Verbaasd mag op slot , ben het nog steeds!!!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
hakushi

Re: Verbaasd???

Bericht door hakushi »

Bullshit topic!!

Ik durf rustig te zeggen dat ik modellen vaak snel weer verkoop, maar ik doe dat dan gelijk weer met heel de verzameling
zo ben ik dit jaar van 75 ferrari's naar 51 nissans en nu 65 porsche modellen gegaan.
so what?

Ik denk niet dat foto's van mijn wagens plaats om reacties te lokken!
Wordt zelfs moe van bij elke foto een compliment in al die foto topics.
Maar ik ben ook gestopt met foto's posten.

Ik kijk wek naar jullie foto's en denk dan...
zo snel mogelijk al die reacties doorscrollen en naar de volgende wagens.
ik wil die modellen zien

en het kan me niet schele bij wie,
en hoelang ze in iemands kast staan en welke waarde een model moet hebben
een mooie bburago F40 foto vind ik toch net zo mooi als een overpriced BBR model op de foto....

en als je nou alleen "forumwaardig" bent als "verzamelaar" omdat je nooit wat verkoopt en alleen koopt wat je eeuwig wilt bewaren nou dan noem ik jou (wie dan ook) zielig.

Forum wordt steeds minder interressant en ik was er nog maar net, vind ik zelf.................
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

hakushi schreef:Bullshit topic!!
en als je nou alleen "forumwaardig" bent als "verzamelaar" omdat je nooit wat verkoopt en alleen koopt wat je eeuwig wilt bewaren nou dan noem ik jou (wie dan ook) zielig.
Forum wordt steeds minder interressant en ik was er nog maar net, vind ik zelf.................
:o Dat is OOK een mening Hakushi en natuurlijk mag je helemaal zelf weten hoe of wat je met je "verzameling" om gaat.
Zoveel mensen zoveel meningen.......
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
St. Paul

Bericht door St. Paul »

hakushi schreef:Bullshit topic!!

Gevalletje angermanagement. :shifty: Het gaat er niet om of je je wagen lang bewaart of weer verkoopt. Het gaat om mensen die een wagen kopen om op de foto te zetten met het doel hem gelijk, en het liefst voor 20 euro meer, weer te verkopen. Verzamelen doe je voor jezelf, niet voor geld of voor een ander. Dit forum moet een plek zijn voor mensen die voor zichzelf verzamelen en die hobby willen delen. 1 van onze meest gewaardeerde leden ooit verkocht ook elke 2 jaar zijn verzameling om het over een andere boeg te gooien. Om vervolgens 2 jaar later zijn Jos Verstappen collectie weer duur aan te kopen. :lol:
hakushi schreef: Forum wordt steeds minder interressant en ik was er nog maar net, vind ik zelf.................
Kom eens naar de shout. Je past er wel tussen. :ja: :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
hakushi

Bericht door hakushi »

Daytona69 schreef:Tot mij verbasing zijn er volgens mij "verzamelaars" op dit forum , die een mooi model in de hogere prijsklasse aankopen om vervolgens te fotograferen in hun privécollectie topic en hem daarna gelijk weer te koop zetten op één van de veilingsites.Alleen maar om de positieve reacties en veren in je kont?
Ik spaar zelf op een voor mij financieel haalbaar niveau , maar ik snap best dat je de betere modellen wilt sparen , dan maar minder kopen , maar om nou net te doen dat je een bepaald model hebt , maar je had hem eigenlijk maar even . Dan ben je geen verzamelaar ,je hobby is dan modelautofotograaf en opschepper!

Nah St Paul, er staat niks over duurder verkopen dan inkopen. het gaat over opscheppen welke modellen je hebt gekocht.....en dan geen verzamelaar zijn.
Nu ken ik daytona69, ben er een keer geweest en 't is een toffe gast, daarom snap ik zijn start van zo'n topic niet.
lijkt wel of hij helemaal gefustreerd is dat men de enen na de andere auto post.
dus roep ik: so what.
domme topic. blijf ik bij, maar dat was al duidelijk.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

hakushi schreef:

Nah St Paul, er staat niks over duurder verkopen dan inkopen. het gaat over opscheppen welke modellen je hebt gekocht.....en dan geen verzamelaar zijn.

Klopt. Maar het zijn wel die gasten die het doen. Die kopen de high end modellen ergens goedkoop in, scheppen op en gooien ze er dan (liefst tegen winst) weer uit. Anders kunnen ze de volgende modellen niet betalen, aangezien zakgeld zelden toereikend is. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Mensen we hebben hier te maken met meningen :!: Dus domme topics bestaan niet lijkt mij :wink:
Maar ik ben het met de topicstarter eens, waarom zou je dan modellen kopen, om ze twee week later weer te verkopen :?: Dat noem ik persoonlijk geen verzamelen als je het mij vraagt.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

hakushi schreef:domme topic. blijf ik bij, maar dat was al duidelijk.
Als je het zo'n domme topic waarom reageer je dan uberhaupt :nuts: Als ik jou verzamelgedrag zo bekijk lijkt het wel of jezelf niet eens weet wat je wil. Misschien is dit forum dan inderdaad niets voor jou .
hakushi

Bericht door hakushi »

jonnoT schreef: Als ik jou verzamelgedrag zo bekijk lijkt het wel of jezelf niet eens weet wat je wil. Misschien is dit forum dan inderdaad niets voor jou .
precies!

Maar ik blijf even los gaan op het woord "verzamelen".

Als ik namelijk naar boven kijk zie ik staan: modelautoforum.nl de site voor echte liefhebbers.
moeten liefhebbers van modelauto's dan "verzamelaars" zijn?
kunnen mensen die vaak veranderen geen liefhebbers zijn?
kunnen mensen dir graag naar modelauto's kijken, maar verandering van spijs leuk vinden daarom niks met modelauto verzamelingen te maken moeten hebben?

hou toch op.
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

@Hakuschi
Waarom deze gefrustreerde reactie's op een topic waar iemand zijn eerlijke mening geeft,
tuurlijk zit er een waarheid in wat je schrijft in je laatste post, alleen de manier waarop. :thump_down:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
mercedes fan

Bericht door mercedes fan »

Ik durf ook best te vertellen dat ik het wel eens doe, een model kopen om vervolgens te verkopen, ik denk dat nu zo'n 30 modellen heb verkocht in een jaar tijd,
denk dat er hiervan een stuk of 5 in mijn privé topic hebben gestaan.
Meestal koop ik namelijk een partijtje, en dan houdt ik 1 model, wat ik dus in mijn topic zet, met de intentie hem te houden.
Alleen een week ofwat later heb ik weer het idee, het model past toch niet echt tussen de Mercedessen, dus verkoop ik het maar weer.
Ik kan me goed voorstellen dat dit enige frustraties oproept bij mijn mede-verzamellaars daarom heb ik me voorgenomen als er weer een vreemde eend komt, het model eerst is een weekje of 2 aan te kijken, en of ik het echt houden wil, en dan pas te update-en.
De rede waarom ik modellen koop en verkoop is heel makkelijk, om het geld natuurlijk.
Mijn verzameling teld nu een stuk of 9 CMC's 10 Aa's en nog wat andere van dit soort merken, en het was me niet gelukt die allemaal te betalen, zonder de modellen verkoop.

Maurice
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
hakushi

Bericht door hakushi »

andre schreef:@Hakuschi
Waarom deze gefrustreerde reactie's op een topic waar iemand zijn eerlijke mening geeft,
tuurlijk zit er een waarheid in wat je schrijft in je laatste post, alleen de manier waarop. :thump_down:
ging me teneertse om de start van zo'n topic, waarin ik de starter niet herkende en dacht OMG.
die is pas gefustreerd. daarna een groep van "volgers" om maar aan te tonen dat ze "verzamelaar" zijn.
en ik herken dus in de openingstopic een "aanval" op mensen als ik en een paar forummaten waar ik goed mee omga.
Plus als je zo'n topic start zit je te wachten op mensen die er tegen in gaan zodat je kunt zeggen: zie je wel.....
dat stond me heel tegen.

maar, ik heb de forumbeheerders met een verzoek bericht.
dus alles wordt weer rustig binnenkort.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Als je dan al een andere kijk op de term Modelliefhebber hebt en waar ik ook wel in kan komen, waarom moet je dan meteen bij je eerste post zo agressief reageren? Je had ook je visie op een nettere manier kunnen omschrijven. Nu roep je harde reacties op.

Verder mis je de essentie van de opening van dit topic. De onderlijn daarin is , dat iemand een model koopt , het dan rond showt om reacties te verkrijgen en dan het model binnen korte tijd van de hand doet. Dit heeft niks te maken met verzamelen.

Jouw manier van met modelverzamelen is voor de meeste hier ( incl. Me) even wennen. Mijn eigen verzameling is ook wel in beweging en ik verander ook van modellen. Alleen hanteer jij een nog al grillige manier. Best als jij dat leuk vind :thump_up:
hakushi

Bericht door hakushi »

zie reactie van mij boven jou reactie.

ik mis de essentie niet en ik vond die topic start juist erg aggressief.
+ het vervolg (dus voor ik begon met reageren) van de topic vind ik het in een negatief daglicht zetten van andere forumleden die niet
precies aan de kliq's eisen voldoen.

Nou dit was mijn laatste reactie in dit topic.
Mijn mening lijkt me duidelijk nu en jullie meningen zal ik nooit delen.
tom

Bericht door tom »

De topicstart is zeker niet agressief, ik snap ook niet zoveel van de genoemde 'verzamelaars'. Ik snap best dat je van tijd tot tijd een andere richting kiest voor je verzameling- maar een model kopen, voorstellen en meteen weer verkopen is voor mij niet verzamelen. Ik werk zelf in de reclame en dit is wat ik doe- zaken aanprijzen om ze beter te kunnen verkopen.
Daytona69
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Daytona69 »

Dit topic heb ik niet gestart om mensen aan te vallen , die moeite hebben om hun verzamelrichting te vinden , maar omdat ik verbaasd was over de nieuwe aanwinsten , die vaak net uit zijn en weer snel te koop worden gezet omdat ze er alleen mee willen opscheppen

De mensen die mij kennen weten dat ik niet gefrustreerd ben en altijd wel een mening heb die ik weleens hard uitspreek , vaak met het nodige leed vermaak :mrgreen: Ook weten mensen in mijn omgeving , dat ik bij goede argumentatie mijn mening wel eens bijstel ( er is niks zo veranderlijk dan de mens )

Des al niet te min verbaas ik mij nog steeds regelmatig ! :shock:
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gesloten