Volvofiels 1:1 volvo

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door volvofiel »

Dat kabbelt rustig voort.... de 1:1 staat in de stalling (vlakbij Steenbergen Autodemontage) en de verzameling is ietsjes gegroeid. Heb alleen nog niks ge-update/upgedate/ge-updated of wat het ook mag zijn.
Wat spulletjes voor de 1:1 gekocht, of ik 'm over twee weken ophaal is nog niet helemaal zeker, mijn broer is namelijk van twee Concerto's één aan het maken en daarbij kan hij mijn hulp (en mijn technisch inzicht :angel: :oops: ) goed gebruiken.
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door caprigek »

lees net pas dat je een DAF heb gekocht

gefeliciteerd

groet michel
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door Jolly Club »

mijn broer is namelijk van twee Concerto's één aan het maken
Waarom in vredesnaam :?: :shock:

Dan had ik ook liever een vooroorlogtse Volvo 343 gekocht :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door volvofiel »

Jolly Club schreef:
mijn broer is namelijk van twee Concerto's één aan het maken
Waarom in vredesnaam :?: :shock:

Dan had ik ook liever een vooroorlogtse Volvo 343 gekocht :worshippy:
Het gebeurt wel eens dat een Honda-motor olie zuipt en dat deed 'ie dus.

Toen hebben we carrosseriedelen van die Honda gebruikt om eenzelfde (maar dan vermomd als schadebak met goede motor) weer APK-waardig te maken.
Hij rijdt er nu naar volle tevredenheid mee.

Er komt trouwens nóg (precies dezelfde) een 343 hierheen. Voor de onderdelen.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door F40F50ENZO »

Koop er alvast NOG een bij.....
Als je over 4 jaar klaar bent met restaureren heb je ze hard nodig. :wink:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door volvofiel »

Mwoh. De GK-54-NN doet het nog altijd perfect.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door benzfreak »

Hoe zit het nu met de volvo? :dance:
grtz benzfreakk
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door F40F50ENZO »

benzfreak schreef:Hoe zit het nu met de volvo? :dance:
grtz benzfreakk
In september 2009 berichtte Volvofiel mij het volgende:

Het opknappen van de 1:1 vordert gestaag. Maar het is niet de 1:1 die het ooit was. Het lijstje:

1980 343DL 1.4 (dit was die gedeukte roestbak)
1982 343DL 1.4 (deze was zonder motor en apk tot 2002, paar weken werk mee gehad om die door de apk te krijgen, maar dat lukte wel in één keer!!)
1986 360GLT 2.0i (had airco, maar ik wist niet wat ik er mee moest)
=> geruild tegen een 1982 343 DLS 2.0 (ben ik nu aan het restaureren)
in april een Belgische 345 GLS uit 1981 gekocht, stond al 10 jaar stil in een schuur, maar starten en lopen! (echt Volvo-blok, 2-liter).

Van al die wagens heb ik nu de GLS en DLS nog steeds. Sinds april is er al 6000 km met de GLS gereden, probleemloos en erg comfortabel! Mee naar Zuid-Frankrijk geweest. Wel een hoop gekloot mee gehad na de aanschaf, door het lange stilstaan zat alles vast (behalve de motor).
Compleet gelast en koppeling vervangen, die GLS is technisch weer helemaal 100%. Tevens een andere bak en differentieel eronder gehangen, een vijfde versnelling is wel zo fijn (2500 tpm @ 120 km/h!).

Die DLS heeft ruim 2,5 ton op de klok en heeft de restauratie hard nodig...

De GLS is eigenlijk al klaar voor dagelijks gebruik, maar ik moet nog een roestplekje onder de voorruit aanpakken (enige rotte plek aan de hele auto) en hij kan ook wel een nieuwe lak gebruiken.

Hoewel ik al aan het nadenken ben over wat het volgende project moet worden (ik weet nog een leuke 360GLS uit 1983 die al jaren achter een garagebedrijf staat, 60.000 km op de klok), wil ik eerst m'n rijbewijs halen

Eén ding is zeker; die DLS en GLS blijven!! Heerlijke motoren, die 2-liters. Trekken alles. Ze slepen zonder moeite een zware 850 2.5 weg

Overigens is die 343DLS de enige bekende in NL, die 345GLS één van de 3 bekende in NL... ik heb er niet voor niets twee jaar naar gezocht, en een tweede/vierde zul je in NL ook niet meer vinden waarschijnlijk. Goed voor de taxatiewaarde!
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door volvofiel »

benzfreak schreef:Hoe zit het nu met de volvo? :dance:
grtz benzfreakk
Ligt op de eeuwige roestvelden. Compleet gestript, er is geen onderdeel verloren gegaan. Die auto was zo verschrikkelijk rot dat een Alfa Romeo er niets bij was. Was niet meer te redden, kwestie van een jaar of twee voordat alle chassisbalken losroestten en de hele wagen in mekaar zakte.

Dit is nu mijn auto, véél betere staat. 2-Liter motor met de eigenschappen van een diesel. Niet veel pk's (95), maar veel koppel dat over een breed toerental bereikbaar is. Je trekt er met gemak een flinke aanhanger mee weg.

Afbeelding

Probleemloos mee naar Zuid-Frankrijk geweest afgelopen zomer
Afbeelding

Afbeelding

Staat nu weer in de stalling. Eerst m'n examens, vlak erna word ik 18 en wordt die groene 345 m'n dagelijkse karretje.
Ik ga 'm niet opvoeren/tunen o.i.d., blijft lekker origineel.

PS op de laatste foto staat de motorkap open om even de olie te peilen. Was niks mis mee.
Laatst gewijzigd door volvofiel op do 14 jan 2010 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door benzfreak »

F40F50ENZO schreef:
benzfreak schreef:Hoe zit het nu met de volvo? :dance:
grtz benzfreakk
In september 2009 berichtte Volvofiel mij het volgende:

Het opknappen van de 1:1 vordert gestaag. Maar het is niet de 1:1 die het ooit was. Het lijstje:

1980 343DL 1.4 (dit was die gedeukte roestbak)
1982 343DL 1.4 (deze was zonder motor en apk tot 2002, paar weken werk mee gehad om die door de apk te krijgen, maar dat lukte wel in één keer!!)
1986 360GLT 2.0i (had airco, maar ik wist niet wat ik er mee moest)
=> geruild tegen een 1982 343 DLS 2.0 (ben ik nu aan het restaureren)
in april een Belgische 345 GLS uit 1981 gekocht, stond al 10 jaar stil in een schuur, maar starten en lopen! (echt Volvo-blok, 2-liter).

Van al die wagens heb ik nu de GLS en DLS nog steeds. Sinds april is er al 6000 km met de GLS gereden, probleemloos en erg comfortabel! Mee naar Zuid-Frankrijk geweest. Wel een hoop gekloot mee gehad na de aanschaf, door het lange stilstaan zat alles vast (behalve de motor).
Compleet gelast en koppeling vervangen, die GLS is technisch weer helemaal 100%. Tevens een andere bak en differentieel eronder gehangen, een vijfde versnelling is wel zo fijn (2500 tpm @ 120 km/h!).

Die DLS heeft ruim 2,5 ton op de klok en heeft de restauratie hard nodig...

De GLS is eigenlijk al klaar voor dagelijks gebruik, maar ik moet nog een roestplekje onder de voorruit aanpakken (enige rotte plek aan de hele auto) en hij kan ook wel een nieuwe lak gebruiken.

Hoewel ik al aan het nadenken ben over wat het volgende project moet worden (ik weet nog een leuke 360GLS uit 1983 die al jaren achter een garagebedrijf staat, 60.000 km op de klok), wil ik eerst m'n rijbewijs halen

Eén ding is zeker; die DLS en GLS blijven!! Heerlijke motoren, die 2-liters. Trekken alles. Ze slepen zonder moeite een zware 850 2.5 weg

Overigens is die 343DLS de enige bekende in NL, die 345GLS één van de 3 bekende in NL... ik heb er niet voor niets twee jaar naar gezocht, en een tweede/vierde zul je in NL ook niet meer vinden waarschijnlijk. Goed voor de taxatiewaarde!
Dus die volvo uit dit topic heeft hij niet meer?
hoe oud is hij? :mrgreen:
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door volvofiel »

Inmiddels 17.

Als je 15 bent en nog nooit een bougie in je handen hebt gehad is het best leuk om een compleet rotte wagen te hebben waar je toch niks meer aan kunt verpesten. Leer je best veel van :)

Inmiddels doe ik al m'n onderhoud zelf. Van bougies vervangen tot het wisselen van een versnellingsbak (al was ik met dat laatste wel een dag bezig, met dank aan de trans-axle techniek van Volvo :angel: ).
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door benzfreak »

volvofiel schreef:Inmiddels 17.

Als je 15 bent en nog nooit een bougie in je handen hebt gehad is het best leuk om een compleet rotte wagen te hebben waar je toch niks meer aan kunt verpesten. Leer je best veel van :)

Inmiddels doe ik al m'n onderhoud zelf. Van bougies vervangen tot het wisselen van een versnellingsbak (al was ik met dat laatste wel een dag bezig, met dank aan de trans-axle techniek van Volvo :angel: ).

Heeeerlijk gewoonweg! :worshippy:
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door jonnoT »

volvofiel schreef:
Dit is nu mijn auto, véél betere staat. 2-Liter motor met de eigenschappen van een diesel.
Ik weet niet hoe jou dat in de oren kjlinkt , maar mij in ieder geval als hopeloos :mrgreen: :mrgreen: Als veel lawaai, niet vooruit te branden :roll:
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Volvofiels 1:1 volvo

Bericht door volvofiel »

Hij is nou niet bepaald stil nee. Ik heb er een injectie-uitlaat onder zitten (die heeft een grotere diameter) waardoor er een leuker geluid uit komt. Door de vaste fan word je tijdens het krabben van de voorruit vergezeld van een heuse sneeuwstorm (heb de handchoke afgesteld op 2500 toeren) en een bulderend geraas. Het waait echt gewoon.
Ik overdrijf niet, ik zal eens kijken of ik nog een filmpje heb ergens.

Verder bedoelde ik met die dieseleigenschappen meer de eigenschappen qua prestaties. Was het maar een diesel, zou 'ie ook wat zuiniger zijn.
Plaats reactie