Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Fruitcake
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Fruitcake »

Butten is een leuke coureur maar dit F1 seizoen is natuurlijk bagger :thump_down:

Zelfs Bernie vind het niks zei ie op de Monaco startgrid tegen Brundle, en ik ben het niet vaak met hem eens.
brambo21
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door brambo21 »

over meningen valt te twisten
ik ben van mening dat de overheersing van Brawn simpiel uit te leggen is
er zijn deze winter gewoon compleet nieuwe autos gebouwd maar dan ook echt nieuwe
er is NIKS meer over van de opgebouwde ervaringen uit het verleden
terug naar sliks oke daar hadden ze nog wel iets mee , maar dan heb je 2 redelijk ver uit elkaar liggend compounds :cry:
en dan vleugels :doh: nergens meer mee te vergelijken (uit het verleden )
alle bargeboards weg :shock:
en toevallig heeft BRAWN het geluk dat ze de beste gebouwd hebben , maar let op volgend jaar zijn ze zeker niet meer alleen hoor
motoren tja die lopen wel bij allemaal ,heel soms een blowup , maar dat is in alle motersporten
nog even over de vergelijking BUTTON met SCHUMI (en let wel ik was en ben ECHT GEEN SCHUMI fan)
BUTTON kan nog niet in de r..t kijken bij SCHUMI hij heeft gewoon nogmaals de mazzel dat BRAWN de beste auto heeft en RUBENS de tweede COULDHARD is namelijk veldvulling en ook toe is aan zijn pensioen
voor ons (McLaren) is het kampioenschap buiten bereik dit jaar , maar dat komt weer wel terug hoor in de toekomst
en wat 2010 brengt ik wacht het wel af , ik denk dat het wel afloopt met een sisser en iedereen gewoon weer meedoet volgend seizoen (van de "oude"topteams dan he)
groet Bram (McLaren mongool 1ste klas)
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Met de vergelijking Button - Schumi bedoelde dat de raceuitslag vrij voorspelbaar is/was.
Hopelijk wordt het niet weer zo eentonig.
Wat dat betreft was seizoen 2008 stukken spannender.
Afbeelding
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

gpupdate.net schreef:Er komt volgend jaar een budgetplafond van 45 miljoen euro, of de teams dat nu willen of niet. Dit heeft de internationale autosportbond FIA laten weten.
De FIA regeert met ijzeren hand, maar ik geloof dat 't ze deze keer fataal wordt. Tijd dat de bom ontploft en er wat radicale veranderingen gaan plaats vinden, want op dit moment betekent de F1 als raceklasse m.i. niet veel meer.
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

We gaan terug naar de jaren '50/'60, de sportscars/GT's worden weer de belangrijkste klasses :dance: En de F1 een bijklasse.

Zie het al voor me: LMP auto's van Ferrari, Mercedes, Renault, BMW, Aston Martin, Audi Peugeot :drool: :drool: enz enz.

En daarnaast bouwen de fabrikanten GT auto's voor privéteams. :drool: :dance:

Zeg maar :zwaai: FIA :thump_down2:
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

En ik kan daar alleen maar blij mee zijn. Vanaf de jaren 90 is de F1 stelselmatig kapot gemaakt door de grote fabrikanten waardoor echte teams het loodje moesten leggen.

Een win-win situatie dus :dance:
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

rsh_scuderia schreef:En ik kan daar alleen maar blij mee zijn. Vanaf de jaren 90 is de F1 stelselmatig kapot gemaakt door de grote fabrikanten waardoor echte teams het loodje moesten leggen.
Een win-win situatie dus :dance:
Racen met auto's die er nog een beetje uitzien als een auto is veel realistischer, dus wat dat betreft hulde aan de Sportscars GTklassen.
Voor wat de beperkingen van de technische ontwikkelingen in de F1 betreft............ ik denk dat het bejaarde duo Max en Bernie maar gewoon weer aan de echte muppetshow moet gaan meedoen........
Afbeelding
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
rsh_scuderia
Moderator

De FOTA teams starten een eigen competitie op.

Ik zeg, we zijn weer terug naar de echte teams misschien wel met echte mannen, echte wagens en ecte voetjes voor de vooras :dance:

Nou, daaaaaaaaaaagggggggg :zwaai:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Riep daar iemand, benzinebrouwsels van 300 Dollar de litert, verstelbare turbo-druk en superzachte qualifyers die maar een rondje meegaan ??? :worshippy:

Nog maar even afwachten wat de volgende vergadering :yawn: oplevert... het is nog geen maart 2010, dus ik zie het nog wel 12 keer veranderen. :lol:

Was er over de wedstrijden zelf maar zoveel te doen... :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
fish88

Bericht door fish88 »

rsh_scuderia schreef:De FOTA teams starten een eigen competitie op.

Ik zeg, we zijn weer terug naar de echte teams misschien wel met echte mannen, echte wagens en ecte voetjes voor de vooras :dance:

Dus als we een kampioenschap krijgen met B-Rijderts, Teams die nu in lagere klasses niet eens kunnen strijden voor overwinningenen, al die Tilke banen dan zijn we terug bij een echt kampioenschap? Soms (Nou ja soms, eigenlijk altijd) slaan jouw reacties echt nergens op.

Nee, ben blij dat de FOTA teams al Mosley's plannen en Bernie's geldzucht nu niet meer accepteren. De fabrikanten zullen alleen voor de echte rijders gaan, de Tilke banen komen nooit meer terug en het mooiste: De FIA kan niks doen.

Maar anyway 2 kampioenschappen gaat nooit werken, dat hebben we in het verleden al bij een zeer succesvol kampioenschap gezien en dat kampioenschap heeft nu in Nederland meer kijkers dan in de gehele Verenigde Staten. In Amerika was het NASCAR die van de split kon profiteren en in Europa zullen we de komende jaren absoluut een groei zien in Endurance racing.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

:pray: Hopen dat er in het nieuwe kampioenschap wat restricties verdwijnen inderdaad. Ben ook wel benieuwd wat de FIA nu van plan is, aangezien ze blijven zitten met een handjevol inschrijvingen van top ( :mrgreen: ) teams. Laat die nieuwe klassen maar komen :dance: .
Afbeelding
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

fish88 schreef:Maar anyway 2 kampioenschappen gaat nooit werken, dat hebben we in het verleden al bij een zeer succesvol kampioenschap gezien en dat kampioenschap heeft nu in Nederland meer kijkers dan in de gehele Verenigde Staten. In Amerika was het NASCAR die van de split kon profiteren en in Europa zullen we de komende jaren absoluut een groei zien in Endurance racing.

Mwa, denk dat NASCAR altijd al dichter bij Indycar heeft gezeten dan Endurance bij F1.
Dat zal nog wel mee vallen.

En dat Assen en/of Zandvoort nu maar eens heeeeeel snel een bruine bovenarm bij de FOTA mogen gaan scoren.
Laatst gewijzigd door Niels op vr 19 jun 2009 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

fish88 schreef:
rsh_scuderia schreef:De FOTA teams starten een eigen competitie op.

Dus als we een kampioenschap krijgen met B-Rijderts, Teams die nu in lagere klasses niet eens kunnen strijden voor overwinningenen, al die Tilke banen dan zijn we terug bij een echt kampioenschap? Soms (Nou ja soms, eigenlijk altijd) slaan jouw reacties echt nergens op.
Ik ben blij dat jouw reactie zo is, zoals die is, waardoor mijn stelling nogmaals 100% accuraat is :cool:
Het gaat immers om inventiviteit in de autosport, spektakel en niet het recht van de sterkste of de rijkste.
De belangen en het geld is een te grote rol gaan spelen. Ik geef de FIA dan ook 100% gelijk.
En dat jij dat niet kan zien, dat snap ik. Want daar heb je namelijk iets meer denk kracht voor nodig dan het uit typen van een paar krachttermen :thump_up2:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

En dat Assen en/of Zandvoort nu maar eens heeeeeel snel een bruine bovenarm bij de FOTA mogen gaan scoren.
Maar 20 minuutjes hoeven rijden om Hamilton uit te jouwen, ik kan niet wachten ! :thump_up2:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Goede zaak dat de FOTA zich gaat afsplitsen (sorry RSH). De FIA wil van de koningsklasse een veredelde A1 raceserie maken. En je zult zien met al die nieuwe teams dat het fenomeen paydriver weer gaat ontstaan en dat is zeker geen goede zaak.

De FOTA teams zullen zich er absoluut wel van bewust zijn dat ongelimiteerde budgetten niet meer kunnen.

Mosley vind zichzelf belangrijker dan de sport en vertoont trekjes van iemand die zijn vader steunde.

Om over hr Ecclestone maar te zwijgen. Hij is verantwoordelijk dat een toegangskaartje bijna niet meer te betalen is, heeft lak aan de fans. En steunt Mosley met zijn plannen. Dus als de FOTA er voor kan zorgen dat ze op deze manier in één keer van deze 2 heren af is dan is dat mooi.

Overigens zou ik het niet erg vinden dat door dit geruzie fabrikanten/teams overstappen naar de sportscars/GT's.
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op vr 19 jun 2009 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie