Bien's collectie *28 nov: Ferrari F50 + Lotus Esprit Turbo*
Re: Bien's coll. *upd. 14 sep: 6x VW Kever*
Die Solido's zijn als modelauto's ook al weer bijna klassiekers.
Luchtgekoelde Volkswagens blijven leuk. Ik ben er in opgegroeid als kind.
Niet in Kevers, maar in 1600's (ponton, variant).
Luchtgekoelde Volkswagens blijven leuk. Ik ben er in opgegroeid als kind.
Niet in Kevers, maar in 1600's (ponton, variant).
Een beetje fout... Maar wel lekker! 

Gisteravond heb ik geen mooie foto's meer kunnen maken, dus vandaag maar even naar mijn 'vaste' fotolocatie bij het Miljoenenlijntje gegaan. Helaas stond alles vol met auto's dus maar een stukje verderop foto's gemaakt.
Zoals Tripoux al zei zijn de modellen zelf al bijna bejaard, want ze waren al zo'n 20 jaar in de collectie van een vriendin voordat ik ze kreeg. Maar dat maakt mij niet uit, ik vind het leuk om een gevarieerde verzameling te hebben met modellen van alle leeftijden en kwaliteiten.
Waarschijnlijk is dit de voorlopig laatste 1:18 update. Ik heb het parkeerplaats diorama gisteren weer in de modelautokamer gezet en goed afgestoft en deze staat inmiddels weer vol met de 1:43 modellen. Volgende update wordt dus denk ik weer 1:43!
Volkswagen Kever Type 1 Cabrio (Solido)

Volkswagen Kever Type 1 (Solido)

Volkswagen Kever 1200 (Road Tough)

Zoals Tripoux al zei zijn de modellen zelf al bijna bejaard, want ze waren al zo'n 20 jaar in de collectie van een vriendin voordat ik ze kreeg. Maar dat maakt mij niet uit, ik vind het leuk om een gevarieerde verzameling te hebben met modellen van alle leeftijden en kwaliteiten.
Waarschijnlijk is dit de voorlopig laatste 1:18 update. Ik heb het parkeerplaats diorama gisteren weer in de modelautokamer gezet en goed afgestoft en deze staat inmiddels weer vol met de 1:43 modellen. Volgende update wordt dus denk ik weer 1:43!
Volkswagen Kever Type 1 Cabrio (Solido)

Volkswagen Kever Type 1 (Solido)

Volkswagen Kever 1200 (Road Tough)

Laatst gewijzigd door Bien op wo 15 sep 2010 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bien's coll. *upd. 15 sep: 3x VW Kever, de foto's*
Wat zit er nou voor vreemd wieltje achter op die Cabrio?
De gele is trouwens geen 1303, maar een 1200.
De 1303 had andere achterlichten, rechterop staande koplampen en, het meest herkenbaar, een grotere bollere kofferbak vóór en een 'panoramische' voorruit.
Althans, dat dacht ik.

De 1303 had andere achterlichten, rechterop staande koplampen en, het meest herkenbaar, een grotere bollere kofferbak vóór en een 'panoramische' voorruit.
Althans, dat dacht ik.

Het zou kunnen, ik ben niet zo goed in die nummers.tripoux schreef:Wat zit er nou voor vreemd wieltje achter op die Cabrio?
Althans, dat dacht ik.

Aan de onderkant staat dat het modeljaar 1989 is, ik dacht dat bouwjaar allemaal 1303's waren.
Geen idee trouwens wat het kleine wieltje moet voorstellen, ik dacht dat het een reservewiel was.
Misschien dat de VW experts hier ons kunnen helpen.

Ik heb zo het idee dat dat wieltje er niet op hoort.
Zelf heb ik ooit een lichtblauwe cabrio van Solido gehad en daar zat er geen op.
Ook op dit Googleplaatje zie ik hem niet.

Zelf heb ik ooit een lichtblauwe cabrio van Solido gehad en daar zat er geen op.
Ook op dit Googleplaatje zie ik hem niet.

Ik heb het al gezien...
Het wieltje hoort er inderdaad niet thuis! Het zat er gewoon tegenaan geplakt en ik kon het zo er af halen. Het is waarschijnlijk een wiel van een andere modelauto. De modellen hebben zonder doos in een zak gezeten er heeft denk ik een andere model tegenaan gelegen.
De Kever is inderdaad geen 1303, er staat aan de onderkant niet 1989, maar 1967!
Ik heb het even gewijzigd. Dank je wel Tripoux voor de tip!
Het wieltje hoort er inderdaad niet thuis! Het zat er gewoon tegenaan geplakt en ik kon het zo er af halen. Het is waarschijnlijk een wiel van een andere modelauto. De modellen hebben zonder doos in een zak gezeten er heeft denk ik een andere model tegenaan gelegen.
De Kever is inderdaad geen 1303, er staat aan de onderkant niet 1989, maar 1967!

Ik heb het even gewijzigd. Dank je wel Tripoux voor de tip!
Leuke aanwinsten! Vanwege de kleurtjes hoopte ik al dat je ze van een vrouw had gekregen...
Volgens mij heb ik de 1:18s ook allemaal.

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Zeer leuke kevers
Je kunt zien dat het niet de nieuwste modellen zijn, maar dat mag de pret uiteraard niet drukken. Heerlijke kleuren ook 

Mooie kevertjes...zeker de oudjes spreken me aan.. 

- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Kevers zijn gaaf en de nieuwe ook!
Een New Beetle RSI moet je zeker naast de cabrio gaan zetten Bien en mocht je nog eens die eveneens bijzonder Dune tegekomen kan ik je die ook aanraden
De Solido's zijn simpel, net als het origineel
, maar zeker vanwege de kleuren gewoon erg leuk! Die dichte met dat leuke achterruit brilletje, die zou mooi passen bij mijn Roadthough kevertje, die is ook zo'n beetje die kleur. Ja een gedetaileerde oude brilkever, dat zou Schuco ook eens moeten gaan maken, heb ik naast de laatste uitvoering nog een Schuco kever op de verlanglijst 
Een New Beetle RSI moet je zeker naast de cabrio gaan zetten Bien en mocht je nog eens die eveneens bijzonder Dune tegekomen kan ik je die ook aanraden

De Solido's zijn simpel, net als het origineel

Hele mooie Kevers. De "liggende" koplampen staan natuurlijk het best. Die 1e Kever van Solido is super met de gedeelde achterruit 

Prachtige kevertjes Bien, helemaal mijn ding !
Re: Bien's coll. *upd. 9 okt: Volkswagen Passat*
Yes, eindelijk de eerste 1:43 update sinds 10 maanden en dus definitief de 'doorstart' van de 1:43 verzameling.
Mijn vrouwtje heeft gisteren een bezoekje aan de VW/Audi dealer gebracht en als verrassing een paar mooie modellen voor mij meegenomen!
Als eerste deze Passat, wat ik toch een erg geslaagd model vind van Minichamps. De Passat CC zal er zeker ook nog eens komen voor ernaast! En ik wacht al tijden op de Passat 35i bj. 1991 die ik zelf ooit heb gehad, dus ik hoop dat hier ook nog eens een mooi model van uit komt.
De volgende update (Audi) volgt in de loop van de week, eerst nog wat foto's hiervan maken!
Volkswagen Passat (Minichamps - dealeruitgave)

Mijn vrouwtje heeft gisteren een bezoekje aan de VW/Audi dealer gebracht en als verrassing een paar mooie modellen voor mij meegenomen!

Als eerste deze Passat, wat ik toch een erg geslaagd model vind van Minichamps. De Passat CC zal er zeker ook nog eens komen voor ernaast! En ik wacht al tijden op de Passat 35i bj. 1991 die ik zelf ooit heb gehad, dus ik hoop dat hier ook nog eens een mooi model van uit komt.
De volgende update (Audi) volgt in de loop van de week, eerst nog wat foto's hiervan maken!
Volkswagen Passat (Minichamps - dealeruitgave)

Re: Bien's coll. *upd. 9 okt: Volkswagen Passat*
Net modelletje , naar mijn mening .
Ben zelf opzoek naar de 1:18 versie .
Ben zelf opzoek naar de 1:18 versie .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .