Bedankt!
Het is natuurlijk een mix van oud en nieuw, zoals mijn hele verzameling... hoewel ik de 928 van AA zeer waardeer om zijn perfecte detaillering en constructie, word ik ook wel blij van een leuk nostalgisch model dat een gebrek aan detaillering ruimschoots goed maakt door de uitstraling. Als je al 20+ jaar verzamelt (volgens mij volgend jaar 25 jaar!) heb je veel voorbij zien komen en dan kan een oud modelletje net zoveel waard zijn als de perfectie van het laatste spul.
Een paar foto's van eigen hand van de nieuwe aanwinsten, als afwisseling op het gegooglede materiaal:
De Audi 100 van Schabak. In de dagen voor Minichamps ongeveer het mooiste wat je als massaproduct kon krijgen en qua proporties nog steeds overtuigend. Pas als je het interieur en de motorruimte ziet, wordt het duidelijk wat er voor stappen zijn gemaakt in detaillering.
Wel leuk, nog steeds in de originele dealerverpakking (het model is van 1991).
De Audi 90 quattro, ook van Schabak. Tegenwoordig kan dat echt niet meer, een 1:43 zonder buitenspiegels. In 1987 was dit een hightech model met de los ingezette achterlichtbalk en fijne detaillering. Ook hier de originele dealerverpakking nog aanwezig (en in nieuwstaat)!
Ook geleverd aan dealers destijds, en in originele kleuren. NZG maakte voor die tijd erg mooie modellen, die een duidelijke eigen stijl hadden maar qua detaillering vergelijkbaar waren met Schabak, Conrad en Gama. Ook hier is nog de originele verpakking aanwezig, maar die ziet er behoorlijk gehavend uit (en bestaat uit een hardplastic 'vitrinedoosje' en een wit kartonnen doosje). Dit is een 944 turbo uit het einde van de jaren '80.
Tenslotte de ultieme nostalgie, Majorette's Porsche 924. Vroeger aangeschaft toen het model uitkwam, wat vond ik het een mooie auto... als ik 'm weer kan vinden zet ik mijn exemplaar uit de 'jeugdcollectie' ernaast, die heeft samen met de 924 van Siku jarenlang op een plankje gestaan en is niet gehavend zoals zoveel 'speeltjes' uit die tijd.
Als ik mijn oude (zilveren) modelletje ernaast zet heb ik alle kleuren compleet volgens mij.