Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Prachtig model inderdaad. Je kunt echter wel zien dat het al een iets ouder model van Minichamps is. Op sommige puntjes komt de ouderdom een beetje naar voren.
Als je Auto Moto Italia bezoekt, is het vrij logisch dat je daar iets Italiaans koopt.
Dat heb ik dus ook gedaan in de vorm van een 1/18 Lancia Fulvia.
Een speciale Fulvia, namelijk de 1.6 HF “Variante 1016”, beter bekend als de “Fanalone”.
Met zijn 1584 CC 132 pk sterke V4, vijfversnellingsbak, negatieve wielstand en spatbordverbredingen was dit een sterke en snelle (180 km/h) rallyauto. Uiterlijk kenmerkte hij zich vooral door de 13” Cromodora’s en de grote binnenste koplampen.
De 1/18 Fulvia Fanalone is van AutoArt en dat uit zich in de uitstekende details. Het chroomwerk is heel verzorgd, net als de motor, het interieur en de kofferruimte.
De HF’s hadden ook geen bumpers.
Het HF-logo met de olifantjes.
Spatbordverbredingen die de Chromodora’s herbergen.
Wat een juweeltje!
Mijn vader heeft er een aantal jaren een gehad. Helaas moest deze 3 jaar geleden weer gaan
Wat een snelheidssensatie, gingen we op landweggetjes 100 rijden, ik heb nog nooit zo'n snelheidsbeleving gehad