Dank heren!
Snel naar de volgende aanwinst.
De Ferrari 330/365 P2 s/n 0836. In 1965 de winnaar van de 1000 KM van Monza. De auto heeft een lang actief leven geleid en werd in de jaren negentig nog volop ingezet bij historische races door eigenaar David Piper. Als model betreft het een speciale uitgave van BBR, in dezelfde 'serie' als de 250 LM, ook van David Piper. Die laatste had ik al in mijn collectie (omwille van het overzicht, daar ook even een fotootje van, maar die is dus niet nieuw) en aangezien ik als verzamelaar alles zoveel mogelijk compleet wil hebben, moest ik de 365 er dus bij hebben.
Probleem is alleen dat ie nauwelijks wordt aangeboden. Een jaar of twee geleden verscheen ie ineens op Ebay, maar toen werd ie voor mijn neus weggekaapt door een iets te fanatieke medeverzamelaar (

). Wel een verzamelaar die zelf ook nog ns wat op Ebay aanbiedt, dus sinds die tijd hield ik iedere week even bij of hij de 365 weer te koop had gezet. In de tussentijd verscheen hij nog eens op Miniwerks.com maar mijn mailtje kwam te laat. Hij was al verkocht aan een of andere Chinees. Vorige week echter, halleluja, plaatste eerder genoemde verzamelaar mijn heilige graal op Ebay. Spannende tijden braken aan! Maar aan het einde van de rit bleek ik uit 15 bieders de overwinnaar (en nog voor een hele schappelijke prijs ook!) te zijn
Eerst de 365, dan de 250LM