De afgelopen vrijdag heb ik weer eens een onverwacht telefoontje uit het AZM gehad.
Ik heb het even een paar dagen moeten laten bezinken, maar het zit er dik in dat de plannen gewijzigd gaan worden.
Eerst was het de bedoeling om nu binnen 4 weken aan mijn lever geopereerd te worden. Dat is nu op losse schroeven komen te staan. Vanwege mijn tumoren in de darmen hebben ze slechts een klein stukje kunnen onderzoeken, maar nu dat zo veranderd is willen ze natuurlijk ook eerst de rest bekijken. Het goede nieuws is dat het acute gevaar van mijn lever verdwenenen is. Zozeer zelfs dat ze overwegen alles (zowel darmen als lever) in een keer te willen doen. Zit dit erin houdt dat wel in dat er over 4 weken waarschijnlijk geen operatie volgt, maar nog enkele vervolg chemo kuren. Op 1 april heb ik wel al een gesprek met de chrirug en op 12 april het allesbeslissende darmonderzoek. HIER zal dus alles vanaf komen te hangen. In eerste instantie was ik "blij" met de leveroperatie, dan was ik daar tenminste al vanaf, maar als ze alles kunnen combineren is het alleen maar goed voor mij. Ik heb dan slechts 1 i.p.v. 2 zware operaties. Mijn eerste vakantie in maar liefst 8 jaar offer ik er graag voor op. We zouden eind mei eindelijk eens een lang weekend er tussenuit knijpen, maar is tot nu toe niet mogelijk geweest door deze ziekte en mijn reuma.
Nu ik even over alles rustig heb nagedacht is het eigenlijk alleen maar positief als het in een keer kan. Het enige waar ik een hekel aan heb is dat de enige zekerheid die ik heb is, dat ik geen zekerheid heb......Maarja,...daar leer je ook mee leven.