Ik krijg ook steeds meer de neiging om naar groter te gaan. Nou, niet alleen de neiging, ik doe het ook echt.
De Rolls is om te

Die heb ik hiervan.... Mijn eerste passie is nog altijd oldtimers en voornamelijk LANCIA's. De Flaminia is mijn lieveling (zie website http://www.geocities.com/jeandebarsy waarop je over deze modellen heel wat info kan terugvinden). Mijn berlina heb ik verkocht, en ik heb nu nog enkel Flaminia Coupé die veel werk vereist, maar dat zal nog enkele jaren moeten wachten. De ultieme Flaminia is de allereerste versie van Zagato, de Sport met de kleine mistlampen vooraan (natuurlijk ook van ver de meest zeldzame versie...jonnoT schreef:Indrukwekkende collectieJe moet wel op grote voet leven om die kwijt te kunnen
![]()
Mis wel een foto van de wagen waaraan jij je Nickname ontleent hebt
OMG, wat een modellenFss schreef:Bedankt voor de leuke reakties! Hier volgen de "modernere" modellen! Dit is de F40 op schaal 1/8. De foto is oerlelijk maar het model zeker niet. Je ziet deze vaak te koop op EBAY, maar bijna altijd ontbreekt de zwarte lijst rond het glas in de motorkap (het enige delicate punt bij de montage). Al die Ferrari's van POCHER moeten ondersteund worden zodat ze niet door hun vering zakken. Kwaliteit van deze modellen is in vergelijking met wat nu gemaakt wordt echt ondermaats. Rond het koetswerk moet ik het profiel nog zwart maken (doe ik met een stift)
rpi schreef:OMG, wat een modellenFss schreef:Bedankt voor de leuke reakties! Hier volgen de "modernere" modellen! Dit is de F40 op schaal 1/8. De foto is oerlelijk maar het model zeker niet. Je ziet deze vaak te koop op EBAY, maar bijna altijd ontbreekt de zwarte lijst rond het glas in de motorkap (het enige delicate punt bij de montage). Al die Ferrari's van POCHER moeten ondersteund worden zodat ze niet door hun vering zakken. Kwaliteit van deze modellen is in vergelijking met wat nu gemaakt wordt echt ondermaats. Rond het koetswerk moet ik het profiel nog zwart maken (doe ik met een stift)
![]()
Dat zwarte profiel kun je ook heel makkelijk doen met Tamiya XF-1. Dat is matzwart en heeft als voordeel dat je het met je nagel oid nog makkelijk kunt verwijderen, zoals bij een uitschieter bijvoorbeeld. Afplakken is dus niet nodig. (Heb dat zelf o.a. ook gebruikt voor een Bburago F40.)
Kun je in de Pocher F40 geen zwaardere veren doen? Moet de mijne nog gaan bouwen, maar voor het doorzakken moet toch iets te verzinnen zijn. En heb je de F40 standaard opgebouwd of nog dingen gewijzigd/verbeterd?
Alle bodies zitten in de originele dozen op zolder! Ik denk eraan om deze af te werken en los op het chassis te plaatsen zodat je de body er makkelijk kunt afhalen.1:18 24/7 schreef:mooi mooi mooi mooi! Die Corvettes, Duesenbergs en Caddy!![]()
En de losse chassis zijn ook erg mooi, heb je daar de bodies ook nog bij?
Zo zou ik dat ook doen!Fss schreef:Alle bodies zitten in de originele dozen op zolder! Ik denk eraan om deze af te werken en los op het chassis te plaatsen zodat je de body er makkelijk kunt afhalen.1:18 24/7 schreef:mooi mooi mooi mooi! Die Corvettes, Duesenbergs en Caddy!![]()
En de losse chassis zijn ook erg mooi, heb je daar de bodies ook nog bij?