Jos' Alonso collectie -> hele collectie te koop!!!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

mijn alonso verzameling loopt na 3 seizoenen al de spuigaten uit, en dat terwijl hij nog 10 jaar mee moet!

Ik zou maar vast gaan sparen voor als 'ie Herr Oberweltmeister gaat opvolgen bij Ferrari, dan is het aantal 'new releases' helemaal niet meer te overzien ben ik bang :doh:

Je bent er in elk geval wel vanaf het begin bij, dat scheelt straks een enorme inhaalslag als ie zijn eerste titel wint en iedereen zijn modellen gaat verzamelen :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

ik hoop dat ie dr ooit 1 wint, om daar vanuit te gaan vind ik gevaarlijk..
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Wat voor materiaal hebben ze gebruikt om het beeldje te vervaardigen? Porselein ofzo?
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

ik heb geen idee, het lijkt gewoon iets gipsachtig, het is namelijk vrij ruw.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Beeldjes worden gemaakt van Engels porselein, dat nogal poreus is. Hoofd, armen en overige uitsteeksels worden gelijmd. Daarna met de hand geverfd.
Tegenwoordig worden de beeldjes voorzien van decals, maar de eersten uitgaves (Lauda, Schumacher 1994, G.Hill, Clark, enz..) zijn nog helemaal met de hand beschilderd. Ook de reclame's. Vind ik persoonlijk mooier en veiliger. Decals zijn zeer gevoelig en breekbaar. Zo min mogelijk met de handen aankomen.

Beeldjes vallen onder kunst en niet onder verzamelingen. Bij kunst is het verbod van alcohol en tabaksreclame niet van toepassing en daarom, dat deze beeldjes voorzien zijn van eventuele tabaksreclame.
Jos

Bericht door Jos »

Nieuw, de 2003 1:18 Renault van Suzuka. Hiervoor heb je de Hotwheels uitvoering met dubbele barge boards en hoge uitlaten nodig, bijna niemand is op de hoogte van het bestaan van deze uitvoering. De decals komen uit Amerika en heb ik zelf erop gezet..

Afbeelding
AntonNC

Bericht door AntonNC »

Das weer een erg mooi exemplaar dat je erbij hebt :drool:
Zo wil ik hem ook wel hebben hoor :mrgreen:

Grtz
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ik blijf het een mooie wagen vinden. Maar hoe komt het dat niet veel mensen ervan af weten.
W-J

Bericht door W-J »

Een erg mooie aanwinst :thump_up:
De kleurencombinatie vind ik erg mooi.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Leuke wagen, en het is natuurlijk mooi meegenomen dat hij zeldzaam is... :thump_up:
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D knap doe zo voort :thump_up:
Jos

Bericht door Jos »

Bart schreef:Ik blijf het een mooie wagen vinden. Maar hoe komt het dat niet veel mensen ervan af weten.

er zijn van de standaard Renault 3 uitvoeringen onder hetzelde product nummer. 2 heb ik er, 1 staat nog voor mij bij Frank...

hieronder de fotos, zoek de verschillen maar... (uitgezonderd de tabaks reclame..)

Afbeelding

Afbeelding

Kwiebje schreef:Leuke wagen, en het is natuurlijk mooi meegenomen dat hij zeldzaam is...

de auto is denk ik niet zeldzaam Kwieb, alleen hebben héél weinig mensen in de gaten dat er 3 versies zijn onder hetzelfde productnummer..
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Ze hebben de mal van Alonso's first victory gebruikt en ook als gewoon model uitgegeven
Jos

Bericht door Jos »

dat dacht ik ook al Motorhead, maar waarom moet ik daar zelf achter komen? Waarom maken ze niet gewoon duidelijk dat er verschillende versies zijn, zij hebben toch alleen maar baat erbij dat mensen het weten? Er zijn gekken (ik dus) die dan al die versies moeten hebben...
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

het probleem van Mattel / Hotwheels is, dat ze wel diverse licenties hebben van automerken en F1 teams, maar geen feeling met modelauto's.
Mattel Noordeuropa weet van een heleboel 1:18 modellen van Hot Wheels niks af, dat moet ik ze dan vertellen. naar dit model heb ik verscheidene keren gevraagd, omdat Frank dat aan mij vroeg, voor jou denk ik :mrgreen: maar nog nooit een antwoord op gekregen.
Plaats reactie