GTE - Ferrariverzameling

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Timo95

Re: GTE - Ferrariverzameling

Bericht door Timo95 »

Schitterende aanwinsten :shock: :worshippy:

Zeer mooi met die doos en onderplaat :drool:
Afbeelding Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Schitterend :thump_up: :worshippy: :drool:
GTE

Bericht door GTE »

Het is echt goed toeven op Ebay de laatste tijd, dus ik heb links en rechts weer wat mooie dealtjes gemaakt. Vind ik zelf tenminste.

Allereerst de Piranha Ferrari 250 GT Lusso "speziale" s/n 4385GT. Het aparte van deze Lusso is het aangepaste GTO-achtige front. Ik ben sowieso wel gecharmeerd van Piranha en deze moest ik nog steeds hebben. De auto is haar leven in de bekende Ferrari-rode kleur begonnen, maar werd al vrij snel overgespoten in het lichtblauw dat het model ook heeft (inmiddels is de auto gerestaureerd en weer rood).

Afbeelding

En een fijne old-school BBR, Ferrari 246S s/n 0784, gebouwd door niemand minder dan Lex Rijsdijk himself. Dit is echt een onvervalst mazzeltje. Voor amper 100 euro is ze de mijne. Ik had niet verwacht deze te winnen, dus ik zette laag in. Achteraf bleek ik, tot mijn stomme verbazing, de enige bieder te zijn. Heel vreemd, maar ik klaag niet ;)

Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Soms is het idd verbazingwekkend hoeveel mazzel je op Ebay kunt hebben. :dance:

Wederom mooie aanwinsten. Piranha schijnt op termij heel zeldzaam te worden en een klassieke Ferrari racer doet het bij mij altijd goed!!
GTE

Bericht door GTE »

dank je wel Dirk

Ja, Piranha Models is niet meer. Mike Craig (schoonzoon van AMR godfather Andre Marie Ruf) is nu verder gegaan onder het Mont Ventoux label. Van Piranha heb ik nu de 342 America s/n 0234 AL, 410S (Garage 43) s/n 0596AM en nu dus de Lusso. Nu nog de 312 PB, maar die wil ik het liefste factorybuild. Zal me een lieve duit kosten, dus mondje dicht tegen mn vrouw :D
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Het is zeker regelmatig goed toeven op ebay!!
Mooie score en dat de 250Gt blauw is vind ik helemaal niet erg, staat hem goed dat metallic en is eens wat anders dan rood. Op de 1:1 misschien wel goed dat die terug is naar de originele kleur. Overigens vind ik de onderplaat erg mooi :thump_up:
Op de 246S vind ik vooral de raampartij erg mooi, ook apart en bijzonder,iets dat je eigenlijk nooit ziet. :cool:
GTE

Bericht door GTE »

Voor mij was de lichtblauwe kleur juist een voorwaarde :D

Op de 246 kun je inderdaad goed zien dat ze in 1960 al flink bezig waren met aerodynamica. Positief vind ik ook de matte velgen. Bij modellen zie je nogal eens dat die velgjes veel te veel glimmen. Alsof ze verchroomd zijn (vergelijk maar ns met de Lusso) en dat deden ze destijds bij competitieauto´s niet of nauwelijks.
GTE

Bericht door GTE »

Nog niet zo lang geleden liet ik jullie de donkerblauwe 250 GT SWB s/n 2735 GT zien (Garage43 van een BBR-kit). In 1962 was deze auto betrokken bij een zware crash en kreeg vervolgens een geheel nieuw koetswerk. Ontworpen door Piero Drogo, ook de ontwerper van ondermeer de beroemde 'Breadvan' (en de aartslelijke 330GT one-off s/n 7979GT).

Ik ben in de gelukkige omstandigheid geweest een prachtig model van 2735 GT in haar Drogo-outfit aan de collectie toe te voegen (Nestor factorybuild). Inmiddels is de auto weer tot in de puntjes gerestaureerd door Ferrari zelf en teruggebracht naar het oorspronkelijke SWB-uiterlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Prachtige update's :worshippy: Vooral de Lusso met de GTO front, gaaf om te zien. Ik wist helemaal niet dat deze uitvoering bestond :D
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Schitterend lijnenspel vanaf het front zeg :shock: :worshippy:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Twee sublieme up-dates :dance: :drool: :worshippy: Waanzinnig top niveau :thump_up: Pracht kleurtje van de 250 GT/L
GTE

Bericht door GTE »

Mijn nieuwste aanwinsten (winstdeling rules! :dance: )

Ferrari 250 GTO/64 s/n 5571GT (AMR/Annecy white metal kit)
Eén van de drie 'echte' GTO/64's (een aantal '62-er en '63-er GTO's zijn destijds gebodied met het aerodynamisch efficienter koetswerk van de 64). Won in 1964 de 2000 KM van Daytona en de 12 uur van Sebring. Was een non-finish op Le Mans. Bracht het grootste deel van haar leven in de States door en verblijft daar tot op de dag van vandaag.

Afbeelding

Ferrari 340 Mexico Spyder s/n 0228AT (Tameo white metal kit)
In 1952 nieuw verkocht en geleverd aan ene Bill Spears. Geen raceresultaten waar wij Europeanen warm voor lopen, maar wat een beauty. Ook zij leeft al praktisch haar hele leven aan de overkant van de oceaan.

Afbeelding

Ferrari 275 GTB/C series 2, s/n 9079GT (Tron resin factory built)
Een van de racers van het beroemde privéteam van de Zwitserse Ferrari importeur Georges Filipinetti, Scuderia Filipinetti. Won in 1966 haar klasse in de 24 uur van Le Mans. Finishte niet in 1967 en werd het jaar daarop gediskwalificeerd. In de jaren tachtig volledig gerestaureerd na zwaar beschadigd te zijn geweest door een brand in de garage waar ze stond gestald.

Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Die laatste twee :o :shock: :drool: :worshippy: :dance: :cool:
GTE

Bericht door GTE »

wat is er mis met de eerste? :(

:mrgreen: :mrgreen: :P
Timo95