Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Formule 1 2009

Bericht door F40F50ENZO »

1:18 24/7 schreef:^Lange val dan! :shock:
:lol: Twee keer crashen :doh:
Zoals een oud nederlandsch spreekwoord zegt: Schumacher blijf bij je leest
Gebruikersavatar
brambo21
Berichten: 463
Lid geworden op: di 27 jan 2009 12:21
Schaal: 1:18
Locatie: heerle
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door brambo21 »

1:18 24/7 schreef:^Lange val dan! :shock:
nee gewoon 2 keer op je bek gaan :dance: :dance: :dance:
net als nu met de zogenaamde reentree
MC-LAREN FAN for ever Afbeelding ....... MC-LAREN F1 teller nu op 91 1:18
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Mooi hoor, Danica Patrick als snelle dame betitelen. Het enige wat ze een beeeeetje kan is rondjes links om draaien.
Op road courses heb ik haar nog niet vooraan gezien. Ik heb begrepen dat ze Nascar gaat rijden. En dat lijkt mij dan ook beter ook. Simpel en saai wat rondjes draaien kan iedereen, maar een F1 team meehelpen opbouwen, daar heb je talent voor nodig. En dat heeft de USA of America voorlopig duidelijk niet.

Maar meedoen is belangrijker dan punten scoren. Ook een goede gedachte. :dance:
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Formule 1 2009

Bericht door supernova »

rsh_scuderia schreef:Simpel en saai wat rondjes draaien kan iedereen (...)
Dat is waarschijnlijk wat te simpel gedacht. Op een oval racen houdt in dat je niet mag remmen of sturen, of je hangt gelijk al in het beton. Dus zo makkelijk is het niet. En lekker hard op je gaspedaal stampen is ook al verboden als je de wagen heel wilt houden. Oval racen is volgens mij net zoiets als koorddansen op meerdere touwtjes tegelijk.

En weer ontopic, ik vind het wel jammer dat we nu niet te zien krijgen hoe Schumacher het gedaan zou hebben ten opzichte van Raikkonen, Hamilton en Vettel. Ben geen fan van de persoon, maar ik had zo'n rentree toch wel spectaculair gevonden. Wie weet stapt ie over een paar races alsnog in, of zouden de problemen met z'n nek een smoes zijn om onder z'n rentree uit te komen?
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Ligt er aan, of je een scheur in je schedel en wat gebroken nekwerveltjes een goede smoes vind....

Ik ben geen fan van de man, verre van zelfs. Maar toen ik hoorde dat hij, ondanks het in levensgevaar verkeren van hemzelf medio februari, toch de ballen heeft om een wagen in te stappen, toen ging hij toch wel een stapje omhoog in mijn achting. Het niveau Takagi/Rosset zeg maar :D
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Peter Parker »

rsh_scuderia schreef:Is niet zo gek hoor Peter.
Het zijn namelijk twee verschillende races :wink:
Ah dat verklaart veel :oops: Nou dan moet ie daar maar niet een cariere in gaan zoeken.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2009

Bericht door St. Paul »

Het bericht meldt dat Schumacher tijdens de Rizla Racingday, welke het komend weekend plaats zal vinden op het TT circuit in Assen, in actie zou komen tijdens een race meetellend voor het Dutch Superbike kampioenschap. In het geheim waren daarvoor volgens het bericht in de Telegraaf alle voorbereidingen al getroffen.

Doordat de Duitser besloten heeft om de voorlopig uitgeschakelde Ferrari-rijder Felipe Massa te vervangen, is dat een streep door de rekening van organisator Lee van Dam die de jubileumeditie van de tiende Rizla Racing Day met een stuntoptreden van Schumacher had willen opluisteren. Ferrari heeft Schumacher echter verboden op de motor te stappen. Nadat hij afscheid van de Formule 1 had genomen, ging Schumacher zich 'als amateur' op motorraces toeleggen. Begin dit seizoen maakte hij met zijn Honda nog een zware schuiver waaraan hij een nekblessure overhield.

Het management van Schumacher heeft de Rizla-organisatie, die al de programmaboekjes heeft laten drukken waarin de komst van de publiekstrekker wordt gemeld, op de hoogte gesteld van de nieuwe situatie. Van Dam is toegezegd dat naar een oplossing voor 'het probleem' wordt gezocht. Het kan nog zo uitpakken dat Schumacher op Assen wel aanwezig zal zijn, maar dan niet zal racen.

Grappig dat Kimi doet en laat wat hij wil en dat Schumacher bij het rijden van 1 race gelijk van alles verboden wordt door Ferrari.

Wat ik alleen niet snap, maar goed ik ben geen motorrijder, is dat het racen in de Frari niet kan ivm zijn nek maar dat Schumacher, als Massa een beetje opgelet had waar hij reed, wel die Superbike race gedaan zou hebben. Of stelt motorracen nu idd echt niks voor? :think:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door 117ayrton »

op kimi heeft Ferrari en trouwens niemand vat op die kerel doe gewoon waar hij zin in heeft iemand met ballen aan zijn lijf .wat schumacher betreft ja daar zeg ik niets meer over :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Waar staat dat Massa zou gaan motorracen Paul? :?:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door TestaRossa »

Renault heeft alle mazzel van de wereld;

De schorsing is omgezet in een officiele waarschuwing + een boete van 50.000 dollar.

Dat zat er natuurlijk wel dik in. In ieder geval een compleet startveld gelukkig.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door 117ayrton »

inderdaad gelukkig maar want die straf was ook totaal buiten proportie
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

:lol: Typisch F1, straf was terecht geweest, maar je keutel intrekken omdat de Spaanse held zorgt voor kaartverkoop is wel weer typisch de politiek van de F!.

Nee, dan F1 in Nederland. Joske die uiteraard afbelt dat ie niet met 50 km/h kan rondtuffen in r***erdam in een F1, ehh, VW Polo Veryron.

Beetje er bij gezocht die laatste zin? Ja best wel, maar toch nog even het vermelden waard :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2009

Bericht door Jolly Club »

Schorsing sloeg überhaupt als een tang op een varken. De strafmaat was alleen ingegeven door emotie en blinde paniek na de ongelukken met rondvliegende onderdelen van Surties en Massum.

Als je nagaat dat een niet nader te noemen team in de paddock staat te sleutelen met de blueprints van de concurrentie in de achterzak zonder uitgesloten te worden, was het vasthouden aan deze schorsing een regelrecht lachertje geweest.

:cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Re: Formule 1 2009

Bericht door supernova »

Badoer tevreden over eerste race met Ferrari
Luca Badoer heeft niet echt indruk gemaakt tijdens zijn eerste race voor Ferrari, maar is desondanks tevreden over hoe het weekend in Valencia verlopen. Badoer werd zeventiende en laatste, na twee spins en een drive-through penalty.
"Ik ben zeer tevreden", verklaarde Badoer na afloop.
"Er is veel gebeurd sinds de bekendmaking dat ik Felipe's plek zou innemen. Dit was de eerste stap. Ik heb enorm veel gereden de afgelopen drie dagen. Ik had nog een geweldige start en lag in de derde bocht veertiende, toen een Renault tegen me aanramde. Ik verloor daardoor wat posities. Als dit niet was gebeurd, was het zeker een andere race geworden."
"Het belangrijkste is echter dat ik de finish heb gehaald", besloot hij.
Als hij na zo'n race al zeer tevreden is, dan zal ie wel nooit de punten halen. Ik kreeg het idee dat Nelson Piquet in die wagen zat: meerdere spins per race, jezelf laten piepelen bij het uitrijden van de pitstraat en ook nog over de witte lijn heen gaan, op dat soort dingen had Nelsinho toch patent gekregen? :mrgreen: Ik had Badoer toch echt hoger ingeschat. De testkoning van Ferrari (ik denk dat ie in 10 jaar tijd misschien wel 100.000 km met de Ferrari's heeft gereden) bewijst maar weer dat testen en racen twee verschillende disciplines zijn. Buemi, Alguersuari en Grosjean bewijzen dat je met de wagens van dit jaar best kunt debuteren zonder op te vallen in negatieve zin. Volgens mij had Badoer met deze wagen wel in de top 10 kunnen finishen. Vond het ook opvallend om te horen dat Grosjean in de Renault (die niet zoals Badoer van te voren 200 km getest had met de Renault) op een gegeven moment zelfs hard inliep op Badoer. Toch denk ik dat Ferrari weinig keus heeft en het beste Badoer ook in Spa kan laten rijden. Het heeft weinig nut om nu weer iemand anders in die wagen te zetten die ook een race verprutst omdat hij de wagen moet leren kennen. Trouwens te gek voor woorden dat de test reservecoureurs dit jaar nog geen kilometers hebben gereden en dus moeten racen met een wagen die ze niet kennen.
Ik schat in dat Schumacher en Massa opeens vinden dat ze een stuk minder medische klachten hebben en nu graag willen instappen. Als de toeschouwers al denken 'dat kan ik zelfs beter', dan moeten hun handen helemaal jeuken. :cool:
Luca Badoer, leg die lat eens wat hoger en laat in Spa zien dat je wel in de punten kan rijden. Dit is je enige kans om te bewijzen dat je wel degelijk een goede coureur bent. Die wagen is momenteel zelfs goed genoeg voor het podium! Of moet men soms Mika Salo weer van stal gaan halen? :whistle:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door rsh_scuderia »

Niet vergeten dat Ferrari toch semi-illegaal Luca toch 200 kilometer had laten rijden met de F60.
Ik heb niks gezien van de hele race, maar Ferrari maakt zichzelf al een paar jaar belachelijk, dit kan er zeker nog wel bij. Verhoogt alleen maar het plezier.
Plaats reactie