Twee weken geleden plaatste ik een foto van mijn zolder terwijl ik net begonnen was op wat oude, allemaal verschillende, vitrinekasten te vervangen door Detolfs (een al langer in het assortiment zijnde IKEA kast).
Inmiddels ben ik klaar. Ik moet nog wat rotzooi opruimen dus een overzichtsfoto zit er vanavond nog niet in, maar ik wil hier in 13 keer een deel van de collectie showen.
Vandaag deel 1. De kast die ik genoemd heb PORSCHE1.
(Ja, er zijn meerdere kasten met auto's van dit merk)
De bovenste plank kent een assortiment Porsche 908's en 917's van allerlei privéteams zoals David Piper, Gesipa en Solar Productions:
Plank twee zijn ook Porsche 908's en 917's maar allemaal van de fabrieksteams Porsche Salzburg en Porsche System:
Meer 908's en 917's maar dan in Martini kleuren op plank3:
En de laatste in deze kast met 908's en 917's, maar dan in de fameuze Gulf kleuren:
Hier Porsche 956 en 962's van de fabriek o.a. in Rothmans en Shell kleuren en diverse Dauer 962's:
Een rijtje 956 en 962's in diverse kleuren van verschillende klantenteams. Langs de randen staan de Shorttail versies.
Deze variant heette wel Shorttail maar was niet korter dan de Longtail versie, dat leek maar zo door de hoog geplaatste achterspoiler
Op de achterste rij wat vooral auto's van John Fitzpatrick, inclusief zijn super 935. Op de voorgrond de 935's en 962's van Giapiero Moretti (Momo) en Bob Akin (Coca Cola):
Helemaal onderop staan Joest Porsches. In de displays staan mooie modellen van HPI:
morgen kastje PORSCHE 2