Op een bekende Duitse web winkel; wwww. weetikveel.de, kan men modellen kopen in een bepekte oplage (gewoon een andere kleur) vaak tegen hetzelfde tarief als het model in de gewone uitgave.
Deze winkel biedt Neo's aan in 1/43, met een max van 300st, of dit waar is laat ik in het midden, of 500st.. Ze doen dit ook met modellen van Premium ClassiXXs, Minichamps, enz.. maar ook in 1/18. Geen gezeur over deze winkel, ze doen het echt perfect bij mij, daar gaat het niet om.
Zo ben ik in het bezit van enkele, van dit soort modellen in mijn collectie, en met tevredeneheid

Andere web winkels, hebben ook zo iets in het prgramma, dit Forum zelfs (modelauto van het jaar; Porsche 9?? van Jaap van Lagen in 1/43) om hun site / winkel meer aandacht te geven voor de specials.
Ik heb zelf enige modellen (vermoed zo'n 10 tal ondertussen, voornamelijk NEO's) meestal als cadeau voor iemand anders, wat zeker voor mij en soms voor de ontvanger een speciale "tint" geeft aan zo'n gift.
Nu is mijn vraag / opmerking aan jullie:
Hebben jullie iets met modellen, die beperkt leverbaar zijn in een "aparte kleur / bestickering" ('uniek') met een kleine oplage (voor het zelfde geld als het normale model) of gaan jullie voor het normale standaard model, die met een beperkte hoeveelheid gewoon leverbaar is?
Kortom, heb je liever een model waarbij staat: beperkte oplage X stuks, of gaan jullie voor het normale model wat wellicht in Y kleuren leverbaar wordt (houd je rekening met de prijs, als kleur nr. 6 te koop is (misschien goedkoper))

Ik lees graag jullie meningen.
Ron