Modelplaza te Purmerend

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Modelplaza te Purmerend

Bericht door Peter Parker »

Modelplaza Nijverheidsweg 5-7 Purmerend 0299-750201 modelplaza.nl



Het lijkt wel of in Purmerend ruimte is voor steeds meer modelzaken. Deze op industrie terrein de Koog is 1000m2 groot. Ze hebben vliegtuig en auto modellen. Op F1 en Sportscar gebied is hun aanbod beperkt. De bovenverdieping van een soort Ikea hal oogt clean hoewel er wel veel te zien is. Vooral thema modellen als brandweer, circus etc...



waarde oordeel ***
Gebruikersavatar
Beket
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 08:22
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door Beket »

Wel een mooie zaak maar de site kan beter.
Erg rommelig om aan twee kanten (links en rechts) knoppen te maken.
De aandacht is snel weg bij deze site :cry:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik heb er wel eens wat besteld, en dat ging prima.

Snelle verzending en geen verzendkosten binnen Nederland :thump_up:

Nadeel voor mij is het wat smalle assortiment qua merken, veel Solido en Corgi, maar weinig rally-modellen van andere merken te vinden op hun site.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Heb net eventjes de site bekeken en ze hebben idd een smal assortiment wat jollu al zei. Ook maakt de verschillende knoppen aan beide kanten een druk geheel. Om een of andere manier heb ik niet het gevoel hier lang rond te kijken. Dat is helaas jammer van deze site.
Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

De prijzen zijn een beetje boven normaal, sommige modellen zijn zelfs duur te noemen... vandaar de gratis verzending dus.
Als je nou in de winkel iets koopt passen ze de prijzen dan aan?

Zie er wel wat leuke modellen bij staan die ik wel wil hebben, maar de site jaagt me een beetje weg... krijg er een beetje koppijn van.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Gewoon eens langs gaan het is een aparte beleving, een enorme Ikea achtige hal vol met modellen. Waar het op draait is me een raadsel, want het is er nooit druk.
oranginas
Berichten: 33
Lid geworden op: di 21 sep 2004 20:33
Locatie: Haarlem

Bericht door oranginas »

Ze hebben een grote collectie zeldzame millitaire modellen [let maar eens op wat ze hebben van Gaso line, een volledige gepantserde trein, of mortier op rails.. en de prijs :shock:] Als je het wil kunnen ze ook wel bestellen.

Voor de rest hebben ze een aardig 'standaard' assortiment in automodellen [Solido, Minichamps ed.]

Maar zoals Peter Parker zegt: ik zie er echt nooit iemand, volgens mij is het een soort hobby van de eigenaar [die een grote millitaire verzamelaar is]
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik heb er vandaag deze gekocht.

[center]Afbeelding[/center]
Ze hebben een paar Dinky Toys staan, maar voor grote prijzen rond de 200 euro. Af en toe zit er een goedkopere tussen, deze was 25 euro zonder doosje maar nog met opschrift en kentekenplaat.
InsaneHero86
Berichten: 38
Lid geworden op: do 01 jun 2006 17:34
Locatie: Tilburg

Bericht door InsaneHero86 »

De site is wat onoverzichtelijk, maar omdat ik hier een mooie metalkit tegenkwam van een Shelby Mustang GT500, heb ik hem toch besteld. Ze rekenen geen verzendkosten binnen Nederland :worshippy: Ik heb 12 juli de order geplaatst en het geld overgemaakt. De volgende dag werd ik gebeld dat ik mijn achternaam in het adresveld had ingevoerd. Meteen telefonisch het adres doorgegeven en 14 juli kreeg ik het pakketje al binnen. Prima verpakt, artikel kon geen kant op in de doos, terwijl de vulling eventuele schokken prima zou tegenhouden! :worshippy: Ook nog een folder erbij. Ben zeer te spreken over de prima service!
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Bericht door GB-Models »

Ben er gisteren toevallig geweest. De eerste keer dat ik in de winkel was, ongeveer 2 maanden terug. Heb ik een klantenkaart gekregen, deze kost verder niks. Hiermee krijg je wel 10 á 15 % korting op een groot deel van het assortiment (bij de balie kun je een lijst krijgen met een overzicht van kortingen) deze korting geld dan waarschijnlijk weer niet als je on-line besteld, omdat je dan weer 'het voordeel' hebt van geen verzendkosten. Lijkt een beetje onoverzichtelijk. Naast de kortingen hebben ze ook wel leuke aanbiedingen in de schappen.
Moet zeggen dat er voor de liefhebbers van autosport-modellen en F1 niet heel veel valt te beleven. Zoals al eerder gezegd ligt de klemtoon vooral op straat-auto's, militair en hulp-voertuigen (brandweer, kranen, etc...) En verder hebben ze veel Corgi's, Dinky's, oude Solido's en ander oud spul voor de die-hard verzamelaars in de vitrine's.
Als je nog nooit bij Model-Plaza bent geweest, kijk je de eerste keer wel je ogen uit, zoveel staat er. :worshippy:
Afbeelding
MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

vind de prijzen alleen schrikbarend duur

voor een matchbox van 1970 € 15,00
ik koop hem voor nog niet de helft

jammer

maar veel modellen en grote ruimte

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
GB-Models
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 25 nov 2005 20:49
Schaal: 1:43
Locatie: Haarlem

Bericht door GB-Models »

Voor de meer gangbare modelauto merken (Minichamps, AA, Norev, etc...) zijn ze idd duurder. Maar door de kortingskaart zitten ze toch op een vergelijkbaar prijsnivo met andere winkels zoals; Tom's, Schuiten, etc... Maar ja... Bij de meeste winkels betaal je zowiezo al meer dan bij de online-aanbieders en 'beurs-handelaren' (NAMAC). Denk dat Model-Plaza toch aardig wat modelletjes moet verkopen willen ze de kosten van die enorme winkelruimte eruit halen. Moet zeggen dat Model-Plaza wel een hoop leuk spul (ook veel oude merken, mint & boxed) heeft liggen wat je in andere winkels weer niet gauw tegenkomt. En soms ook voor een leuk prijsje. . :dance:
Afbeelding
MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Vandaag waren de Crazy Corgi dagen, dus ik erheen. Wat viel dat tegen zeg. De zelfde oude meuk met een bordje uitverkoop erboven, maar nauwelijks iets spectaculairs. Modelletje wat ze cadeau gaven, geven ze elke keer erbij weg, dus daar werd ik ook niet blij mee. Dooie mus aktie van ze. :thump_down:
riwatransgek
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 09 jan 2011 05:49
Schaal: 1:87

Re: Modelplaza te Purmerend

Bericht door riwatransgek »

Ik ben zeer tevreden, zeker met de webshop. En met het recente werk zitten ze echt op een gemiddeld nivo qua prijs. Ik bestel veel via de webshop, en ben zeer tevreden over het verpakken en de snelheid van versturen. Nieuwsbrief is ook altijd interresant. En met bestellen van speciale modellen zijn ze ook vlug. Ik ben echt tevreden met MODELPLAZA. Ze doen wat ze beloven. En de webshop is ook overzichtelijk, maar druk, en jammer dat er per pagina maar 4 items te zien zijn. Dat zouden ze moeten veranderen. Moet me nu af en toe door 160 pagina's worstelen. Maar mij hoor je niet klagen over MODELPLAZA. Ik vind het zo'n :thump_up: zaak, en de webshop is ook :thump_up: , maar je moet op de webshop de weg weten.
BMWMaX
Berichten: 153
Lid geworden op: za 28 feb 2004 15:50
Contacteer:

Re: Modelplaza te Purmerend

Bericht door BMWMaX »

1x geweest en met veel moeite op een illegale manier naar binnen moeten gaan via de goederenlift. Totaal rolstoelonvriendelijk wat ik zeer kwalijk vind voor een winkel. Ze zijn niet de enige helaas :(
Plaats reactie