Ik heb het echte helmaal gehad met Ferrari

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Ik heb het echte helmaal gehad met Ferrari

Bericht door Muiter »

Eerst weigeren ze het testen strikt aan banden ze leggen en nu dit weer

f1racing.nl schreef:"Minardi betaalt Ferrari"
Het klinkt gek maar volgens Minardi-teambaas Paul Stoddart moet zijn kleine team elk jaar geld schenken aan Ferrari. Ook de andere teams moeten elk jaar een bedrag aan de Scuderia betalen. Een goede reden is daar niet voor volgens Paul Stoddart, behalve dan dat het in het Concorde Verdrag staat neergeschreven.
"Ik kan eerlijk gezegd geen goede reden bedenken maar we moeten van de FIA elk jaar een bedrag betalen aan Ferrari omwille van hun 'historische bijdrage' aan de sport", aldus een ontevreden Stoddart.

En de Australiër haalde nog meer uit naar de wereldkampioenen. Volgens Stoddart zaten er in het team dat de nieuwe reglementen voor 2005 bedacht niet minder dan 18 personen die bij Ferrari op de loonlijst stonden.

En dan heb ik het nog niet eens over het 2e rijder verhaal :evil:

Formule 1 is vele malen belangrijker dan Ferrari :thump_up:
Laatst gewijzigd door Muiter op za 05 feb 2005 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Pffffffffffff weer dat gejank van Stoddart :roll:

Geef mij Tom Walkinshaw maar, die heeft tenminste ballen

Laat Stoddart er eerst nu maar eens voor zogen dat ie ene knappe auto op de grid zet en dan de boel kan ontwikkelen. Niet janken maar strijden.

Ferrari is er nou eenmaal altijd al bij geweest en die hebben een enorme horde fans, die goodwill kost poen :mrgreen:

We blijven bezig met die aandachttrekkerij van een zielige kerel
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Schumi28 schreef:Ferrari is er nou eenmaal altijd al bij geweest en die hebben een enorme horde fans, die goodwill kost poen :mrgreen:

En wat zei jij eerder over Ron Dennis maatje?

Schumi28 schreef:Kan wel zijn, maar die vent is gek geworden als je zelfs de FIA er al van gaat beschuldigen dat ze Ferrari meehelpen?? Dan ben je toch wel een beetje paranoide?? Als je nou niet kan winnen, geef dan aan dat je zelf niet goed genoeg bent en ga niet van die rare verhalen verzinnen!!

Waar rook is is vuur... :silenced: :mrgreen:
Jos

Bericht door Jos »

Het laatste Concorde Agreement dateert van 1997. Hoewel Stoddart dat dus niet persoonlijk getekend heeft heeft zit hij er wel aan vast. Ik kan dus wel begrijpen dat Stoddart dit een belachelijke regel vind.
Aan de andere kant, dit verdrag loopt tot 2007, en dan zou het veranderd kunnen worden, eerder niet (tenzij het opengebroken wordt..).

Stoddart zeurt mijns inziens dan ook wederom. Hij is bij mij in een paar jaar tijd van de meest gepassioneerde teambaas omlaag gezakt naar een zeurpiet.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ben het politieke geneuzel rond de formule 1 een beetje beu aan het raken...:snooty:

Laat ze nu eerst eens zorgen voor aantrekkelijke races met legendarische momenten, in plaats van dat eindeloze gezever over geld.

Het grote geld heeft de 'sport' naar mijn idee kapot gemaakt, de helft van de rijders rijdt dankzij sponsors' geldbuidel in plaats van puur talent, en achter de schermen regeert het belang van de commercie.

Ik kan me uit de jaren 90 nog meerdere legendarische acties van meerdere legendarische coureurs herinneren, van seizoen 2004 ben ik in principe alles al weer vergeten, met uitzondering van slapende Trulli in Magny-Cours :mrgreen:

Als jarenlang Ferrari-fan moet ik helaas bekennen dat ik meer en meer de indruk krijg dat de politieke greep van Ferrari op de formule 1 veel en veel te sterk begint te worden. Het belang van Ferrari is haar huidige voorsprong te behouden, maar ben bang dat ze dit niet alleen op de baan proberen af te dwingen, maar ook meer en meer achter de schermen :(

Ik zeg trouwens niet dat er vroeger géén rijders met geldzakken waren of dat er vroeger géén teams met geldzorgen waren, maar de amusementswaarde van de F1 races lag enige jaren geleden een paar flinke treetjes hoger wat mij betreft :twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Laat ze nu eerst eens zorgen voor aantrekkelijke races met legendarische momenten, in plaats van dat eindeloze gezever over geld.

Het grote geld heeft de 'sport' naar mijn idee kapot gemaakt, de helft van de rijders rijdt dankzij sponsors' geldbuidel in plaats van puur talent, en achter de schermen regeert het belang van de commercie.

Dat is bij elke sport. Geld maakt het kapot. Maar ik denk dat F1 nog een nadeel heeft. Het gaat zo loeisnel en wagens hebben zoveel downforce dat het bijna onmogelijk wordt echt in te halen. Bovendien gokken rijders liever op een slimme pitsstop ipv hem er naast te zetten. :thump_down:

Ik heb al eens wat complot theoriën in een topic geplaatst om de Ferrari fans scherp te houden... ;) Maar als ik serieus ben kan ik alleen maar constateren dat ik 10 jaar met veel plezier F1 heb gekeken en het sinds een jaar of 5 a 6 voor mij de lol er af is. Het is aan de Fia om hier wat aan te doen maar die doen vind ik verdomd slecht werk.

En ik hou mijn vraagtekens bij een dominantie over zo een lange periode, zonder te willen zeggen dat ik het Ferrari niet gun... Als het Mclaren was geweest had ik waarschijnlijk ook net als Schumi zitten roepen dat de rest van de teams hun zaken maar op orde hadden moeten krijgen maar dat was net zo slecht voor de sport geweest.

Tijd dat de Fia met pensioen gaat en er een onafhankelijke groep aan het stuur van de F1 komt... Misschien blijkt dan wel dat de hele top niets is zonder hulp. Gaat Minardi voor het kampioenschap. :mrgreen:
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Dit vind ik echt belachelijk! Gelukkig doet er geen amerikaans team mee (toch?), anders zou je dit tegenkomen maar dan nóg erger. Het enigste dat Ferrari heeft gebracht aan 'de sport' is dat het niet meer spannend is, omdat Schumacher toch wel kampioen word :?. Dat is tenminste mijn visie hier op...
Tim

Bericht door Tim »

Wacht even.
Alle teams moeten aan ferrari betalen vanwege hun "historische bijdrage" ?

Wat een BS! Ik zal blij zijn als ze of iets drastisch gaan veranderen (maar dat zal wel niet, als je zulke regels erdoorkrijgt. Het is net een overheid)
Of als compleet circus failliet gaan en plaats maken voor een eerlijke race-serie, waar degene die het hardste rijd de winnaar is.
:thump_up:

BU schreef: Gelukkig doet er geen amerikaans team mee (toch?), anders zou je dit tegenkomen maar dan nóg erger.

:?: :?: Verklaar? Ben benieuwd waar je dit vandaan haalt? Afbeelding
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Jos

Bericht door Jos »

het is waarschijnlijk een regel dat een team dat een X aantal jaren meedraait vanwege haar loyaliteit en historie een subsidie krijgt van de andere teams. Aangezien Ferrari het oudste team is komt het dan ook als eerste in aanmerking hiervoor.

Echter andere teams, bijvoorbeeld McLaren en Williams, zullen over niet al te lange tijd volgen, anders hadden ze deze regel nooit goedgekeurd..
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

20 jaar lang heeft Ferrari moeten wachten op hun wereldtitel formule 1.
Niemand hoorde je "zeiken" over Ferrari.
Nu hebben ze 5 jaar achter elkaar de titel gehaald en ook nog met een Duitser aan het roer. (Nederland is toch grotendeels anti-Duits, of niet soms ?)
Nu liggen al die anti Ferraristen en/of anti Schumachers over allerlei zaken te "zeiken" alsof Ferrari de 5 titels achter elkaar zogenaamd geschonken hebben gekregen, door aanpassingen van nu dit en straks weer dat. En de anti's blijven maar door "zeiken".
Het valt mij op, dat dit thema altijd maar blijft terugkeren, zolang Schumacher met Ferrari aan de top blijven.

Ik heb hier maar 1 woord voor: Loosers.

Reken er maar op, dat de leiding (zoals de FIA) precies weten, welke regels ze opstellen.
We weten nog niet eens het honderste deel, waarom de regels zo zijn. Maar wel blijven doorzeiken tegen Ferrari en ik proef hier alleen maar jaloezie en afgunst uit.

Muiter schreef:
Formule 1 is vele malen belangrijker zonder Ferrari

Muit, daar heb je het toch totaal mis mee. Ferrari is niet meer weg te denken uit de F1. Misschien wel voor jouw en overige anti-Ferraristen.
Reken erop, dat de F1 naar de knoppe gaat zonder deelneming van Ferrari.

St.Paul schreef:
Maar als ik serieus ben kan ik alleen maar constateren dat ik 10 jaar met veel plezier F1 heb gekeken en het sinds een jaar of 5 a 6 voor mij de lol er af is. Het is aan de Fia om hier wat aan te doen maar die doen vind ik verdomd slecht werk.

Die 5 a 6 jaar zijn inderdaad misschien niet zo spannend voor jouw, maar dat komt nu eenmaal, dat er een "legende" aan het mee rijden is. Als deze straks op houdt, dan komt de spanning weer terug. Deze "legende" steekt nu eenmaal met kop en schouders boven alles uit. Ook al geven de tegenstanders dat nooit toe.
Het is makkelijk gezegd vanuit de luie stoel, dat de FIA verdomd slecht werk doet, zoals je beweerd. Het is niet zomaar eventjes 20 auto's laten rijden op een stukje baan. Nee, daar komt wel wat meer bij kijken en je kunt je werkelijk hier geen voorstelling van maken. Het is een werkelijk "circus" met alles erop en eraan. Maar wel een miljoenen circus.
Om dit alles goed te rangeren, moeten er regels gemaakt worden. Dat het tegenwoordig om de poen gaat, dat weten we. Dat is nu in elke sport het geval.
Natuurlijk zullen ook bij de leiding fouten worden gemaakt, maar nogmaals; vanuit een luie stoel zo'n organisatie te bekritiseren is altijd gemakkelijk gedaan, maar of het terecht is betwijfel ik toch enorm.

PS: Ik denk, dat Schumacher de langste tijd heeft gehad en misschien een eind komt aan zijn zegereeks. De F1 wordt dan weer spannender, maar alleen al voor die anti's moest Schumacher nog eens 5x op rij met Ferrari wereldkampioen worden.
Wat een onnozele kritiek toch altijd tegen Ferrari. Hoe verzinnen jullie het toch altijd.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

The Red Dream schreef:Het valt mij op, dat dit thema altijd maar blijft terugkeren, zolang Schumacher met Ferrari aan de top blijven.

Waarom moet Ferrari met Schumacher dan de sport nog zo verkrachten terwijl ze niet in te halen zijn :?

Ik noem een finish in de pitstraat, Oostenrijk, USA, een hondje dat achter je aanrijd, en een tweede team dat als rijdende chicane fungeert.

Kijk dat ze 5 jaar op rij winnen, dat kan, McLaren heeft ook zijn zegenvierende tijd gehad en Williams ook een paar jaar, maar waarom moeten ze in hemelsnaam ook nog van die rare praktijken uithalen om de hele sport neer te halen, als Ferrari fan smul je hiervan misschien, maar als niet Ferrari-fan (bedankt voor het betitelen van een loser, wat dus inhoud dat je geen haar beter bent dan wij)
is dat gewoon niet fijn, je zit al naar iets te kijken wat je niet leuk vind en dat ze dan ook nog van die rare dingen uithalen (en ermee wegkomen ook) alsof het allemaal een spelletje op het plein achter het huis is.

Ik mag ook ten zeerste hopen dat Mercedes geen doekoe aan Ferrari hoeft te betalen, want Mercedes heeft dan net zoveel recht op "historische bijdrage" als Ferrari, nu weet ik niet of alle complottheorieën allemaal waar zijn, maar als Ferrarifan heb je gewoon een rode bril op, dat komt omdat je je blind staart op alleen hun, dat je een Ferrari fan bent is je keuze maar neem een gulle middenweg, en ja wie beroemd is zal klappen moeten vangen, acteurs zitten ook altijd te zeiken dat ze niet met rust gelaten worden, tsja dat is de keerzijde van de medaille, net zoals Ferrari blijft winnen, als straks McLaren 5 a 6 jaar op rij wint, moet je eens kijken hoeveel van die rooie dan zitten te zeiken.

p.s. ik hoop echt dat Villeneuve volgend jaar toch echt niet opzij gaat voor herr Weltm... (nog wat) want dan is voor mij echt de kous af en de sport naar de klote gegaan, aan regeltjes en als dan niet meer.

Voor Schumacher kan ik 1 ding zeggen, rij dit rond en stop er aan het einde van het jaar mee (sorry Paul) we willen een nieuwe!
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

dat hele f1 is uit de hand gelopen,het gaat niet meer om racen maar alleen maar om geld geld en geld.
gewoon 1 merk auto maken (zodat elke auto teminste even snel is)en iedereen eruit gooien en allemaal nieuwe coureurs.
Afbeelding
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Juist Markopolo, jouw commentaar (als grootste anti-Schumacher) had ik nog gemist in deze topic, maar je hebt uiteindelijk gereageerd.

Markopolo schreef:
Ik mag ook ten zeerste hopen dat Mercedes geen doekoe aan Ferrari hoeft te betalen, want Mercedes heeft dan net zoveel recht op "historische bijdrage" als Ferrari,

Hierop wil ik een reaktie geven. Vertel mij eens verder welke historische waarde dan. Die 2 jaartjes in 1954 en 1955 die ze hebben deelgenomen. Alsof zij ook de F1 hebben laten voortbestaan, zonder verdere deelneming in het verleden. Wat een historische waarde toch. Er zijn de nodige teams die een veel grotere historische waarde hebben, dan die 2 jaartjes, dat Mercedes mee deed.

Markopolo schreef:
Voor Schumacher kan ik 1 ding zeggen, rij dit rond en stop er aan het einde van het jaar mee (sorry Paul) we willen een nieuwe!

Markopolo, wat heb je het toch maar moeilijk hiermee. Ik zou zo medelijden met je hebben, maar ik zie dit toch meer dat je een zeer slechte verliezer bent.
Voor de rest kan ik verder niet reageren op je reaktie, omdat het naar mijn mening meer nonsens is, wat je schrijft.

.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Als het gerechtvaardigd is dat Ferrari, nota bene het rijkste team in de F1, geld van andere teams moet ontvangen vanwege haar historische waarde, vind ik het onbegrijpelijk dat de F1 het ooit heeft toegestaan dat een team als Lotus door geldgebrek ter ziele is gegaan. :think:

Bovendien denk ik dat, gezien de voorsprong van Ferrari op de rest van het veld, het zinvol zou zijn die betalingen door andere teams achterwege te laten zodat er door die teams weer wat meer budget in de ontwikkeling van competitief materiaal gestoken kan worden.

Of in het geval van McLaren....een groter motorhome :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

The Red Dream schreef:Juist Markopolo, jouw commentaar (als grootste anti-Schumacher) had ik nog gemist in deze topic, maar je hebt uiteindelijk gereageerd.

Volgens mij hadden we het hier in eerste instatie toch over Ferrari? Kan aan mij liggen.

The Red Dream schreef:
Markopolo schreef:
Ik mag ook ten zeerste hopen dat Mercedes geen doekoe aan Ferrari hoeft te betalen, want Mercedes heeft dan net zoveel recht op "historische bijdrage" als Ferrari,

Hierop wil ik een reaktie geven. Vertel mij eens verder welke historische waarde dan. Die 2 jaartjes in 1954 en 1955 die ze hebben deelgenomen. Alsof zij ook de F1 hebben laten voortbestaan, zonder verdere deelneming in het verleden. Wat een historische waarde toch. Er zijn de nodige teams die een veel grotere historische waarde hebben, dan die 2 jaartjes, dat Mercedes mee deed.

En daarom moeten andere daarvoor door het stof gaan, om ervoor te zorgen Ferrari maar blijft bestaan? Sneu!

The Red Dream schreef:
Markopolo schreef:

Markopolo, wat heb je het toch maar moeilijk hiermee. Ik zou zo medelijden met je hebben, maar ik zie dit toch meer dat je een zeer slechte verliezer bent.
Voor de rest kan ik verder niet reageren op je reaktie, omdat het naar mijn mening meer nonsens is, wat je schrijft.

En deze reactie ken ik onderhand wel dromen, daar ik op het Formule 1 forum genoeg van deze reacties heb gehad. Lekker makelijk zeggen dat het nonsens is om de confrontatie uit de weg te gaan, en zeggen dat ik een verliezer ben, nee iemand die niet tegen kritiek kan en zulke reactie geeft vind ik een verliezer. Ik heb het er niet moeilijk mee, Paul(schumi28) is een grote Schumacher fan, en met hem kan ik makelijk door 1 deur, verder heb ik een collega/maat die ook Schumacher fan is en ik heb toen ook op dat andere forum ook wel eens gezegd dat ik er gewoon nog mee omga. Dus moeilijk? Iemand anders heeft het hier volgens mij moeilijk.

Ik geef gewoon een menig, dat jij dat ziet als nonsens daar gelaten, maar blijkbaar mag je geen slecht woord over Ferrari zeggen want die zijn heilig. (gezien de foto's in de krant bij de Paus)

Dat van Mercedes kom ik nog wel op terug, daar heb ik niets voor bij de hand.
Plaats reactie