Formule 1 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2008

Bericht door F40F50ENZO »

JoostV6 schreef:Wie had dit vooraf kunnen bedenken! Zo spannend heb ik het nog niet gezien de afgelopen jaren. Brazilië wil nooit geen regen meer :evil: :shock: :x
De FIA had de regen geregeld (volgens de St.Paul theorie :doh: ) maar Glock liet het afweten.
En dat gekloot met dat stuurtje moet toch minimaal een tijdstraf van 25 seconden opleveren....
Hoe een racing godje trots kan zijn op een VIJFDE plaats achter een STR zal me nog wel even blijven verbazen, maar daar is hij natuurlijk een groot kampioen voor :doh:
Tsonge jonge Dit is de wereldkampioen NIET racen, met alleen maar behoudend rijden in de laatste races.
:evil: Hoe durf je tegen jezelf in de spiegel te zeggen: Lewis je bent een geweldig kampioen. :doh: :doh:

Massa mag trots zijn op zichzelf.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

F40F50enzo wat ben jij een slechte verliezer, Lewis was briljant, wat een spannend slot. Ik was door mijn rug gegaan deze week en in de laatste ronde toen Vettel hem voorbij ging sprong ik op van de bank tot mw Parkers verbazing :D NEEEEE gilde ik en toen ja toen, ging hij Glock nog voorbij en zag je pa Massa, hahahahahaha verbazing. Wat een seizoen en tuurlijk is ie Wereldkampioen van een super F1 finale. Petje af Lewis nog vele meer! :worshippy:
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

Peter Parker schreef:F40F50enzo wat ben jij een slechte verliezer, Lewis was briljant, wat een spannend slot. Ik was door mijn rug gegaan deze week en in de laatste ronde toen Vettel hem voorbij ging sprong ik op van de bank tot mw Parkers verbazing :D NEEEEE gilde ik en toen ja toen, ging hij Glock nog voorbij en zag je pa Massa, hahahahahaha verbazing. Wat een seizoen en tuurlijk is ie Wereldkampioen van een super F1 finale. Petje af Lewis nog vele meer! :worshippy:
Ik ben geen slechte verliezer. er was niet veel briljants aan. Hij heeft gewoon strontgeluk gehad dat Glock de berg niet op kwam. Hij was de titel terecht kwijt op dat moment, want Vettel ging hem fluitend voorbij en dan ben je geen waardig kampioen in mijn ogen.....
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

F40F50ENZO schreef:Ik ben geen slechte verliezer. er was niet veel briljants aan. Hij heeft gewoon strontgeluk gehad dat Glock de berg niet op kwam. Hij was de titel terecht kwijt op dat moment, want Vettel ging hem fluitend voorbij en dan ben je geen waardig kampioen in mijn ogen.....
Wat hij natuurlijk ook had kunnen doen, was in de eerste bocht te laat remmen en zo Massa en zichzelf de race uit kegelen. Schijnt een bewezen techniek te zijn en had 'm ook het kampioenschap opgeleverd. :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Ach ja die 20 seconden dat ik eindelijk een keer de goede coureur had aangemoedigd neemt niemand me meer af...

Echt jammer maar ja hieruit blijkt weer duitsers en de laatste minuten zijn niet voorspelbaar.

Anyway, Hamilton kan ik mee leven, mijn 2 favoriete coureurs 1-2 in het kampioenschap (in verkeerde volgorde en verkeerde team). Dit was echt een geweldig F1 seizoen, kijk pas sinds 2000 maar denk dat dit toch wel het beste seizoen ooit is wat ik heb gezien.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

F40F50ENZO schreef: Ik ben geen slechte verliezer. er was niet veel briljants aan. Hij heeft gewoon strontgeluk gehad dat Glock de berg niet op kwam. Hij was de titel terecht kwijt op dat moment, want Vettel ging hem fluitend voorbij en dan ben je geen waardig kampioen in mijn ogen.....
Dan zou MS ook de helft van zijn titels kunnen inleveren. Die heeft hele seizoen gepakt op safemode. Denk dat zowel Massa als Hamilton dit jaar aanvallender gereden hebben dan Ms in zijn hele Ferrari carriere. En ik denk dat qua racen dit jaar toch 1 van de betere sinds 2000. En daar hoeven we de FIA absoluut niet voor te bedanken, die hebben het eerder tegengewerkt dan bevorderd.

Massa had weinig te verliezen gezien zijn positie in het team, Hamilton is nog jong. Ik hoop dat Hamilton volgend jaar verder gaat zoals we hem in zijn beste races dit jaar hebben gezien. Maar ben bang dat ook hij uiteindelijk wel zal vervallen in het complete seizoenen risicoloos racen.

Maar ach... tegen die tijd wil Ferrari hem mss wel duur kopen. Zoeken wij wel een nieuw talent. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
renzo
Contacteer:

Bericht door renzo »

St. Paul schreef:
F40F50ENZO schreef: Ik ben geen slechte verliezer. er was niet veel briljants aan. Hij heeft gewoon strontgeluk gehad dat Glock de berg niet op kwam. Hij was de titel terecht kwijt op dat moment, want Vettel ging hem fluitend voorbij en dan ben je geen waardig kampioen in mijn ogen.....
Dan zou MS ook de helft van zijn titels kunnen inleveren. Die heeft hele seizoen gepakt op safemode. Denk dat zowel Massa als Hamilton dit jaar aanvallender gereden hebben dan Ms in zijn hele Ferrari carriere. En ik denk dat qua racen dit jaar toch 1 van de betere sinds 2000. En daar hoeven we de FIA absoluut niet voor te bedanken, die hebben het eerder tegengewerkt dan bevorderd.

Massa had weinig te verliezen gezien zijn positie in het team, Hamilton is nog jong. Ik hoop dat Hamilton volgend jaar verder gaat zoals we hem in zijn beste races dit jaar hebben gezien. Maar ben bang dat ook hij uiteindelijk wel zal vervallen in het complete seizoenen risicoloos racen.

Maar ach... tegen die tijd wil Ferrari hem mss wel duur kopen. Zoeken wij wel een nieuw talent. :cool:
Haha dit is het grappiste wat ik vandaag heb gelezen, ge denkt toch niet dat Ferrari zoiets zieligs gaat kopen, zelfs een rookie in een Torrorosso gaat hem voorbij, en dat is dan kampioen, ochja de titel is van hem, maar daar blijft het ook bij, volgend jaar is het aan de Roden :dance:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

renzo schreef:
Haha dit is het grappiste wat ik vandaag heb gelezen, ge denkt toch niet dat Ferrari zoiets zieligs gaat kopen, zelfs een rookie in een Torrorosso gaat hem voorbij, en dat is dan kampioen, ochja de titel is van hem, maar daar blijft het ook bij, volgend jaar is het aan de Roden :dance:
Hoe werd Kimi vorig jaar ook al weer kampioen? Reed die zo overtuigend of maakte er iemand anders een fout?

Snel vergeten zo iets he... :thump_up:

Nieuwtje voor je.. Constructeurs titels zijn net zo snel vergeten. :angel: Feit is wel dat al 2 man het het beste seizoen sinds 2000 vinden. Kan alleen maar een goed teken zijn.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Qua variatie aan winnaars was dit inderdaad misschien wel het beste seizoen van 2008 :shifty:

Maar neemt niet weg dat het gros van de races te saai waren om Teletext voor aan te zetten, en dat er meer gezeik over het weer was dan tijdens de wekelijkse klaverjasavond van de verenigde akkerbouwers uit Wanneperveen. Blijkbaar is een bui(tje) regen de enige factor die F1 nog boeiend weet te maken, dat geeft te denken.... :think:

Het kwartje kon in deze (los van de eerste en laatste paar ronden wederom doodsaaie) race tot de laatste minuut alle kanten opvallen, en dat deed het dan ook. Beide hoofdpersonen waren dit jaar bepaald niet foutloos, maar achteraf kun je zeggen dat de risico's die Ferrari's tijdens de vernaggelde pitstops heeft genomen het team uiteindelijk de das om hebben gedaan.

Zie het als Payback voor 2007, toen Raikkonen de titel won zonder het zelf helemaal in de hand te hebben.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

5e worden en dan toch het WK binnenlepelen, dan ben je briljant. Net zoiets als Schumachert zeg maar.

Nog geen Racing God als Clark of Senna, maar toch.
Race was spannend, mede dankzij de FIA, en dan ben ik blij dat diegene die het hele jaar voor actie heeft gezorgd (positief en negatief) er uiteindelijk met de hoofdprijs vandoor gaat.

Wel sportief van die Domeinicililia hoe hij alles oppakt en ook Massa was lovenswaardig met zijn reactie. Grote verliezers zijn soms beter dan grote winnaars. Hoewel beide natuurlijk het formaat smurf zijn.
Volgend jaar gelukkig minder flapjes en dingetjes en vleugeltjes en datjes.

Erg spijtig van DC. Hoewel niet de beste coureur, wel een met de grappigste opmerkingen. :thump_up: . Daarnaast durfde hij ook om mensen de baan af te remmen terwijl hij 100 meter verder in de slipstream zat.
sonett

Bericht door sonett »

Ik ben blij met de race van vandaag spannend tot de 5de man over de streep was
De reactie van het Ferrari team :dance: :cry: was heel goed in beeld genomen :thump_up: voor onze lewis :worshippy:
en Ferrari krijgt een troost prijs met de constructeurstitel
supernova

Bericht door supernova »

F40F50ENZO schreef:
Peter Parker schreef:F40F50enzo wat ben jij een slechte verliezer, Lewis was briljant, wat een spannend slot. Ik was door mijn rug gegaan deze week en in de laatste ronde toen Vettel hem voorbij ging sprong ik op van de bank tot mw Parkers verbazing :D NEEEEE gilde ik en toen ja toen, ging hij Glock nog voorbij en zag je pa Massa, hahahahahaha verbazing. Wat een seizoen en tuurlijk is ie Wereldkampioen van een super F1 finale. Petje af Lewis nog vele meer! :worshippy:
Ik ben geen slechte verliezer. er was niet veel briljants aan. Hij heeft gewoon strontgeluk gehad dat Glock de berg niet op kwam. Hij was de titel terecht kwijt op dat moment, want Vettel ging hem fluitend voorbij en dan ben je geen waardig kampioen in mijn ogen.....
Hoewel ik Hamilton de terechte kampioen vind en ik blij ben dat Massa het niet is geworden, kan ik moeilijk zeggen dat Lewis goed geracet heeft vandaag. Hij heeft wel heel goed behoudend gereden en de titel veilig gesteld (alhoewel, daar nog een zenuwslopende ronde voor nodig was). Dus Hamilton heeft z'n taak uiteindelijk goed uitgevoerd door 5e te worden en in de regen niet van de baan te vliegen. Natuurlijk is dit niet wat we willen zien, maar als Hamilton echt gaat racen zoals het hoort is de kans redelijk groot dat ie botst, van de baan vliegt en/of gestraft wordt (denk maar aan de races in Bahrein, Spa, Italie en Fuji dit jaar). Oftewel, met echt racen was de kans groot dat hij buiten de punten zou eindigen (door z'n fanatieke rijstijl: vaak briljant, soms te wild en niet door iedereen, lees: de Fia, gewaardeerd ). Dan kan je maar beter voorzichtig rijden en net genoeg punten halen en zo kampioen worden. Ik vind het ook jammer dat de kampioen na de race niet eens op het podium staat en door Vettel wordt ingehaald (maar dat is ook een toekomstig kampioen en voor hem stond er veel minder op het spel), maar beter dit dan er in laatste ronde afvliegen en een kampioenschap in het putje gooien, want dat is wel het domste wat je kan doen.
Dus Hamilton was vandaag zeker niet briljant, Massa wel (slik, wat zeg ik nu), maar een kampioenschap is de optelsom van een heel seizoen en is maar voor een klein deel afhankelijk van de laatste race. En als we alle fouten van Massa van dit seizoen gaan opsommen wordt het nog een aardige lijst... :wink:
sonett

Bericht door sonett »

Als Lewis geen regen banden was gaan halen had hij mogelijk nog de race gewonnen ook, maar zoals hier al meerdere malen is vermeld hij reed op save, en dat is hem (net) gelukt.
boerke04

Bericht door boerke04 »

F40F50ENZO schreef:
JoostV6 schreef:Wie had dit vooraf kunnen bedenken! Zo spannend heb ik het nog niet gezien de afgelopen jaren. Brazilië wil nooit geen regen meer :evil: :shock: :x
De FIA had de regen geregeld (volgens de St.Paul theorie :doh: ) maar Glock liet het afweten.
En dat gekloot met dat stuurtje moet toch minimaal een tijdstraf van 25 seconden opleveren....
Hoe een racing godje trots kan zijn op een VIJFDE plaats achter een STR zal me nog wel even blijven verbazen, maar daar is hij natuurlijk een groot kampioen voor :doh:
Tsonge jonge Dit is de wereldkampioen NIET racen, met alleen maar behoudend rijden in de laatste races.
:evil: Hoe durf je tegen jezelf in de spiegel te zeggen: Lewis je bent een geweldig kampioen. :doh: :doh:

Een kampioenschap behaal je over het hele seizoen en niet alleen in de laatste race. Als je in de laatste race aan een vijfde plek genoeg hebt om de titel te pakken, heb je gedurende het seizoen dus gewoon beter gepresteerd dan de concurrentie... Dat hij dus blij/ trots kan zijn met/ op een vijfde plek zegt dus meer over de concurrentie dan over het racing godje waar je het over hebt...

Massa-/ Ferrarifans gefeliciteerd met de overwinning en het constructeurskampioenchap :thump_up:
Hamilton-/ McLarenfans gefeliciteerd met het rijderskampioenschap!!!!! :dance:
Hamilton gefeliciteerd met Nicole Scherzingert :drool:
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

F40F50ENZO schreef:

Hahaha, wat een reactie. :|

Precies wat Supernova zegt, de straffen vlogen Hamilton dit jaar rond de oren en dan kan je beter 5des worden dan winnen en horen dat je het doordat je een seconde te snel over de baan gereden hebt net niet geworden bent. :eh:
Moet wel zeggen dat hij alle geluk van de wereld had dat die Prius van Glock op elektro stand stond :lol: En Vettel/Torro Rosso zijn ook een stelletje schijterds, want Massa durfde die niet aan te vallen hoewel hij echt wel sneller was, maar ja Fellali blokje achterin :roll:
En dat juichende Ferrari-clan en het gezicht daarna, echt priceless :lol: :lol:

Volgend jaar weer een mooie 1 op de Zilver pijl :cool:
Plaats reactie