Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

GB-Models
Schaal: 1:43

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door GB-Models »

[quote][mooie modellen GB- Models,welkom trouwens hier..wat verzamel je zoal..?
/quote]
Dank je! Ik verzamel hoofdzakelijk Engels.....Jaguar, MG, Austin, Mini, Morris, Rover en aanverwanten... :)
Afbeelding
MvG. Jeroen
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Binnenkort weer modellen, ben nu druk met de vakantiefoto's. Nog even 1 om Chummy wakker te houden:

Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

:shock: dank je tripoux :thump_up: :worshippy:
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Mijn nieuwe vakantie-in-Frankrijk-2008-klassieker-website is bijna klaar. U hoort van mij.
bart85

Bericht door bart85 »

Apart model van die Honda...excuus, Rover 800 :-) zeldzaam zeker? Wel leuk om zoiets in je verzameling te hebben.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Voor de liefhebbers van 'plaatjes bij de modelauto's': ik heb mijn vakantie-autofoto's van Frankrijk dit jaar gebundeld in een kleine website: http://retrofrance.weebly.com. Binnenkort ook foto's van de nieuwste modelaanwinsten.

Afbeelding

voor degenen die alvast de aanwinsten willen opsporen:

Afbeelding

Straatauto schreef op 25-09-2007: Ik zoek nog altijd een mooiere opstelling in de vitrine’s (lijkt echter makkelijker als het is)
Ze staan nu min of meer geordend als op een groot parkeerterrein.
Wie heeft een tip, of beter nog: voorbeeldfoto’s ?
Straatauto: op bovenstaande foto zie je mijn complete collectie (na wat mutaties het afgelopen jaar :mrgreen: ). Compleet Frans zoals je ziet, met wat sfeerdetails eromheen.

We naderen een belangrijk moment:

Op 25 september 2008 bestaat dit topic 1 jaar!
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

tripoux schreef:Voor de liefhebbers van 'plaatjes bij de modelauto's': ik heb mijn vakantie-autofoto's van Frankrijk dit jaar gebundeld in een kleine website: http://retrofrance.weebly.com.
Ik heb net even uitgebreid zitten genieten van je foto's uit Frankrijk. Wordt altijd een beetje weemoedig, zou er zo graag zijn gaan wonen, maar door diverse omstandigheden is het er nooit van gekomen.

Er rijden daar nog zoveel juweeltjes rond, maar jij hebt wel erg veel oog voor detail :worshippy: Zoals de bandentabel :)

Bedankt voor weer een dosis nostalgie.
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Retrofrance..............Prachtige nieuwe site Tripoux!
En wat een grote voorraad foto's............ Volgend jaar deel twee?
En zowaar in de rubriek "Importé" de DAF55 in de kleur van mijn miniatuur 55 Marathon! (direkt gekopieerd dus)
Vooral ook interessant omdat het niet allemaal museumkwaliteit is; die sfeervolle roestbakken zie je hier in Nederland niet veel meer.
Ook leuk om je collectie nu weer eens als geheel te zien.

Ik doe vandaag maar eens iets Duits.
Die Audi 72 is echt weer zo'n model waar omheen ik het straatbeeld van mijn jeugdjaren zie.
Het was de voortzetting van de DKW F102 en meer bekend onder de naam Audi 60 en Audi 80.
In September 1966 ontstond de Audi 80 (80 stond voor 80 pk) en twee maanden later de Audi 90.
In 1967 kwam er een goedkopere uitvoering op de mark, de Audi 72.
Im december 1968 verving de '75' de '80'. Het basismodel was de Audi 60, een auto die vanaf het voorjaar van 1968 werd geleverd met een 55 pk-motor.
En als ik bij die '72' naar binnen kijk dan is het net of ik de typische geur van het interieur van auto's uit die tijd weer ruik!

Audi 72 Norev
Audi 80 GT 1972 Minichamps

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op za 13 sep 2008 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
chummy dj

Bericht door chummy dj »

tripoux,

mooie collectie heb je al... :D
een alpine 110 of 310 ontbreekt nog :wink: :thump_up:
wat je vakantie fotos betreft.... :shock: daar zijn geen woorden voor,alle fotos even mooi... :thump_up: merci beste vriend :wink: :)

straatauto...de audi's zijn mooi...als je dan het merk audi met deze tijd vergelijkt..wat een vooruitgang.. :thump_up:
de blauwe audi 72 was dat geen 2 takt..want als ik me nog goed herinner..die lieten altijd een geurtje achter,als je er achter reed..en ook een blauwe rook meestal zoals een 2 takt :x
Laatst gewijzigd door chummy dj op za 13 sep 2008 15:41, 3 keer totaal gewijzigd.
tom

Bericht door tom »

Prachtige Audi's! Beide zeer karakteristieke modellen, waarbij de 72 (die eigenlijk alleen maar 'Audi' heette) de hergeboorte van het merk betekende. De afgebeelde 80 was in 1972 nog Auto van het jaar.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Bedankt voor de complimenten.

@rpi: ik herken het gevoel van weemoed sinds ik naar Frankrijk op vakantie ga (en dat is nog maar een paar jaar). Blijf dromen!
@Straatauto: het is geen DAF55 op de foto, maar een Volvo 66! Maar goed, behalve de bumper en de iets smallere achterlichten, zijn de verschillen niet zo groot natuurlijk.

Vanmiddag nog even in een modelautozaak in de regio geweest. Ze hebben daar echt flink Franse kioskmodellen ingeslagen die voor net onder een tientje worden verkocht. Niet alleen de standaard (die ik tot voor kort had), maar ook de commercials, zoals de D4 van Spar die Straatauto heeft. Van één kioskmodel had ik spijt dat ik hem verkocht had: de Peugeot 203 pickup met huif. Daar stond er gelukkig ook eentje van. Verder hadden ze ook verschillende Renault 5 Turbo in schaal 1:18 in dealerverpakking voor maar 14,95 euro! Een rode, een blauwe en een rally-uitvoering. Zelfs een Spirou (Robbedoes) modelletje.
Zo zie je maar weer dat dit spul zo af en toe massaal geloosd wordt op de Nederlandse markt en dat je die dus beter maar niet via internet moet kopen.

By the way: fotovitrine is weer helemaal up to date! Straatauto is zelfs al aan deel 10 begonnen, wat betekent dat hij al meer dan 360 foto's en dus meer dan 180 duetten heeft gepost! Veicolo is aan deel 4 begonnen.
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Dank Tripoux voor het bijwerken van "Fotovitrine" het wordt al een heel naslagwerk.
Eigenlijk zouden we op wat meer sites een link moeten plaatsen;.....wie heeft ideën?

En inderdaad Tripoux; na de serie "Nos chères voitures d’antan" zijn ze nu ook aan het stunten met de serie "Nos chères camionnettes d’antan". Overigens zijn de "voitures..." ook nog altijd te koop.
Ik heb vorige week op de beurs in Houten 5 commercials gekocht voor €6,- per stuk; toevallig óók de schitterende Peugeot 203 met huif waar je over spreekt.
Bijgaand twee exemplaren:

Renault 4F6 "Service autoroute" Altaya
Renault 1000kg "Galeries Lafayette" Altaya

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Het is hier bijna alles Frans wat de klok slaat. Geeft niks, ik vind 't mooi!
Mooie sfeerfoto's uit Frankrijk, Tripoux. Ik zag zelfs nog een tweetal 238's :shock: Bijna uitgestorven.
Zo af en toe kun je hier in Nederland ook nog wel eens van die fraaie desolate automobielen fotograferen. Maar de zuidelijke landen lijken me toch meer geschikt, dat blijkt maar weer.
Die Audi 72 is een prachtmodel, Straatauto, zeker in die kleur. Net als dat 4tje.
Rock & Roll!!!
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

super update hier.
Afbeelding
chummy dj

Bericht door chummy dj »

:shock: straatauto,dank je voor het plaatsen van de 2 mooie renaults... :thump_up:
Plaats reactie