Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Enthousiast gemaakt door dit Franse nostalgie forum ben ik aan het kopen van mijn favoriete Panhards geslagen. Helaas is de kwaliteit van deze Solido's inderdaad minder dan van de huidige Norevs in deze schaal (1:18). De op ebay gekochte cabriolet heeft zelfs geen perfect chroom (zit zo te zien een haartje in aan 1 kant, heel storend). Die 24 CT gaat er ook komen, zou ook mooi in je nieuwe rijtje passen, maar heeft wel wat aandacht nodig om perfect te worden heb ik wel gezien dus ik begrijp je keuze...
Wat de Ami betreft: die wil ik ook nog kopen, we hebben vroeger een van de eerste 6-en gehad (ik ken 'm alleen van de foto's) in donkerder blauw met wit dak. Vind alleen de rubbers onder de ramen wel heel erg aanwezig, stoorde me ook al bij sommige 1:43 modellen. Wat vind je daar van?
Dat van die rubbers was mij nog niet erg opgevallen. Het model van Norev in 1:18 is verder zó mooi en overtuigend,dat ik denk dat je wel over de rubbers heen zult kunnen stappen. Binnenkort wat foto's. Het zou met niet verbazen als Norev nog eens met de Panhard Dyna Z komt, althans, dat hoop ik. Een mooie diepzwarte of zo.
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe aanwinsten. Deze manier van verzamelen, waarbij je door ruimte begrensd bent en je strak aan je thema houdt, zou bij mij nooit lukken vrees ik. Respect, dit vereist nogal een aparte instelling voor een verzamelaar.
De keuze voor Norev snap ik wel, maar ik vind de Solido's wel erg charmant...
Dank u. Als Peugeot-gek moet het opgevallen zijn dat ik tot nu toe alleen een 305 in schaal 1:43 heb (als uitzondering qua schaal).
Ik hoop nog eens een 404 van Norev aan te schaffen en het zou mooi zijn als Norev ook eens een 204 zou uitbrengen.
Die zou best mooi staan naast de Ami.
Norev komt waarschijnlijk eind juli met de Citroën 2CV AZLP uit 1958.
De foto's zien er veelbelovend uit en een stuk mooier dan de intussen gedateerde Maisto.
Mooie Franse klassiekers!
De DS23 I.E. Pallas ziet er leuk in die blauwtint, was eerst wat sceptisch. Hij ziet er nog vrij goed uit (alhoewel ik persoonlijk de bruine versie mooier vind).
Wow, dat ziet er prachtig uit zeg! Bij de DS heb ik ook al meerdere keren staan kwijlen, ooit neem ik 'm gewoon mee. Of-ie nou in de verzameling past of niet.