Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Ik stond vanavond voor het rode licht met mijn Porsche 924 naast een Peugeot 504, leuk klassiek onderonsje dat me aan dit topic deed denken... ook nog op een sloperij geweest waar een complete 304 Cabrio in zo te zien behoorlijke staat stond. 

leuk seg...maak je geen zonde om tijdens de winter periode met je 924 terijden....
- straatauto
- Contacteer:
De belangstelling vanuit Frankrijk is al behoorlijk teruggelopen.
En dat is natuurlijk begrijpelijk als je niet meer op de laaste pagina's van de topics staat (je moet wél regelmatig posten om "in beeld te blijven")
T.z.t. maar weer eens wat posten.
Hier doe ik vandaag 2 Amerikanen:
Checker Cab (New York) 1974 Western Models
Mercury Monterey conv. ( top up )1954 Collectors Classics

En dat is natuurlijk begrijpelijk als je niet meer op de laaste pagina's van de topics staat (je moet wél regelmatig posten om "in beeld te blijven")
T.z.t. maar weer eens wat posten.
Hier doe ik vandaag 2 Amerikanen:
Checker Cab (New York) 1974 Western Models
Mercury Monterey conv. ( top up )1954 Collectors Classics

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
leuke Amerikanen straatauto...maar geef mij maar de gewone alledaagse auto... 

- straatauto
- Contacteer:
Nou......... vooruit dan maar!chummy dj schreef:leuke Amerikanen straatauto...maar geef mij maar de gewone alledaagse auto...
Deze twee snoeken kocht ik een aantal jaren geleden kort na elkaar.
De mintgroene Vitesse uitvoering bleek in detail exact gelijk aan het grijze examplaar dat onder de merknaam Nostalgie verkocht werd.
Citroën DS20 (licht-groen) 1968 Vitesse
Citroen DS21 Pallas (licht-grijs)1968 Nostalgie

blijft geweldig de DS
(snoek of strijkijzer) 

Mooie updates straatauto. Ik vind die Mercury (luxe divisie van Ford) wel wat hebben. En een DS is natuurlijk altijd mooi! 

Rock & Roll!!!
Hier een kleine update uit de Rio straatautoserie van vóór WO1; een krasse kar!

De Fiat Tipo 2. Gebouwd van 1912 tot 1920. Heeft een viercilinder lijnmotor van 2.612 cc met 20 pk. Topsnelheid ligt rond de 70 km\u. Er zijn er, inclusief de Tipo 2B (herziene versie), zo'n 10.000 van gebouwd. Zoals gemeld is het model van Rio.

De Fiat Tipo 2. Gebouwd van 1912 tot 1920. Heeft een viercilinder lijnmotor van 2.612 cc met 20 pk. Topsnelheid ligt rond de 70 km\u. Er zijn er, inclusief de Tipo 2B (herziene versie), zo'n 10.000 van gebouwd. Zoals gemeld is het model van Rio.
Rock & Roll!!!
Mooie Fiat, daaraan kun je goed zien dat de auto is geëvolueerd uit het rijtuig. Toch beginnen auto's me pas echt iets te doen als de vormen ronder worden en de spatborden één geheel met de carrosserie worden - een enkele uitzondering daargelaten.
De DS is wel min of meer het tegenovergestelde van die Fiat door zijn geavanceerde vormgeving. De DS is blijkbaar lastig te modelleren; ik heb een aantal modellen van deze auto en vrijwel elk model gaat ergens de mist in. Dit model ziet er echter best goed uit in mijn ogen, al ben ik geen kenner.
De DS is wel min of meer het tegenovergestelde van die Fiat door zijn geavanceerde vormgeving. De DS is blijkbaar lastig te modelleren; ik heb een aantal modellen van deze auto en vrijwel elk model gaat ergens de mist in. Dit model ziet er echter best goed uit in mijn ogen, al ben ik geen kenner.
- straatauto
- Contacteer:
Mooie nostalgische Fiat Veicolo !
Rio heeft volgens mij heel wat van die fraaie oer-Fiatjes gemaakt.
V.w.b. de DS: Deze DS heb ik met moeite acceptabel op de foto gekregen.
Of het nu aan de schaduwen lag of aan de lijn van de modellen; uiteindelijk "met de neus naar de lichtzijde (rechts)" lukte het pas.
Bijna alle modellen fotografeer ik tegenwoordig namelijk met de neus naar links (en dan een stukje wit papier om het licht over de neus goed te richten).
V.w.b. de DS: Deze DS heb ik met moeite acceptabel op de foto gekregen.
Of het nu aan de schaduwen lag of aan de lijn van de modellen; uiteindelijk "met de neus naar de lichtzijde (rechts)" lukte het pas.
Bijna alle modellen fotografeer ik tegenwoordig namelijk met de neus naar links (en dan een stukje wit papier om het licht over de neus goed te richten).
Dank je en ja, dat klopt. Ik heb nog een oude folder van Rio en daar staan er de wereld in; ook andere merken trouwens zoals Bianchi, Duesenberg, Lincoln, Isotta Fraschini, Citroën, Renault enz. En wie kent nog de Thomas Flyer?straatauto schreef:Mooie nostalgische Fiat Veicolo !

Ik vind jouw foto's beter van kwaliteit dan de mijne, zeker wat belichting betreft. Ik "vergeet" altijd te experimenteren met (inderdaad) wit papier. Maar onze camera is ook niet zo geavanceerd, dus dat kan ook een reden zijn. Verder fotografeer ik binnen (wel bij een drietal ramen én als de zon schijnt) maar ik begrijp van je dat buiten fotograferen de beste resultaten geeft. Tja, keuzes...straatauto schreef:V.w.b. de DS: Deze DS heb ik met moeite acceptabel op de foto gekregen.

Rock & Roll!!!
mn eerste nieuwe aan aanwinst van 2009
Citroén SM van Norev 1/18
productie jaren:1970-1975
productie aantal:13.000
prachtig model dat zelfs zoals de echte in de hoogte of laagte regelbaar is...
http://www.youtube.com/watch?v=5K_CyD0qw1A

Citroén SM van Norev 1/18
productie jaren:1970-1975
productie aantal:13.000
prachtig model dat zelfs zoals de echte in de hoogte of laagte regelbaar is...

http://www.youtube.com/watch?v=5K_CyD0qw1A

- straatauto
- Contacteer:
Fraaie SM Chummy!
Zelfs met de bekende groene bollen voor het unieke veersysteem onder de motorklep.
Soms denk ik................ Waarom spaar ik niet óók 1:18 ?
Zelfs met de bekende groene bollen voor het unieke veersysteem onder de motorklep.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
omdat jedaar geen plek voor hebt...straatauto schreef:Fraaie SM Chummy!