Verbaasd mag op slot , ben het nog steeds!!!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verbaasd???

Bericht door Ricardo »

michel26 schreef:Ik deel mening van hakushi en als jullie het niet goed vinden wat er in CBNl66's topic gebeurt reageer je toch gewoon niet op zijn nieuwe aanwinsten?
Als ie mijn mening niet wil hebben, moet ie zijn aanwinsten niet plaatsen. Ik ben op het forum om mijn mening te geven over andere verzamelaars/ liefhebbers toch. Waarom is het anders een forum. Als ik een model niet mooi vind, zeg ik dat ook eerlijk. Als ik vind dat iemand een vreemde manier heeft van verzamelen, zeg ik dat ook eerlijk. Alleen vind ik het persoonlijk iets minder dat degene je dan gelijk de huid vol scheldt.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Verbaasd???

Bericht door jonnoT »

Ricardo schreef: Als ie mijn mening niet wil hebben, moet ie zijn aanwinsten niet plaatsen. Ik ben op het forum om mijn mening te geven over andere verzamelaars/ liefhebbers toch. Waarom is het anders een forum. Als ik een model niet mooi vind, zeg ik dat ook eerlijk. Als ik vind dat iemand een vreemde manier heeft van verzamelen, zeg ik dat ook eerlijk. Alleen vind ik het persoonlijk iets minder dat degene je dan gelijk de huid vol scheldt.
Daar heb je inprincipe gelijk in, maar houd het dan binnen de perken. Het is ook iets van leven en laten leven. Als je weet dat iemands manier van verzamelen niet overeenkomt met die van jezelf, laat de topic dan met rust. Scheelt een hoop onderlinge verwijten en gebek.
Als dan een topic tijdelijk op slot gegooid wordt , ga dan niet als die weer open is op dezelfde voet verder. Ik vind dat niet wenselijk voor de leefbaarheid op dit forum.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verbaasd???

Bericht door Ricardo »

jonnoT schreef: Daar heb je inprincipe gelijk in, maar houd het dan binnen de perken. Het is ook iets van leven en laten leven. Als je weet dat iemands manier van verzamelen niet overeenkomt met die van jezelf, laat de topic dan met rust. Scheelt een hoop onderlinge verwijten en gebek.
Als dan een topic tijdelijk op slot gegooid wordt , ga dan niet als die weer open is op dezelfde voet verder. Ik vind dat niet wenselijk voor de leefbaarheid op dit forum.
Eens. :!: Tot op heden heb ik geen enkel verkeerd woord gebruikt. :thump_up: Zodra iemand mij daarop betrapt, mogen ze me hierop aanspreken :thump_up:
Ik heb er een slotje opgezet omdat meneer zelf behoorlijk begon te schelden :wink: en dat is inderdaad niet wenselijk voor het forum.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Verbaasd???

Bericht door Jolly Club »

Ben het met Jonno eens, goed moment om het topic definitief op slot te zetten.

Zeker nu het updaten en verkopen van modellen over elkaar heen begint te struikelen :!: :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Verbaasd???

Bericht door rsh_scuderia »

Ik vind het wel een handig topic.
Ik weet dan tenminste welke Duitsche merken er nu weer nieuwe modellen hebben uitgebracht. Wel zo handig.
Ik hoef dus de topics in de 1:18 en 1:43 minder in de gaten te houden. Daarnaast kan ik door hem ook beter inschatten wat de waarde is van een model door de hoge doorcirculatietijd. Ideaal :!:
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Lange tenen topic aka verbaasd?????

Bericht door Daytona69 »

Ik heb de titel van dit topic maar even toepasselijker gemaakt :mrgreen:

Misschien was het handiger geweest om in de het gedeelte privetopic een onderscheid te maken met collectietopic , waar alleen de topicopener foto's en verhalen in plaatst en dan een aparte topic voor de commentaren en reacties.
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

verbaasd?

Bericht door tom »

Wat een onzin.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: verbaasd?

Bericht door St. Paul »

tom schreef:Wat een onzin.
Yep. Ik kijk alleen in de privé topics van mensen van wie ik weet dat die iets verzamelen wat me aanspreekt. Rest doe ik de moeite van het klikken niet eens voor.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Lange tenen topic aka verbaasd?????

Bericht door tom »

Dito, en ik had me ook al aangeleerd om de handelaars-verzamelaars te mijden.
Gebruikersavatar
Scenic
Berichten: 462
Lid geworden op: do 01 okt 2009 13:19
Locatie: Westland

Zeverhoekske

Bericht door Scenic »

Ik kijk ook alleen in de de topics die ik interessant vindt, ik hou van straatwagens dus kijk alleen in de topics van mensen die die verzamelen. En de dingen in de pits en zo. Maar met uitzondering kijk ik ook in andere topics van bijv Pabloprimera, omdat ik dat ook een gave verzamelrichting vindt. Maar het topic:
MIJN VERZAMELING TOT NU TOE... zal je mij niet vinden.
EDIT:Ik heb hierboven een betere naam voor dit topic gezet Daytona.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Lange tenen topic aka verbaasd?????

Bericht door jonnoT »

Daytona69 schreef:Misschien was het handiger geweest om in de het gedeelte privetopic een onderscheid te maken met collectietopic , waar alleen de topicopener foto's en verhalen in plaatst en dan een aparte topic voor de commentaren en reacties.
Hoewel ik ook alleen in topic kijk die ik interessant vind , vind ik het idee nog niet zo gek. Zo krijg je een mooi collectie overzicht vrij van reacties. :cool:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Lange tenen topic aka verbaasd?????

Bericht door Jolly Club »

UNSINN !!

We hebben 14 pagina's à 50 prive-topics, en nooit een centje pijn. Nu we iets aan te merken hebben op iemand die zijn updates al aan het verkopen is voordat 'ie ze zelf heeft gekocht/betaald/gehaald (en dat ook nog eens in een sectie van het forum die daarvoor niet bedoeld is!) moet ineens het hele systeem op de helling.

Elke context in een discussie gaat verloren als je het onderwerp van die discussie steeds terug moet gaan lopen zoeken in een ander topic. Precies dezelfde flauwekul die we nu hebben met het 'verbaasd' en 'me verzameling tot nu toe'- topic.

Op de ene plek mag je je als moderator inmiddels niet meer vertonen omdat het geen goed doet aan je 'voorbeeldfunctie', en omdat je de politiek correcte lezers daarmee irriteert. Terwijl op andere plaatsen diezelfde lieden de discussie uitkauwen dat het een aard heeft... :eh:

Dubbele topics dienen alleen een dubbele agenda, en daar wordt het forum absoluut niet leefbaarder van. Laat staan leesbaarder. :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Verbaasd???

Bericht door benzfreak »

cbnl 66 schreef:ik maak zelf uit hoe en wat ik met me prive topic doe .
..
Ja tuurlijk mag je er mee doen wat je zelf wilt. :thump_up: Maar het is niet de bedoeling dat je je modellen even showt in dit topic en ze een maand later weer gaat verkopen. Het blijft een topic om je privé collectie te laten zien aan anderen? Als je bijna elk model dat in je privé topic staat dan hoort dat model toch niet meer in je privécollectie?

Dit is mijn bescheiden mening.
benzfreak :cool:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Lange tenen topic aka verbaasd?????

Bericht door Peter Parker »

Laten we een punt achter deze discussie zetten, alle meningen zijn genoemd. Laten we respectvol met elkaar omgaan. Van mij mag het slotje van zijn eigen topic af en de oeverlange discussies eruit gehaald en de 2e start van een prive topic samenvoegen met de eerste.
Zou je dat willen doen Ricardo? Ik heb er geen tijd meer voor.

Bedankt,

Peter
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Lange tenen topic aka verbaasd?????

Bericht door tom »

Jolly Club schreef:Elke context in een discussie gaat verloren als je het onderwerp van die discussie steeds terug moet gaan lopen zoeken in een ander topic. Precies dezelfde flauwekul die we nu hebben met het 'verbaasd' en 'me verzameling tot nu toe'- topic.
Precies. Het is al irritant genoeg dat je in de fabrikantennieuws-topics niet mag reageren, ik snap het idee erachter maar het blijft ontiegelijk vervelend. Moeten we dat op het hele forum krijgen? Dan zijn er dus mensen die helemaal geen reacties meer krijgen in hun topic omdat mensen te lui zijn om het bijbehorende OH-topic op te graven.
Laatst gewijzigd door tom op di 06 jul 2010 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten