya XF-1. Dat is matzwart en heeft als voordeel dat je het met je nagel oid nog makkelijk kunt verwijderen, zoals bij een uitschieter bijvoorbeeld. Afplakken is dus niet nodig. (Heb dat zelf o.a. ook gebruikt voor een Bburago F40.)

Kun je in de Pocher F40 geen zwaardere veren doen? Moet de mijne nog gaan bouwen, maar voor het doorzakken moet toch iets te verzinnen zijn. En heb je de F40 standaard opgebouwd of nog dingen gewijzigd/verbeterd?
Fss

Bericht door Fss »

rpi schreef:
Fss schreef:Bedankt voor de leuke reakties! Hier volgen de "modernere" modellen! Dit is de F40 op schaal 1/8. De foto is oerlelijk maar het model zeker niet. Je ziet deze vaak te koop op EBAY, maar bijna altijd ontbreekt de zwarte lijst rond het glas in de motorkap (het enige delicate punt bij de montage). Al die Ferrari's van POCHER moeten ondersteund worden zodat ze niet door hun vering zakken. Kwaliteit van deze modellen is in vergelijking met wat nu gemaakt wordt echt ondermaats. Rond het koetswerk moet ik het profiel nog zwart maken (doe ik met een stift :P )

Afbeelding
OMG, wat een modellen :worshippy:

Dat zwarte profiel kun je ook heel makkelijk doen met Tamiya XF-1. Dat is matzwart en heeft als voordeel dat je het met je nagel oid nog makkelijk kunt verwijderen, zoals bij een uitschieter bijvoorbeeld. Afplakken is dus niet nodig. (Heb dat zelf o.a. ook gebruikt voor een Bburago F40.)

Kun je in de Pocher F40 geen zwaardere veren doen? Moet de mijne nog gaan bouwen, maar voor het doorzakken moet toch iets te verzinnen zijn. En heb je de F40 standaard opgebouwd of nog dingen gewijzigd/verbeterd?

Ja dat moet zeker en vast kunnen, maar ik vindt het niet erg dat het model op (mooie) blokjes rust. ook voor de banden is dit zowiezo beter. Extra details heb ik hier nog niet aangebracht. Op Ebay staan regelmatig leuke hebbedingetjes zoals een metalen uitlaat etc. Wat ik zou doen is karbon-stickers gebruiken om de binnenzijden te bekleden zoals op het echte model. Hier en daar kan je wat detailleren met alufoil, verf etc.
Fss

Bericht door Fss »

1:18 24/7 schreef:mooi mooi mooi mooi! Die Corvettes, Duesenbergs en Caddy! :drool:

En de losse chassis zijn ook erg mooi, heb je daar de bodies ook nog bij?
Alle bodies zitten in de originele dozen op zolder! Ik denk eraan om deze af te werken en los op het chassis te plaatsen zodat je de body er makkelijk kunt afhalen. :roll:
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Fss schreef:
1:18 24/7 schreef:mooi mooi mooi mooi! Die Corvettes, Duesenbergs en Caddy! :drool:

En de losse chassis zijn ook erg mooi, heb je daar de bodies ook nog bij?
Alle bodies zitten in de originele dozen op zolder! Ik denk eraan om deze af te werken en los op het chassis te plaatsen zodat je de body er makkelijk kunt afhalen. :roll:
Zo zou ik dat ook doen! :thump_up:

Fraaie Bentley's! :drool:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Zeer fraaie Bentley's!! :cool:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Het blijft prachtig die modellen. Net als mijn voorgangers, die Bentley's zijn :drool: :worshippy:
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

had ze nog niet gezien, maar wat een indrukwekkende collectie....ben zelf alleen niet zo thuis van oldtimers...maar de details maken dat weer goed...

greetz,

jerico
Afbeelding
Plaats reactie