Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
rallytukker
Contacteer:

Re: Ron's Circus (14-02) 500 SL Rally, Homologatie 1980

Bericht door rallytukker »

ook weer zo`n kanon van een benz deze willen ook wel van de plaats af :thump_up:
rallytukker on tour
tom

Bericht door tom »

Dikke bak. Ik heb een paar jaar geleden een 450SLC zien boenderen bij de Eifel Klassik Rally, wat een fenomenaal gezicht! Geluid klonk ook heerlijk...
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Mooi schaalmodel van deze rally-Benz Ron, :thump_up:
Wat ik wel vreemd vind is dat Benz voor een SL met vastgelastte hardtop heeft gekozen , men had toch ook de SLC in de rekken liggen met een vast dak (of was deze er toen nog niet :?: ), of had het iets met de kortere wielbasis van de SL te maken :?:

Groeten Guy
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

AutoWolf schreef:Dikke bak deze test SL V8. Hoeveel PK's zaten er onder de motorkap bij deze in rally trim?
Beste Autowolf

bedankt voor je reactie :thump_up:

een normale SL/SLC v8 5.0 had een 4973 cyl. inhoud met maar 240 pk, enkel gekoppelt aan een automatische transmissie.

de rally uitvoering werd licht opgeboord naar 5025 cyl. inhoud en kon maximaal 315 pk er uit persen (natuurlijk in combinatie met en hoog octaal race benzine).

de concurentie was toendertijd met Fiat 131 Abarth en de Opel Ascona 400.

Ron :arrow:
jerommeke

Bericht door jerommeke »

stoere machines,

verwacht je niet in de rally,livery idd uit die tijd plak maar raak!
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie

Bondracer schreef:Mooi schaalmodel van deze rally-Benz Ron, :thump_up:
Wat ik wel vreemd vind is dat Benz voor een SL met vastgelastte hardtop heeft gekozen , men had toch ook de SLC in de rekken liggen met een vast dak (of was deze er toen nog niet :?: ), of had het iets met de kortere wielbasis van de SL te maken :?:

Groeten Guy

Beste Guy,

bedankt voor je reactie :thump_up:

MB leed al enige jaren aan een imago probleem, ze hadden geen echte race/rally wagen in hun gamma, denk aan het Le Mans debacle van 1955.

de SL (sport leicht) was eigenlijk maar een zeer luxe reismobiel, met alle toeters en bellen op zo'n wagen die je maar kon bedenken.
Dus ging eerst MB aan de slag met de SLC ((sport Leicht Coupe) 1971-1981), de opvolger is de 380SEC-560 SEC (1981-1991).

In 1978 maakte MB een 450 SLC groupe 2 racer (onder andere langeafstand racer en Le Mans). Ook ging men denken aan de rallys in de Fia, met name de lange en moeilijke rallys (Paris Dakar, Kenya, Bandama, Ivoorkust, enz.) Het jaar daarop werd de zeer sucsesvolle 450 SLC 5.0 ingezet. Het eind van de SLC prduktie kwam in zicht door de komst van de SEC.

Nu was de standaard SLC al 50kg zwaarder dan zijn kleine broer de SL. Enkel is de SL ontworpen als Luxe Cabriolet, met alle nadelen van flex enz. Optie was een afneembaar 'winter' dak (dit probleem was ook met de Peugeot CC rally wagen).
MB zag kans om de SL met een vast dak te maken uit hun normale produktie model (1970-1989) met minder flex in de auto en had tevens een kortere wielbasis van 36 cm t.o.v. de SLC, ideaal voor de rally parcours op het Europese land.

Erg sucsesvol zijn de SL rally nooit geweest, de wagen is en blijft een luxe reis cabriolet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
modellen zijn van Minichamps.

nog wat aktie foto's van de SLC, om in de stemming te blijven (van de SL racer, heb ik totaal geen tekst en beelden van :cry: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nu nog wat meer namen en getallen.

Afbeelding

ik hoop, dat ik iets meer licht in de duisternis heb kunnen gegeven.

jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Bij een 190E denk ik toch eerder aan een circuitracer dan een zandwegscheurijzer :doh: Maar een zeer mooi model :thump_up:
Bondracer

Bericht door Bondracer »

MB 500 Sec Ronnie schreef:ik hoop, dat ik iets meer licht in de duisternis heb kunnen gegeven.

Bedankt Ron , voor de glasheldere uitleg over het hoe en waarom van de SL tov de SLC in de rally , al moet ik heimelijk toegeven dat ik die SLC altijd een mooier model gevonden heb (superchique met die zijdelingse luifeltjes in de zijruitjes).

:wink:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Dank je Ron. Tegenwoordig weten ze beduidend meer power uit motoren te halen :lol: Ongelooflijk vette wagens, SLC's. Apart om te zien dat verschil in wielbasis van de SL en de SLC. De louvres van de SLC zijn gaaf.
MB 500 Sec Ronnie

@ Guy en Autowolf :thump_up: :thump_up: :thump_up:

Helemaal mee eens, de SLC is gewoon een mooi uitziende grote coupe, en zeker met die louvere achteramen (enkel voor zicht naar achteren voor de bestuurder).

Maar zo'n sec is ook niet te versmaden, mag wel eens in een blauwe 420 SEC rijden :dance: :dance:

Ik vermoed ook, dat wij een beetje last van jeugdsentiment hebben, bij het zien van die modellen :)

Afbeelding

Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op ma 01 mar 2010 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Smokey

Bericht door Smokey »

MB 500 Sec Ronnie schreef:
Ik vermoed ook, dat wij een beetje last van jeugdsentiment hebben, bij het zien van die modellen :)

Dat betekent toch eigenlijk dat we al oud worden :wink: :cool:
allemaal nette sterren trouwens :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Marc540i
Schaal: 1:18

Re: Ron's Circus (14-02) 500 SL Rally, Homologatie 1980 (P. 104)

Bericht door Marc540i »

Mooie dikke kar die Benz, :worshippy:

wist helemaal niet dat ze hier rally's mee gereden hebben. :cool: :shock:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
squadraminiatura
Schaal: 1:43

Bericht door squadraminiatura »

Hoi Ron,

Ik loop achter zie ik wel :oops:

Wat een leuke kitjes zijn dat zeg, dat levert een aantal modellen op die door de reguliere fabrikanten overgeslagen zijn.

Die Rally Sl's zijn echt gaaf :thump_up: wat een mooi stuk autosport geschiedenis, helemaal top :cool:

Groeten,
Ferry
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

squadraminiatura schreef:Ik loop achter zie ik wel :oops:
Inderdaad :doh: , heel wat gemist. Gave wagens uit de collectie en hele interessante verhalen erbij (zeker over de SLC). Als 't op grote luxueuze coupés aan komt is Mercedes wat mij betreft heer en meester :worshippy: .
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (22-02) SLS in 1:43, vergelijkingstest

dank voor jullie reacties :thump_up:

Nu het maar eens op een andere boeg gooien.

Een ware vergelijkingstest van één model gemaakt door 2 modelauto makers. :cool:

We gaan het hebben over de Mercedes Benz SLS 6.3 AMG, het model is al regelmatig op het forum voorbijgekomen.

Nieuw in de collectie: Schuco in het zilver (SLS AMG kenteken), al enige tijd in bezit Spark in matt alu silver (Duits kentekenplaat), beide modellen zijn MB dealer edities.

Afbeelding

Het eerste wat opvalt, is dat de lak van de Spark beter oogt, maar die zilveren past zo goed in mijn zilveren SL kast (SLC, SLK, SLR, SLS). Kleine details aan de buitenkant; Spark maakt gebruik van foto-ets MB embleem op de motorkap, terwijl de schuco een decal krijgt. Aaan de achterkant is het verschil in afmeting van de MB ster goed zichtbaar.

Afbeelding

Aan de zijkant te zien, zijn de details als remschijven bijna wel gelijk aan elkaar, de Spark heeft mooiere deurkrukken, terwijl de Schuco het weer wint met het zij rooster net achter de voorwielen.

Afbeelding

Wat wel weer opvallend is, de grote van de zijramen, ze zijn allebei anders.

De Schuco is een frictie hoger en breder, maar is wel weer net zo lang als de Spark.

over delailering van de bodemplaat hoef ik niet veel te zeggen: foto

Afbeelding

Die grijs gemaakte uitlaatpartij is van Spark en de hoog gedetaileerde uitvoering is een Schuco. De Schuco heeft wel erg smalle banden mee gekregen.

Beide modellen hebben een goede vergelijking met het origineel ook met het interieur.

Voor mij persoonlijk is Spark de winnaar, dit resin model, heeft net iets betere naden in het koetswerk.
En dat komt enkel dat ik meer naar het koetswerk kijk dan naar de onderkant.

Aankoop prijs van de modellen Spark: 37,00 (nu veeeeel meer), Schuco net onder de Euro 30,00

Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op di 23 feb 2010 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie