Zo de foto's van de voorgaande modellen houden jullie natuurlijk nog steeds te goed, maar ik wilde de Otto modellen van oktober toch echt even laten zien.
De spiegelreflex is natuurlijk nog niet terug en ook waren de penlites allemaal leeg, dus dit keer zelfs het echte compactje moeten gebruiken. Af en toe met wat hulp van boven voor de belichting, maar zoveel gat in de bewolking was er helaas niet.
Allereerst doen we de Alpine. De laatste Alpine die er tot nog toe is geweest en het is al weer even geleden, maar toch ziet de auto er nog steeds fantastisch uit en best wel modern. De klaplampen veraden echter wel een beetje zijn leeftijd, maar zeker in dit lekkere gele kleurtje oogt het model wat mij betreft als een echte tijdloos ontwerp. Ook de afwerking van deze Alpine is weer prima voor elkaar, strakke details en dat geld ook voor de lak. Als bonus staat er nog het mooie ronde getal 200 op de bodemplaat
Dan de Safrane. Een niet al te sprekende auto als het gaat om het uiterlijk. Nee het is een wolf in schaapkleren, deze biturbo!
Qua afwerking steld deze Otto me echter teleur. Hij zat in een doos van het nieuwere type. Daarin werden tot nog toe eigenlijk alleen maar perfecte modellen afgeleverd, zoals de Clio V6, de 306SI en de Alpine A106. Deze Safrane heeft zoals de eerste Otto's last van lijm langs de ramen en ook lak en andere details zijn gewoon net niet zo strak als we een beetje gewend waren met de huidige modellen. Zo zijn de achterlichten op één exemplaar na net niet de juiste kleur rood, te doorzichtig of zijn de inkepingen van de achteruitrijverlichting niet meer zichtbaar.
Ook de wielen vind ik niet heel netjes, hier en daar wat braampjes en mijn exemplaar staat niet helemaal lekker recht op z'n wielen. Rechtsvoor zit de verlijmde verbinding van de as, die het wiel op de juiste hoogte moet vasthouden, er gewoon niet (meer) en linksachter staat ook net wat te laag.
Het meest vreemde blijft echter de lakken van deze modellen. Van de zes exemplaren die er hier waren, waren er vijf donker zoals het hoord. Eentje daarvan was nog net een heel klein tikkeltje donkerder, maar dat is nauwelijks zichtbaar. Exemplaar nummer zes was echter duidelijk lichter! Het klopt niet, maar ik vond het wel mooi aangezien het blauw daardoor wat beter naar voren komt, dus heb dat exemplaar gekozen. Wellicht dat de body van een prototype afkomstig is? Die kunnen natuurlijk nog prima bruikbaar zijn, maar deze was dus niet in de correcte kleur gespoten.
Een vergelijkende foto zal ik nog eens maken, maar voor nu de shoot met alleen deze Safrane
---- Renault Safrane (Biturbo) ----

Ps. Ik kan jullie alvast verklappen dat er nog het één en ander aan staat te komen. Afgelopen week namelijk een mooi pakketje van Modelissimo ontvangen