Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Tom's (voornamelijk) Audi-verzameling, nieuwe aanwinsten
Naast andere DS'en is zo'n Dinky inderdaad erg leuk 

Helaas geen CGT, een gewone 2.0...Eugène schreef:Vertel Tom, sluit lekker aan bij je 1 op 1?jonnoT schreef:Tja, Moeilijke keuzes , Tom. De 924 Carrera GT sluit natuurlijk lekker aan bij je 1:1
Een 2CV, een Studebaker en dan weet ik het even niet meer. Bij je DS zit een formulier waarmee je de 2CV tegen gereduceerde prijs kunt bestellen, dan krijg je de DS en een setje verkeersborden gratis. Voor een tientje laat je dat dus niet... slimme zet.Ricardo schreef:Had bij mijn bestelling van ECI de flyer ook in het pakketje zitten. Ik ben benieuwd wat er nog meer gaat komen
Laatst gewijzigd door tom op do 25 feb 2010 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog even gekeken: de Atlas Dinky Collection bestaat uit een Citroën 2CV, een Alfa 1900 Super Sprint, Panhard PL17, Mercedes 190SL, Citroën Traction Avant, Buick Roadmaster, Studebaker Commander, Opel Rekord, Peugeot 403, Austin-Healey 100, Renault Dauphine, VW Kever en een Mercedes 220SE.
Excuses voor de slechte kwaliteit, ik had mijn goede camera niet bij me...

- Mr. Dj M.
Mooie aanwinsten zeg!
Die Audi is erg mooi met deze livery en het doosje. De NEO modellen zijn weer erg mooi gedetaileerd, de Porsche als NL politie is erg leuk, maar die staande figuur, die is wel erg groot. Dat is wel jammer, daar had NEO meer zijn best op moeten doen. De Jetta is gaaf! Het is een oude auto, maar zo als tweedeurs begin ik hem wel steeds meer te waarderen, hij is leuker dan de Polo en ook leuker dan de veel meer populaire Golf uit die tijd
Die Audi is erg mooi met deze livery en het doosje. De NEO modellen zijn weer erg mooi gedetaileerd, de Porsche als NL politie is erg leuk, maar die staande figuur, die is wel erg groot. Dat is wel jammer, daar had NEO meer zijn best op moeten doen. De Jetta is gaaf! Het is een oude auto, maar zo als tweedeurs begin ik hem wel steeds meer te waarderen, hij is leuker dan de Polo en ook leuker dan de veel meer populaire Golf uit die tijd

Toen ik mijn Jetta kocht was het alleen maar een ouwe auto, iedereen vroeg me waarom ik geen Golf had gekocht. Ik vond zelf de Jetta ook leuk, er reden er toen al niet meer zoveel rond.
Mijn Jetta was overigens Mexicobeige, toen een zeer foute kleur. Ik kon 'm wel waarderen.

(niet mijn auto, wel dezelfde kleur)
Ik vind de schaal van de figuurtjes in de 911 best OK, vergeet niet dat de heren dikke jassen aanhadden. Zijn collega achter het stuur is even groot en klopt volledig met de schaal van de auto. Een 911 is vrij laag, vergis je daar niet in.
Mijn Jetta was overigens Mexicobeige, toen een zeer foute kleur. Ik kon 'm wel waarderen.

(niet mijn auto, wel dezelfde kleur)
Ik vind de schaal van de figuurtjes in de 911 best OK, vergeet niet dat de heren dikke jassen aanhadden. Zijn collega achter het stuur is even groot en klopt volledig met de schaal van de auto. Een 911 is vrij laag, vergis je daar niet in.
Altijd leuk gevonden, die Jetta. Knap van Neo trouwens, net zoals die 911 

- Mr. Dj M.
Is een kleur die helemaal bij zijn tijd past, dus waarom niet hetom schreef:Toen ik mijn Jetta kocht was het alleen maar een ouwe auto, iedereen vroeg me waarom ik geen Golf had gekocht. Ik vond zelf de Jetta ook leuk, er reden er toen al niet meer zoveel rond.

Het staande figuurtje in de Porsche, lijkt mij groter dan de zittende. Althans dat denk ik als ik je foto's zo zie, maar dat kan vertekening zijn natuurlijk. Dat de Porsche erg laag ligt, dat klopt inderdaad, maar z'n hoofd lijkt even hoog als de Targa achterruit en dat klopt denk ik niet

Tja de jetta ... Foute kleur , foute velgen (foto 1) en foute auto
maar wel leuk om een model van je eigen auto te hebben. Gelukkig is met de 924 je smaak zeer ten goede verbeterd
Teurg naar je up-date.
Mooie modellen allen met eigen charme .
Vooral de Dikke Quattro is helemaal te gek

Teurg naar je up-date.
Mooie modellen allen met eigen charme .

- eugene alferink
Vind 911 zeer geslaagd heb `m zelf ook, vooral met de figuren er in. Dit zouden meer fabrikanten moeten doen, zie op dit forum veel prachtige diorama`s met dito cars erop ,echter steeds ontbreken de rijders en co rijders in deze voiture`s en dit vind ik zonde. Met figuren er in zou alles veel levens echter zijn. Wat betreft de grote van de figuren, idd op de foto`s lijken ze wat plomp over te komen maar in `t echt valt dit reuze mee. Voor mij was dit model met figuren er in een reden om het in mijn collectie op te nemen.Mr. Dj M. schreef:Is een kleur die helemaal bij zijn tijd past, dus waarom niet hetom schreef:Toen ik mijn Jetta kocht was het alleen maar een ouwe auto, iedereen vroeg me waarom ik geen Golf had gekocht. Ik vond zelf de Jetta ook leuk, er reden er toen al niet meer zoveel rond.
Ik vind de schaal van de figuurtjes in de 911 best OK, vergeet niet dat de heren dikke jassen aanhadden. Zijn collega achter het stuur is even groot en klopt volledig met de schaal van de auto. Een 911 is vrij laag, vergis je daar niet in.en dat mensen dan aan je vragen waarom geen Golf, dat kan vervelend zijn, maar jij kan dan tenminste zeggen dat je niet de massa volgt en gaat voor het minder gebruikelijke maar mooiere alternatief
![]()
Het staande figuurtje in de Porsche, lijkt mij groter dan de zittende. Althans dat denk ik als ik je foto's zo zie, maar dat kan vertekening zijn natuurlijk. Dat de Porsche erg laag ligt, dat klopt inderdaad, maar z'n hoofd lijkt even hoog als de Targa achterruit en dat klopt denk ik niet
Ben ik met je eens Eugène, was voor mij de reden om juist deze van de drie te kiezen.
Niks foute verlaging of dito wielen. Helaas zijn er geen foto's meer van over.
Hahaha, ik zou er niets op tegen hebben om er weer een Jetta I naast te zetten hoor... de mijne was overigens op een prachtig GLI-interieur na volkomen origineel.jonnoT schreef:Tja de jetta ... Foute kleur , foute velgen (foto 1) en foute automaar wel leuk om een model van je eigen auto te hebben. Gelukkig is met de 924 je smaak zeer ten goede verbeterd
![]()
![]()
Niks foute verlaging of dito wielen. Helaas zijn er geen foto's meer van over.

Beurs gedaan vandaag, lekker ingeslagen voor erg leuke prijzen...
Mijn drie favoriete Duitse merken in 1:43:
AA Porsche 928 (kon 'm niet laten staan, net zo mooi als de 1:18)

Norev Scirocco II

Neo Rallye Golf

Neo Audi RS2 Avant (de mijne is overigens metallic blauw, niet helemaal origineel)

Schuco Audi A4 allroad

Mijn drie favoriete Duitse merken in 1:43:
AA Porsche 928 (kon 'm niet laten staan, net zo mooi als de 1:18)

Norev Scirocco II

Neo Rallye Golf

Neo Audi RS2 Avant (de mijne is overigens metallic blauw, niet helemaal origineel)

Schuco Audi A4 allroad

- Mr. Dj M.
Mooie aanwinsten!
Met name de Porsche en de RS2 spreken me aan. Jammer dat de kleur van de Rs2 dan net niet origineel is, maakt hem er echter niet minder mooi om denk ik zo
Met name de Porsche en de RS2 spreken me aan. Jammer dat de kleur van de Rs2 dan net niet origineel is, maakt hem er echter niet minder mooi om denk ik zo

Mee eens, staat 'm goed...
Yeah , men now we're talking
Subliem 928
Love it, love it, love it
Goede 2de is de Sirocco, één van de leuke "post moderne" VW's
De andere drie volgen op eerbiedige afstand, maar zijn erg leuk
Kortom; goed gedaan , jochie