Na een week vol teleurstellingen eindelijk goed nieuws. Voor zover je van goed nieuws kan spreken natuurlijk !
a.s. maandag 18 januari gaan de chemo-kuren eindelijk beginnen. Ik heb gisteren (vrijdag) pas groen licht hiervoor gekregen van het AZM.
Er was namelijk een complicatie opgetreden. De tumor in mijn darm is namelijk vergroeid met mijn blaas en deze was doorgebroken met als gevolg dat ik ontlasting in mijn urine had zitten. Ik kan jullie vertellen dat dit geen pretje is. De kans op infecties was hierdoor te groot en er kon daardoor wel eens een spoedoperatie noodzakelijk zijn. Daardoor kon men niet met de chemo beginnen. Gelukkig is dat nu verdwenen en kan de behandeling alsnog starten. De tumor in mijn lever is namelijk een tikkende tijdbom en het is van levensbelang dat dit proces d.m.v. chemo zo snel mogelijk gestopt wordt. We hebben dus in onderling overleg besloten het risico te nemen en de chemo te starten. Een kuur beslaat drie weken waarvan steeds op de eerste dag begonnen wordt met een infuus en tabletten. De volgende twee weken moet ik dan de kuur thuis afmaken waarna één week rust volgt. Hierna wordt d.m.v een Petscan bekeken in hoeverre de kuur aanslaat. Slaat deze aan, dan heb ik nog een kans. Zoniet dan kan ik af gaan tellen. (een tot twee jaar en dan is het einde oefening).
De thuiskuur bestaat uit 8 tabletten per dag voor de kuur en medicijnen ter voorkoming van complicaties.
De komende maanden zal ik dus een lopend chemisch mens zijn.......
Het klinkt misschien raar maar ik ben vreselijk opgelucht dat het eindelijk begint. Niet dat ik graag chemo krijg, maar al met al ben ik nu al zo'n 5 weken op de hoogte van mijn aandoening en er zijn tot nu toe alleen maar onderzoeken gedaan. Ik vind het daarom tijd worden om er ook eens iets aan te doen. Tevens is het wel prettig om nu éindelijk te weten wat het totaalplaatje is zodat je weet waar je aan toe bent.
Ik ben er i.i.g. klaar voor nu.
Maar ik ga voor zover mijn lijf het toelaat wél door met modelauto's. Zo ben ik nu voor Gerben bezig aan een werkelijk schitterend BBR kitje van de Ferrari 575 GTC van Mike Hezemans uit Sebring 2004 en dit begint al behoorlijk op te schieten. Ik zie dit als geestelijke therapie en het werkt uitstekend moet ik zeggen.
Tenslotte wil ik iedereen wederom bedanken voor de steun in alle opzichten. Dit helpt écht.
Jammer genoeg kan ik dit van een gedeelte van mijn eigen familie (mijn 2 zussen) niet zeggen. Vanaf het moment dat ze het nieuws te horen kregen zijn ze helemaal dichtgeklapt. Van de andere kant heb ik hier ook begrip voor. Het is tenslotte niet niks.
Nog een foto van de te bouwen Ferrari.
Nu had ik een verzoekje aan jullie,...heeft iemand misschien een foto van de achterkant van deze voiture ?
Er zit namelijk geen decal plan bij het kitje en zowel Gerben als ikzelf kunnen geen foto vinden van de achterkant van deze auto.