F40F50ENZO schreef:Peter Parker schreef:F40F50enzo wat ben jij een slechte verliezer, Lewis was briljant, wat een spannend slot. Ik was door mijn rug gegaan deze week en in de laatste ronde toen Vettel hem voorbij ging sprong ik op van de bank tot mw Parkers verbazing

NEEEEE gilde ik en toen ja toen, ging hij Glock nog voorbij en zag je pa Massa, hahahahahaha verbazing. Wat een seizoen en tuurlijk is ie Wereldkampioen van een super F1 finale. Petje af Lewis nog vele meer!

Ik ben geen slechte verliezer. er was niet veel briljants aan. Hij heeft gewoon strontgeluk gehad dat Glock de berg niet op kwam. Hij was de titel terecht kwijt op dat moment, want Vettel ging hem fluitend voorbij en dan ben je geen waardig kampioen in mijn ogen.....
Hoewel ik Hamilton de terechte kampioen vind en ik blij ben dat Massa het niet is geworden, kan ik moeilijk zeggen dat Lewis goed geracet heeft vandaag. Hij heeft
wel heel goed behoudend gereden en de titel veilig gesteld (alhoewel, daar nog een zenuwslopende ronde voor nodig was). Dus Hamilton heeft z'n taak uiteindelijk goed uitgevoerd door 5e te worden en in de regen niet van de baan te vliegen. Natuurlijk is dit niet wat we willen zien, maar als Hamilton echt gaat racen zoals het hoort is de kans redelijk groot dat ie botst, van de baan vliegt en/of gestraft wordt (denk maar aan de races in Bahrein, Spa, Italie en Fuji dit jaar). Oftewel, met echt racen was de kans groot dat hij buiten de punten zou eindigen (door z'n fanatieke rijstijl: vaak briljant, soms te wild en niet door iedereen, lees: de Fia, gewaardeerd ). Dan kan je maar beter voorzichtig rijden en net genoeg punten halen en zo kampioen worden. Ik vind het ook jammer dat de kampioen na de race niet eens op het podium staat en door Vettel wordt ingehaald (maar dat is ook een toekomstig kampioen en voor hem stond er veel minder op het spel), maar beter dit dan er in laatste ronde afvliegen en een kampioenschap in het putje gooien, want dat is wel het domste wat je kan doen.
Dus Hamilton was vandaag zeker niet briljant, Massa wel (slik, wat zeg ik nu), maar een kampioenschap is de optelsom van een heel seizoen en is maar voor een klein deel afhankelijk van de laatste race. En als we alle fouten van Massa van dit seizoen gaan opsommen wordt het nog een aardige lijst...