Modelplaza te Purmerend
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Modelplaza te Purmerend
Modelplaza Nijverheidsweg 5-7 Purmerend 0299-750201 modelplaza.nl
Het lijkt wel of in Purmerend ruimte is voor steeds meer modelzaken. Deze op industrie terrein de Koog is 1000m2 groot. Ze hebben vliegtuig en auto modellen. Op F1 en Sportscar gebied is hun aanbod beperkt. De bovenverdieping van een soort Ikea hal oogt clean hoewel er wel veel te zien is. Vooral thema modellen als brandweer, circus etc...
waarde oordeel ***
Het lijkt wel of in Purmerend ruimte is voor steeds meer modelzaken. Deze op industrie terrein de Koog is 1000m2 groot. Ze hebben vliegtuig en auto modellen. Op F1 en Sportscar gebied is hun aanbod beperkt. De bovenverdieping van een soort Ikea hal oogt clean hoewel er wel veel te zien is. Vooral thema modellen als brandweer, circus etc...
waarde oordeel ***
- Jolly Club
Ik heb er wel eens wat besteld, en dat ging prima.
Snelle verzending en geen verzendkosten binnen Nederland
Nadeel voor mij is het wat smalle assortiment qua merken, veel Solido en Corgi, maar weinig rally-modellen van andere merken te vinden op hun site.
Snelle verzending en geen verzendkosten binnen Nederland

Nadeel voor mij is het wat smalle assortiment qua merken, veel Solido en Corgi, maar weinig rally-modellen van andere merken te vinden op hun site.
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
De prijzen zijn een beetje boven normaal, sommige modellen zijn zelfs duur te noemen... vandaar de gratis verzending dus.
Als je nou in de winkel iets koopt passen ze de prijzen dan aan?
Zie er wel wat leuke modellen bij staan die ik wel wil hebben, maar de site jaagt me een beetje weg... krijg er een beetje koppijn van.
Als je nou in de winkel iets koopt passen ze de prijzen dan aan?
Zie er wel wat leuke modellen bij staan die ik wel wil hebben, maar de site jaagt me een beetje weg... krijg er een beetje koppijn van.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Ze hebben een grote collectie zeldzame millitaire modellen [let maar eens op wat ze hebben van Gaso line, een volledige gepantserde trein, of mortier op rails.. en de prijs
] Als je het wil kunnen ze ook wel bestellen.
Voor de rest hebben ze een aardig 'standaard' assortiment in automodellen [Solido, Minichamps ed.]
Maar zoals Peter Parker zegt: ik zie er echt nooit iemand, volgens mij is het een soort hobby van de eigenaar [die een grote millitaire verzamelaar is]

Voor de rest hebben ze een aardig 'standaard' assortiment in automodellen [Solido, Minichamps ed.]
Maar zoals Peter Parker zegt: ik zie er echt nooit iemand, volgens mij is het een soort hobby van de eigenaar [die een grote millitaire verzamelaar is]
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
-
De site is wat onoverzichtelijk, maar omdat ik hier een mooie metalkit tegenkwam van een Shelby Mustang GT500, heb ik hem toch besteld. Ze rekenen geen verzendkosten binnen Nederland
Ik heb 12 juli de order geplaatst en het geld overgemaakt. De volgende dag werd ik gebeld dat ik mijn achternaam in het adresveld had ingevoerd. Meteen telefonisch het adres doorgegeven en 14 juli kreeg ik het pakketje al binnen. Prima verpakt, artikel kon geen kant op in de doos, terwijl de vulling eventuele schokken prima zou tegenhouden!
Ook nog een folder erbij. Ben zeer te spreken over de prima service!

Ben er gisteren toevallig geweest. De eerste keer dat ik in de winkel was, ongeveer 2 maanden terug. Heb ik een klantenkaart gekregen, deze kost verder niks. Hiermee krijg je wel 10 á 15 % korting op een groot deel van het assortiment (bij de balie kun je een lijst krijgen met een overzicht van kortingen) deze korting geld dan waarschijnlijk weer niet als je on-line besteld, omdat je dan weer 'het voordeel' hebt van geen verzendkosten. Lijkt een beetje onoverzichtelijk. Naast de kortingen hebben ze ook wel leuke aanbiedingen in de schappen.
Moet zeggen dat er voor de liefhebbers van autosport-modellen en F1 niet heel veel valt te beleven. Zoals al eerder gezegd ligt de klemtoon vooral op straat-auto's, militair en hulp-voertuigen (brandweer, kranen, etc...) En verder hebben ze veel Corgi's, Dinky's, oude Solido's en ander oud spul voor de die-hard verzamelaars in de vitrine's.
Als je nog nooit bij Model-Plaza bent geweest, kijk je de eerste keer wel je ogen uit, zoveel staat er.
Moet zeggen dat er voor de liefhebbers van autosport-modellen en F1 niet heel veel valt te beleven. Zoals al eerder gezegd ligt de klemtoon vooral op straat-auto's, militair en hulp-voertuigen (brandweer, kranen, etc...) En verder hebben ze veel Corgi's, Dinky's, oude Solido's en ander oud spul voor de die-hard verzamelaars in de vitrine's.
Als je nog nooit bij Model-Plaza bent geweest, kijk je de eerste keer wel je ogen uit, zoveel staat er.

MvG. Jeroen
Voor de meer gangbare modelauto merken (Minichamps, AA, Norev, etc...) zijn ze idd duurder. Maar door de kortingskaart zitten ze toch op een vergelijkbaar prijsnivo met andere winkels zoals; Tom's, Schuiten, etc... Maar ja... Bij de meeste winkels betaal je zowiezo al meer dan bij de online-aanbieders en 'beurs-handelaren' (NAMAC). Denk dat Model-Plaza toch aardig wat modelletjes moet verkopen willen ze de kosten van die enorme winkelruimte eruit halen. Moet zeggen dat Model-Plaza wel een hoop leuk spul (ook veel oude merken, mint & boxed) heeft liggen wat je in andere winkels weer niet gauw tegenkomt. En soms ook voor een leuk prijsje. . 

MvG. Jeroen
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
-
- Schaal: 1:87
Re: Modelplaza te Purmerend
Ik ben zeer tevreden, zeker met de webshop. En met het recente werk zitten ze echt op een gemiddeld nivo qua prijs. Ik bestel veel via de webshop, en ben zeer tevreden over het verpakken en de snelheid van versturen. Nieuwsbrief is ook altijd interresant. En met bestellen van speciale modellen zijn ze ook vlug. Ik ben echt tevreden met MODELPLAZA. Ze doen wat ze beloven. En de webshop is ook overzichtelijk, maar druk, en jammer dat er per pagina maar 4 items te zien zijn. Dat zouden ze moeten veranderen. Moet me nu af en toe door 160 pagina's worstelen. Maar mij hoor je niet klagen over MODELPLAZA. Ik vind het zo'n
zaak, en de webshop is ook
, maar je moet op de webshop de weg weten.

Re: Modelplaza te Purmerend
1x geweest en met veel moeite op een illegale manier naar binnen moeten gaan via de goederenlift. Totaal rolstoelonvriendelijk wat ik zeer kwalijk vind voor een winkel. Ze zijn niet de enige helaas 

Gr, Marcel
http://www.bmwmodelautos.eu
http://www.bmwmodelautos.eu