Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
mijn alonso verzameling loopt na 3 seizoenen al de spuigaten uit, en dat terwijl hij nog 10 jaar mee moet!
Ik zou maar vast gaan sparen voor als 'ie Herr Oberweltmeister gaat opvolgen bij Ferrari, dan is het aantal 'new releases' helemaal niet meer te overzien ben ik bang
Je bent er in elk geval wel vanaf het begin bij, dat scheelt straks een enorme inhaalslag als ie zijn eerste titel wint en iedereen zijn modellen gaat verzamelen
- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Beeldjes worden gemaakt van Engels porselein, dat nogal poreus is. Hoofd, armen en overige uitsteeksels worden gelijmd. Daarna met de hand geverfd.
Tegenwoordig worden de beeldjes voorzien van decals, maar de eersten uitgaves (Lauda, Schumacher 1994, G.Hill, Clark, enz..) zijn nog helemaal met de hand beschilderd. Ook de reclame's. Vind ik persoonlijk mooier en veiliger. Decals zijn zeer gevoelig en breekbaar. Zo min mogelijk met de handen aankomen.
Beeldjes vallen onder kunst en niet onder verzamelingen. Bij kunst is het verbod van alcohol en tabaksreclame niet van toepassing en daarom, dat deze beeldjes voorzien zijn van eventuele tabaksreclame.
Nieuw, de 2003 1:18 Renault van Suzuka. Hiervoor heb je de Hotwheels uitvoering met dubbele barge boards en hoge uitlaten nodig, bijna niemand is op de hoogte van het bestaan van deze uitvoering. De decals komen uit Amerika en heb ik zelf erop gezet..
dat dacht ik ook al Motorhead, maar waarom moet ik daar zelf achter komen? Waarom maken ze niet gewoon duidelijk dat er verschillende versies zijn, zij hebben toch alleen maar baat erbij dat mensen het weten? Er zijn gekken (ik dus) die dan al die versies moeten hebben...
het probleem van Mattel / Hotwheels is, dat ze wel diverse licenties hebben van automerken en F1 teams, maar geen feeling met modelauto's.
Mattel Noordeuropa weet van een heleboel 1:18 modellen van Hot Wheels niks af, dat moet ik ze dan vertellen. naar dit model heb ik verscheidene keren gevraagd, omdat Frank dat aan mij vroeg, voor jou denk ik maar nog nooit een antwoord op gekregen.