Mr. Dj M. --> 1:18 Porsche 550 Spyder + VW T1 Renntransporter + bonus!
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Re: Mr. Dj M. --> [Otto-Mobile] Alpine - A106 (15-2-2010)
Voor degene die de foto's niet konden zien: http://www.megaupload.com/?d=1I9G0Y94 

- Mr. Dj M.
Re: Mr. Dj M. --> [1:18] Alfa-Giulietta Spider - MB 190 2.3 16V
Zo jongens een update die jullie misschien al aan zagen komen, maar er is meer!
Op ebay een beetje meegboden op een mooi nieuw Alfa'tje bij Autoart. Het was niet dat ik hem echt persee nu al wilde, maar als ik hem voor een leuk bedrag kon scoren, dan moest hij hier komen! Nou dat was gelukt en heb er dus eentje gescoord
Die doen we dan maar als eerste! Het gaat hier om de mooie Giulietta Spider, een auto die Ricko ook al maakte maar die kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de Autoart creatie. Het enige waar Autoart eigenlijk iets te luxe in is geweest, is het tapijtje. Dat had er gewoon niet in moeten liggen, al was het misschien wel een optie ooit. De foto's van deze beauty uit Italië zijn niet al te overvloedig, maar het weer zat niet mee en het begon echt te regenen toen ik met de Alfa bezig was. Met mooi weer dus tijd om de auto nog eens uit te laten! Voor nu enjoy!
Zo volgende op rij, is de auto die jullie als het goed is al hebben kunnen zien aankomen. Onze Mercedes Fan had mij namelijk gevraagd iets voor hem te doen: het omwisselen van interieurtjes. Hij wilde namelijk graag een "zwarte" 190 2.3 16V met zwart interieur en als het zou lukken graag met koplampwissers. Nou dat ben ik dan wel een beetje aan mezelf verplicht uit te voeren
Modellen kwamen begin van de week hier aan. Binnen een uur waren de interieurs gewisseld, al was het nog wel wat meer werk. Ik kwam er achter toen de boel dicht zat, dat de a-stijl van de zwarte beige was geverft. Die moest dus weer open en heb ik de a-stijl zwart geverft. Vervolgens werd het tijd te kijken naar de vraag koplampwissers. Eerst even op google gekeken hoe het eruit moet zien, nou erg vierkant dus
Dat was me ook iets te en met de 90 graden hoek van de wisser werd het wel erg lelijk. Goed dat moet dus wat mooier en moet vast gaan lukken, maar hoe? Nou uiteindelijk met het metalen draadje, waarmee de kofferklep werd dichtgehouden, de wisser gevormt! Eerst grof de vorm erin en kijken hoe het gaat staan. vervolgens met een stiftje even zwart maken en ja, dat gaat het worden. De finnishing touch bestaat uit het zo recht mogelijk maken van het draadje, de boel vastlijmen en vervolgens het met verf afmaken. Al met al daar dan het langs mee bezig geweest en ook het draaimoment van een extra bobbeltje voorzien, want daar zit tenslotte een as in die iets uitsteekt.
Nou even bezig geweest dus, maar het resultaat mag er denk ik wezen! veel plezier ermee Mercedes Fan!
En wat er met de beige gebeurd, die blijft lekker hier!
en ik hoop dat jullie echt kunnen genieten van alle foto's
Mocht je alle foto's willen opslaan of mocht je ze niet kunnen zien, hier de foto's in een rarretje:
De Alfa Romeo Giulietta Spider
Het koppel Mercedes Benz 190 2.3 16V

Op ebay een beetje meegboden op een mooi nieuw Alfa'tje bij Autoart. Het was niet dat ik hem echt persee nu al wilde, maar als ik hem voor een leuk bedrag kon scoren, dan moest hij hier komen! Nou dat was gelukt en heb er dus eentje gescoord

Die doen we dan maar als eerste! Het gaat hier om de mooie Giulietta Spider, een auto die Ricko ook al maakte maar die kan je natuurlijk niet echt vergelijken met de Autoart creatie. Het enige waar Autoart eigenlijk iets te luxe in is geweest, is het tapijtje. Dat had er gewoon niet in moeten liggen, al was het misschien wel een optie ooit. De foto's van deze beauty uit Italië zijn niet al te overvloedig, maar het weer zat niet mee en het begon echt te regenen toen ik met de Alfa bezig was. Met mooi weer dus tijd om de auto nog eens uit te laten! Voor nu enjoy!

--- Alfa Romeo - Giulietta Spider ---

Zo volgende op rij, is de auto die jullie als het goed is al hebben kunnen zien aankomen. Onze Mercedes Fan had mij namelijk gevraagd iets voor hem te doen: het omwisselen van interieurtjes. Hij wilde namelijk graag een "zwarte" 190 2.3 16V met zwart interieur en als het zou lukken graag met koplampwissers. Nou dat ben ik dan wel een beetje aan mezelf verplicht uit te voeren

Modellen kwamen begin van de week hier aan. Binnen een uur waren de interieurs gewisseld, al was het nog wel wat meer werk. Ik kwam er achter toen de boel dicht zat, dat de a-stijl van de zwarte beige was geverft. Die moest dus weer open en heb ik de a-stijl zwart geverft. Vervolgens werd het tijd te kijken naar de vraag koplampwissers. Eerst even op google gekeken hoe het eruit moet zien, nou erg vierkant dus

Nou even bezig geweest dus, maar het resultaat mag er denk ik wezen! veel plezier ermee Mercedes Fan!

En wat er met de beige gebeurd, die blijft lekker hier!

--- Mercedes Benz - 190 2.3 16V ---

Mocht je alle foto's willen opslaan of mocht je ze niet kunnen zien, hier de foto's in een rarretje:
De Alfa Romeo Giulietta Spider
Het koppel Mercedes Benz 190 2.3 16V
Laatst gewijzigd door Mr. Dj M. op za 27 feb 2010 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Mooie foto's van een prachtige alfa en mooie ombouw van de mercedessen
- Jaap
- Contacteer:
Inderdaad weer prachtige foto's. Van prachtige modellen niet te vergeten. Die Alfa vind ik wel geinig 

- Niek-106
- Contacteer:
Die Alfa blijft echt een super auto om te zien, prachtige lijnen heeft die!
DE ombouw is ook prima gelukt
Niek
DE ombouw is ook prima gelukt

Niek

Mooie auto die Spider
De wisseling van interieurs is beide modellen ten goede gekomen zoals je al zei. Ik vind die zwarte ook erg sporty zo maar ik geloof dat ik Duits genoeg ben om de goud/beige combo het meest te appreciëren
Heerrrrrlijk! 

mijn voorkeur gaat naar de Alfa
maar de ombouw van die mercedessen zijn héél geslaagd!!

i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
jammer genoeg kan ik de foto's niet openen , maar het zullen ongetwijfeld mooie modellen zijn.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .

Gr Johan

Teller : 49 X 1:18 / 214 X 1:43
heerlijke aanwinstenhier en de wisseling van interieur is echt goed gelukt vind ik staat goed zo die kombi.
- eugene alferink
Super
die Alfa Spider, echt hele maal te gaaf
Vind persoonlijk t lijnen spel van auto`s uit 50/60/70 jaren toch nog steeds het mooist.
Helaas beperk ik mij tot het verzamelen van Porsche`s, maar dit is toch ook niet te versmaden kost.

Vind persoonlijk t lijnen spel van auto`s uit 50/60/70 jaren toch nog steeds het mooist.
Helaas beperk ik mij tot het verzamelen van Porsche`s, maar dit is toch ook niet te versmaden kost.

Mercedes is niet mijn ding over het algemeen. Het model is wel prachtig
De Alfa Romeo is daarin tegen helemaal mijn ding
werkelijk ongekende klassieke schoonheid
Puur kijkgenot

Ja jongens, die Giulietta is om bij weg te dromen...
Geef me enkele Italiaanse heuvels, goed gezelschap, een stralend zonnetje (laat die hard-top maar thuis
) en veel vrije tijd 
Geef me enkele Italiaanse heuvels, goed gezelschap, een stralend zonnetje (laat die hard-top maar thuis

Alfa is inderdaad helemaal geweldig! De taxi's zijn ook zeer geslaagd, leuke swap.
Mooi Guilietta.
Tapijt is inderdaad niet zo realistisch op een wagen uit de jaren '50, misschien overdetailling van AA.
De ombouw van de W201's is knap gedaan.
Tapijt is inderdaad niet zo realistisch op een wagen uit de jaren '50, misschien overdetailling van AA.
De ombouw van de W201's is knap gedaan.