Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Het is een frame van aluminium en dan zwart gelakt...het zijn stdvige kasten met de mogelijkheid om er nog meer glasplaten in te leggen...
Afbeelding
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Die glasplaten zijn dus los te bestellen? Dat is het voordeel van een ietwat duurdere vitrinekast. Als je zo'n leenbakker ding hebt zoals ik, dan moet je al glasplaten bij laten maken (wat dus duurder is) als je ooit uit wilt breiden :thump_down:
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ja deze zijn apart bij te bestellen en daar worden dan ook de glasdragers bijgeleverd die ook standaard in die kast zitten dus dat is vrij handig, alleen weet niet wat die extra platen eventueel zouden kosten..
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Inmiddels zijn de kasten al op mijn kamer neergezet en ingeruimd. Het zijn lage modellen geworden. Hier zijn wat foto's van de vitrines.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus dit is het geworden. Ben nu van plan door middel van steuntjes (acrylaat) tussen de wagens te zetten, een extra laag te creeren. Dan krijg je nog meer ruimte om je wagens overzichtelijk op te stellen. Maar dat is voor in de toekomst.... 8)

Doordat er wieltjes onder de kasten zitten is het makkelijk om ze te verplaatsen, kan onze interieurverzorgster ook onder de kasten poetsen :) Mocht ik ze ooit op een andere plaats neer zetten behoort dit ook tot de mogelijkheden. Multi-functioneel dus :thump_up:

[MOD-EDIT]: even 2 berichtjes samengevoegd, door schumi28
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

is er ook de mogelijkheid om deze 2 kasten op elkaar te zetten? Of is dat niet stevig genoeg? Zo kun je ook 1 grote vitrinekast maken, of er voor kiezen om er 2 te houden.
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

ziet er mooi uit hoor, de hoogte in lijkt me ook mooi.
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

ik ga morgen hier na kijken;

Afbeelding

al die dozen met auto's is ook geen gezicht :evil:
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Carfanatic schreef:al die dozen met auto's is ook geen gezicht :evil:

inderdaad... dan is z'n mooie deur aan schuifrails een stuk mooier... :D
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Voordat ik deze kasten kocht heb ik ook al wat virines bekeken maar meestal wat het probleem dat het niet de juist maat was of dat er geen glasplaatjes standaart bijbesteld konden worden etc....Maar ben blij dat ik er nu heb, scheelt poetsen en het staat leuker :thump_up: :dance:
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik heb zelf precies dezelfde. Alleen dan zonder dat schuifsysteem wat hier bij te krijgen is.

Het zijn in principe mooie vitrine's, maar ik vind ze persoonlijk iets te ondiep om er een 1:18 model mooi in te zetten. Het past wel, begrijp me niet verkeerd, maar het had net iets dieper mogen zijn. Een aantal jaar terug heb ik ook zo'n vitrinekast gekocht, dit is dus een ouder type van dit type wat er nu te koop is. De maten daarvan zijn ook iets anders. Deze is lager, en een stuk dieper, wat naar mijn mening beter is om je modellen in te zetten!

Ook jammer dat het niet stofdicht is, maar goed, voor 99 euri's is dit natuurlijk een hele mooie prijs voor een mooie vitrinekast :thump_up:
Afbeelding
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Prima kasten voor 1:18 zijn het. Het is niet stofvrij, maar houdt aardig wat tegen.

Heb zelf ook een spiegel, vindt dat een pluspunt, maar het oogt soms wel wat druk daardoor. Denk daar dus wel aan.

En volgens mij is het geen schuifdeur, maar gewoon 2 naar buiten slaande glasdeuren.
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

:doh: dat zie ik nu ook ja.. het schuifrail systeem is heel wat anders, en niet voor de vitrine te gebruiken :!:
Afbeelding
Jordy

Bericht door Jordy »

bedankt voor de tip , ik ga er denk ook 1tje halen :thump_up: :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Ik heb ze pas ook bekeken, zien er lang niet verkeerd uit. Inderdaad jammer van de kieren, maar het meeste stof wordt er gelukkig wel door tegengehouden.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Maakt niet uit als er een heel klein kiertje in zit, de meeste stof blijft toch buiten de kast :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie