Tweedehands modellen bij webwinkels.

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Vind je het vervelend dat webwinkels soms niet vermelden dat sommige modellen tweedehands zijn?

Ja
45
98%
Nee
1
2%

Totaal aantal stemmen: 46

supernova

Tweedehands modellen bij webwinkels.

Bericht door supernova »

Bij sommige webwinkels worden ook tweedehands modellen verkocht. Geen probleem, zolang dat maar duidelijk bij het model vermeld staat. Maar sommige (buitenlandse en Nederlandse) webwinkels verkopen tweedehands modellen zonder dat dat voor de koper duidelijk is. :|
Als je een model van bijvoorbeeld 10 jaar oud ziet staan op de website van een webwinkel (of in een gewone winkel) weet je niet altijd zeker of dat een 'nieuw' model of een tweedehands model is. Zo wilde ik laatst een paar oudere modellen bestellen bij een webwinkel en kwam er pas na 2 keer mailen met de verkoper achter dat het tweedehands modellen waren. Ik vind het vervelend dat het er niet bij staat als modellen tweedehands zijn. Vind jij dat ook? En zo ja, waarom vind je dat? Ik ben benieuwd of veel mensen dit een probleem vinden of juist niet en wat de argumenten zijn.
Jp-cars

Re: Tweedehands modellen bij webwinkels.

Bericht door Jp-cars »

uhm we zijn verzamelaars?
meeste van ons zullen goed met hun modellen omgaan... dus zolang ze onbespeelbaar/netjes zijn, boeit het me niet echt...
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Vind het wel zo netjes als er even gemeld word als een model 2e hands is ,
er hoeft per definitie niets mis te zijn met het model maar het verwachtingspatrooon
als je een "nieuw" model koopt en wat later dan 2e hands blijkt te zijn kan dan tegenvallen.
Hoe goed je ook met je modellen omgaat er blijft altijd wel een fijn krasje achter tijdens
de afstof werkzaamheden .
Ik heb ook diverse 2e hands modellen gekocht , omdat ze nieuw gewoon niet meer te koop waren
dus vind ik het wel fijn dat ze dan nog "gebruikt" worden aangeboden, zolang er maar niet
moeilijk over gedaan wordt door de verkoper om dit te vermelden.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Maar kan je een model van 10 jaar oud nog wel bestempelen als zijnde nieuw :eh:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik vind dat een verkoper altijd eerlijk en transparant moet zijn. Dus ook bij een (web) winkel moet het duidelijk zijn of het een absoluut nieuwe model is, of een model uit een verzameling.
Autopassion in Haarlem koopt soms een verzameling op en vermeld dat dan ook netjes in de winkel of in de e-mail. Zoals het hoort. :thump_up:
Daytona69
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Wel zo netjes en eerlijk als ze het erbij vermelden . Als de doos nog nooit open is geweest en alle bandjes e.d. nog om het model heen zitten vind ik het geen probleem als het model als nieuw wordt verkocht ,anders wel
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

Ik heb nu een exoto gekocht bij een normale winkel...en daar is de as dus al van doorgezakt en wat lichte schade op de motorkap, krassen..maar geen diepe...nu kwam ik er dus via marktplaats achter. Dat deze winkel auto's op koopt. Dus blijkbaar heb ik een tweedehands model, waar ik dus niets vanaf wist.

greetz,

jerico
Afbeelding
supernova

Bericht door supernova »

Markopolo schreef:Maar kan je een model van 10 jaar oud nog wel bestempelen als zijnde nieuw :eh:
Dat kan je je inderdaad afvragen. Als een model 10 jaar lang in een winkel onder een tl-balk (of erger: in het zonlicht) heeft gestaan en de verpakking is bij wijze van spreken al 300 keer vastgepakt, hoeft het model niet per se beter te zijn dan een goede tweedehands. Daartegenover staat dat sommige webwinkels de modellen in het donker bewaren en dan kunnen het model en de verpakking eruit zien alsof ze gisteren uit de fabriek zijn gerold. Er kan dus een flink kwaliteitsverschil tussen modellen van dezelfde leeftijd zitten.

En wat vinden jullie van het idee dat iemand anders al een keer voor het model betaald heeft en jij ook de volle prijs voor het model moet betalen? Is dat nog een issue of zeggen jullie 'het maakt mij niet uit wat er met het model gebeurd is, zolang dat model er goed uit ziet heb ik er de nieuwprijs wel voor over'. :?:
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

supernova schreef: En wat vinden jullie van het idee dat iemand anders al een keer voor het model betaald heeft en jij ook de volle prijs voor het model moet betalen? Is dat nog een issue of zeggen jullie 'het maakt mij niet uit wat er met het model gebeurd is, zolang dat model er goed uit ziet heb ik er de nieuwprijs wel voor over'. :?:
Als het model in zeer goede staat verkeerd en moeilijk te verkrijgen is,
heb ik er ook geen moeite mee om ervoor in de buidel te tasten.
Natuurlijk maakt het wel uit wat er met het model is gebeurd , een schademodel
is niet wat de meeste verzamelaars zoeken om in de vitrine te zetten.
Je kent de modellen wel die nieuw zijn en welke al enkele jaren uit productie zijn
en dan toch als nieuw worden aangeboden , dan ben ik wel op m'n hoede.
Het zou kunnen dat een oud model wel als nieuw verkocht word , maar dan is
deze vergeten achtergebleven in een donker stoffig magazijn , en teruggevonden . :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Droes

Bericht door Droes »

Het zou inderdaad moeten vermeld worden als een model 2e hands is..
Maar als het model mint is vind ik het helemaal niet erg 2e hands te kopen, als je Renault verzameld is 70% van je
verzameling 2e hands aangezien er heel erg weinig nieuws op de markt komt.. :doh:
Afbeelding Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Ik denk niet dat er iemand is die het niet vervelend vindt als de gekochte modelauto niet aan de beschrijving voldoet.
MarcelBMWM3
Contacteer:

Bericht door MarcelBMWM3 »

Ik heb sommige modellen 2e hands niks mis mee alles was netjes ingepakt en heel aangekomen.
BMW= Freude am Fahren
BMW maakt rijden geweldig
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

Ik heb sommige modellen 2e hands niks mis mee alles was netjes ingepakt en heel aangekomen.
das de stelling ook niet...
Afbeelding
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Er moet vermeld worden of een model nieuw is, of in wat voor een staat dan ook, wat geleverd wordt.
Het is goed om het initiatief als koper zelf te nemen qua eisen dan kunnen misverstanden en ergernissen worden voorkomen als je een bepaalde standaard hebt.
supernova

Bericht door supernova »

tom schreef:Ik denk niet dat er iemand is die het niet vervelend vindt als de gekochte modelauto niet aan de beschrijving voldoet.
Maar dat is vaak niet het geval. Bij de meeste webwinkels staat niet vermeld of de modellen nieuw of tweedehands zijn. Ik ging er altijd vanuit dat dingen die je bij een winkel koopt nieuw zijn tenzij anders vermeld is, maar dat blijkt in de praktijk dus niet altijd zo te zijn.
Plaats reactie