JonnoT- Quattro voor Walter Rörhl
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: JonnoT- 43 MM 04/02 Lotus F1
Leuke modellen weer John, vooral de variëteit aan vleugels is mooi om te zien 

Dan komt er binnenkort een up-date met 2 Lotussen die jij zekers heel leuk zult vindenPeter Parker schreef: Die groene vind ik het leukst.

Het nieuwe Lotus F1 team heeft totaal geen binding met het oude team of Lotus zelf. Ik ga dit dan ook niet verzamelen.Ferrari10flrb schreef:Mooi stukje race historie![]()
ALs het goed is kun je binnekort weer nieuwe Lotussen gaan verzamelen. De livery schijnt in de oude Lotussen kleuren te zijn
Zeer mooie modellen. Persoonlijk vind ik de zwarte JPS liveries de beste. De groene is ook 

- ///M-power
Knappe Lotussen
De Gold-Leaf is mijn favoriet

De Gold-Leaf is mijn favoriet

Alpine, Renault & BMW!

- Silverarrow
Erg gave F1 modellen, vooral die van Quartzo, dat zijn erg fijne modelwagentjes
.

Tijd voor een nieuwe up-date. Dit zal één van de laatste up-dates met de bekende foto set-up zijn, omdat ik bezig ben met het maken van een nieuwe set-up om foto's te maken. De basis met draaischijf is zo goed als klaar. Nu moet ik nog diverse uitwisselbare diorama onderdelen maken.
De Mille Miglia collectie heeft een aantal aanwinsten gekregen.
Mercedes 300 Sl , MM1952 (1/43 model by Bang)

Het verhaal achter dit model is één van de mooiste MM verhalen ooit. Kling en Klenk vormde het team voor Mercedes voor de MM1952. 1000 mijl lang leverde zij in erbarmelijke omstandigheden een felle strijd met de Ferrari van Bracco/Rolfo. De twee teams joegen elkaar op met slechts enkele minuten tussen hun. Lang zag het erna uit dat het eem Mercedes overwinning zou worden, maar Bracco wist de strijd uiteindelijk in zijn voordeel te beslechten door als een waanzinnige over de beruchte Futapas en opvolgende passen te razen terwijl de slagregens de wagens striemden en wegomstandigheden nog gevaarlijker maakten dan zat zij al waren. Grappig detail hierbij is ook nog is dat Bracco de hele 1000 mijl al kettingrokend en drinkend achter het stuur doorbracht.
Een ander deelnemer in 1952 was de grootste allround racer ooit : Stirling Moss. Hij kwam uit met een Jaguar XK120 type C.
Hellaas zag hij de finish niet door technische problemen, maar liet een goede indruk achter.

Stanguellini 1100 Sport ( 1/43 model by Starline)

Stanguellini is één van de kleine merken die zo talrijk kleur aan de Mille Miglia gaven. De wagen is gebasseerd op een Fiat 1100 en behaalde met Terigi/Berti een prachtige 4de plaats op bijna 2 uur achter de winnaar.
Lancia Astura Spider ( 1/43 model by Metro)

De Mille Miglia van 1940 was een officieuze MM. Dit kwam omdat de MM in 1938 een ongekend groot ongeval kende waarbij enkele doden vielen waaronder kinderen. Daardoor werd de MM verboden. In 1939 werd uitgeweken naar Libië, maar in 1940 kwam de MM terug naar Brecia onder de naam Coppa Brecia. Het parcours was een stratenciruit van 100km waar 9 ronden over gereden werd.
Villoresi viel helaas met de Lancia Astura al in een vroeg stadium uit
De Mille Miglia collectie heeft een aantal aanwinsten gekregen.
Mercedes 300 Sl , MM1952 (1/43 model by Bang)

Het verhaal achter dit model is één van de mooiste MM verhalen ooit. Kling en Klenk vormde het team voor Mercedes voor de MM1952. 1000 mijl lang leverde zij in erbarmelijke omstandigheden een felle strijd met de Ferrari van Bracco/Rolfo. De twee teams joegen elkaar op met slechts enkele minuten tussen hun. Lang zag het erna uit dat het eem Mercedes overwinning zou worden, maar Bracco wist de strijd uiteindelijk in zijn voordeel te beslechten door als een waanzinnige over de beruchte Futapas en opvolgende passen te razen terwijl de slagregens de wagens striemden en wegomstandigheden nog gevaarlijker maakten dan zat zij al waren. Grappig detail hierbij is ook nog is dat Bracco de hele 1000 mijl al kettingrokend en drinkend achter het stuur doorbracht.
Een ander deelnemer in 1952 was de grootste allround racer ooit : Stirling Moss. Hij kwam uit met een Jaguar XK120 type C.
Hellaas zag hij de finish niet door technische problemen, maar liet een goede indruk achter.

Stanguellini 1100 Sport ( 1/43 model by Starline)

Stanguellini is één van de kleine merken die zo talrijk kleur aan de Mille Miglia gaven. De wagen is gebasseerd op een Fiat 1100 en behaalde met Terigi/Berti een prachtige 4de plaats op bijna 2 uur achter de winnaar.
Lancia Astura Spider ( 1/43 model by Metro)

De Mille Miglia van 1940 was een officieuze MM. Dit kwam omdat de MM in 1938 een ongekend groot ongeval kende waarbij enkele doden vielen waaronder kinderen. Daardoor werd de MM verboden. In 1939 werd uitgeweken naar Libië, maar in 1940 kwam de MM terug naar Brecia onder de naam Coppa Brecia. Het parcours was een stratenciruit van 100km waar 9 ronden over gereden werd.
Villoresi viel helaas met de Lancia Astura al in een vroeg stadium uit
- Ferrarifan
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Schitterende historische update.
En even over de tekst bij de Mercedes, zo zie je maar weer, van drank ga je beter rijden
Ik kijk uit naar je nieuwe stijl van fotograferen
Weet je ook met welk type Ferrari Bracco toen heeft gereden 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
Re: JonnoT- 43 MM 13/02 4x Mille Miglia
Erg fraaie modellen. De ideeën over aerodynamica uit die tijd leidden tot fraaie vormen.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Prachtige oudjes en die vormen zijn idd geweldig. Heel apart John 

- Montezemolo
- Contacteer:
Weer eens geweldig om te zien deze MM klassieker, wat een geweldige collectie toch
Montezemolo

Montezemolo

Modelautoforum: 100% ADH
- model1op43
- Contacteer:
Lekkere update.
Die Stanguellini 1100 Sport is echt leuk, met die ene koplamp
Had er echt nog nooit van gehoord
Die Stanguellini 1100 Sport is echt leuk, met die ene koplamp

Had er echt nog nooit van gehoord

Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en

- alain_1978
Wat is het hier weer zalig wegdromen bij al die MM-modellen.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
Weer een klassiek update van Mr MM!! Mooie modellen en leuke historie!!
(Bracco reed in een 225S Vignale
)
(Bracco reed in een 225S Vignale

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
weer eens wat klassiekers bij deze toch wel wat aparte verzameling ,doe zo verder mijn vriend uit het hoge noorden

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Mooi klassiekers John
, en weer wat bijgeleerd vandaag , zit een merk tussen wat ik nog niet kende