bigodino schreef:Hoe mensen dan koopjes kunnen binnenhalen, die onder de marktwaarde liggen, is mij een raadsel. Tenzij natuurlijk een item verkeerd benoemd of geplaatst is en bijna niemand het in de gaten heeft.
Dat niemand het in de gaten heeft komt vrij zelden voor, als je iets speciaals zoekt gebruik je alle criteria die er zijn

Van nature ben ik geen sniper, maar ze maken je zo als je elke keer naast de pot pist wat op ten duur erg frustie is/wordt
Herman schreef:Persoonlijk heb ik niets tegen snipers:
Jij geeft je MAXIMUMbod op. Door een sniper wordt iemand anders zijn MAXIMUMbod opgegeven, in de laatste seconden. Is jouw maximumbod hoger, dan ketst de sniper af, en heb jij het product. En andersom heeft de sniper het product.
Je raakt er alleen een beetje gefrustreerd van dat er tijdenlang een wordt voorgehouden wordt, omdat jij op dat moment als hoogste bieder genoteerd staat. So be it.
Beetje onzin en kort door de bocht!
Als jij op iets bied en je geeft er een bepaald bod op (voorbeeld: Object wordt voor 1 euri aangeboden en je geeft een bod van 40 euri in) en je blijft van de 7 dagen: 6 dagen 23 uur 59 minuten een 53 seconde op 10 euri staan dan vind ik dat een behoorlijke naaistreek, want misschien was mijn 40 euri wel niet mij maximale bod (je moet toch ergens beginnen), zo kan je op alles wel een bod gaan zetten van honderen euri's om er maar zeker van te zijn dat je je object hebt. wat het idee van Ebay behoorlijk wegneemt en voor jou behoorlijk uit de klauwen gaat lopen.
En ik weet vrij wel zeker dat er verkopers met dubbele accounts zitten wat ik maak vaak genoeg mee dat ik bij bepaalde verkopers (van DTM modellen) bied en dan een heel leuk prijsje ervoor heb tot net voor de veiling waar ik door vrijwel altijd dezelfde personen overboden wordt, en dat terwijl het elke keer hetzelfde modellen betreft.