Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
tripoux
Contacteer:

Re: Ron's Circus (13-07) Ebay koopjes: LP 333

Bericht door tripoux »

Schitterend!

Afbeelding
rpi
Schaal: 1:18

Bericht door rpi »

Erg leuke aanwinst en die foto's van de echte in vroeger dagen zijn helemaal super :thump_up:
manowar
Schaal: 1:43

Bericht door manowar »

inderdaad een erg fraai model :thump_up:
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

Heerlijk model en wat zullen die lui het vroeger warm hebben gehad ze zaten bijna boven op de motor.
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

@ all, dank voor jullie reacties :thump_up:

top dat jullie zo sponntaal hebben gereageerd voor deze MB truck met 3-assen en het toesturen van een mooie z/w foto.

Ik heb alle comments gelezen, en er zijn toch wel veel liefhebbers van dit spul (medio 1955-1965). :worshippy: :worshippy:

Ook ik heb een vrachtwagen rijbewijs, en zit nog zo nu en dan achter het stuur van een "grote" en een 'middel grote" vrachtwagen met gekoeldtransport.

Die hedendaagse trucks zijn net rijdende huiskamers, wat betreft comfort en voorzieningen / opties.
De hedendaagse trucks hebben bij ons een echt bed (buitenland vervoer), tv met sateliet onvangst, magnetron, internet verbinding, maar ook met wat allerdaagse zaken, zoals stuur- en rem bekrachtiging (wat toen nog niet standaard leverbaar was) en half automatische versnelling of een geheel automatische versnelling zelfs. Gemak dient de mens.

De hedendaagse vormgeving, doet mij ook niet veel, en/of er volgende week een ander model truck beschikbaar is, ik kijk enkel naar de kostprijs per km. Ook boeit mij niet of chauffeur A met een MAN, IVECO, DAF, Volvo of een Scania rijdt, maar die oudjes dat doet mij wel veel meer.

Bedankt, Ron
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (18-07) Erdmann & Rossi

De familie Siemens, wilde graag op basis van de standaard 500K Autobahn Karrosserie een ander ontwerp op dit chassis.

Erdmann & Rossi kwam in beeld, en kwam met dit model voor deze "belangrijke" familie.

Model is een Tin Wizzard, FB, MB 500 K met teruggeplaatste motor en semi panorama dak, 1935, er is er in 1:1 maar één van gebouwd, plaatjes dan maar. :drool:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nu samen met de MB carrosserie (autobahnkurier 1935 Vertex/EMC model, FB)
Afbeelding

veel kijk plezier, laterrrrrrrrrrrr, Ron
Bondracer

Re: Ron's Circus (18-07) Erdmann & Rossi 500K

Bericht door Bondracer »

Schitterende modellen Ron , wist niet van het bestaan van deze Siemens-mobiel , al heb ik een klein vermoeden dat beide heren een penceeltrek van een Bugatti Atlantique (achteraan) hebben meegegeven..........meer van dit moois :thump_up: :worshippy:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Niet zo mooi als de standaard carrosserie, maar wel een zeldzaamheid die in de collectie van een echte liefhebber niet mag ontbreken. Het model is prachtig gemaakt!
MB 500 Sec Ronnie

Bondracer schreef:Schitterende modellen Ron , wist niet van het bestaan van deze Siemens-mobiel , al heb ik een klein vermoeden dat beide heren een penceeltrek van een Bugatti Atlantique (achteraan) hebben meegegeven..........meer van dit moois :thump_up: :worshippy:
Idd Guy, die Bugatti Altantic is uit hetzelfde jaar als deze Autobahnkurier (zwarte), en hebben samen veel gemeen door bij elkaar af te kijken, qua lijnen en motoren, beide 8 cyl. in rij met kompressie. De sportwagens voor de Uberklasse in een samenlevening van lang geleden.

Persoonlijk vind ik die Bugatti er veel mooier uitzien, oude passie voor dit beroemde franse Merk.

Ron
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron's Circus (22-07) Trasco, je weet wel

Beide heren, dank voor jullie reacties :thump_up:

Ook ik heb 'meer' met het gewone model, die Siemens versie is echt apart, kijkend naar een soort van panorama voorraam/dak.
De passengiers ruimte ziet er een beetje overbemeten uit.

Maar ik ben er zeer blij mee, dat er van dit unieke 1:1 wagen een model is gemaakt op schaal, en hij staat mooi in de collectie tussen zijn ander broers en zussen uit de '500 - 500K - 540K' reeks.

Trasco, wie is er niet mee groot geworden, deze MB W126 500 SEL zeker wel.

Van een mede verzamelaar uit Duitsland, kreeg ik de kans om deze occasion over te kopen (eindelijk, model is enige tijd uitverkocht, in deze kleur stelling) oplage 500 st. #274, zwart, super aanwinst in de Pullman reeks.

Trasco: Mercedes Benz 500 SEL, limousine

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Allemaal alvast een prettig weekend, Ron
andre
Schaal: 1:50

Re: Ron's Circus (22-07) Trasco, jeweetwel

Bericht door andre »

Wat een geweldig mooie Limo , ook een van de mooiste klassieke Benzen. :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Heel chique Ron deze SEL-limo versie :thump_up: deze deed me direkt herinneringen ophalen aan de serie Miami Vice waar ze vroeger veel in beeld kwamen (dan wel met volledig geblindeerde ramen) . :drool: mooi zo
Ik herinner me eveneens dat deze S-klasse één van de eerste wagens was met een glakte bumper die schokken van om en bij de 30km/h kon opvangen zonder enige schade :thump_up:
Knap model Ron....weer meer graag :D
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Imposant. Lekker met de krappe rotondes in Nederland.

Afbeelding
W123

Bericht door W123 »

Naar mijn bescheiden mening is de W126 de mooiste S klasse ooit. Wist niet dat de Trasco limo's als schaalmodel verkrijgbaar waren. Mooie aanwinst. Foto uit Coming to Amerika is cool :thump_up: Volgens mij is dat echter het oude type W126 en is dit ook geen Trasco ombouw.
Vini Vidi Vici
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: Deze ziet er inderdaad erg gaaf uit zeg :thump_up:
Plaats reactie