Tom's Audi's en meer- een quattro van Atlas

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
AutoWolf
Schaal: 1:64

Re: Tom's (voornamelijk) Audi-verzameling, nieuwe aanwinsten

Bericht door AutoWolf »

Die Peugeot 202 is móói! Leuke set erbij hoor :thump_up:
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

Prachtig setje en geweldig dat ze zo bij de action te krijgen zijn. Die J7 is super, een oom en tante van me hebben zoéén in camper uitvoering, briljant apparaat :) .
Afbeelding
rallytukker
Contacteer:

Bericht door rallytukker »

super die audi hij staat hier ook op de lijst maar word eind van het jaar en dan met de hb stikkers dan is hij helemaal af. :thump_up: :dance:
rallytukker on tour
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

mooi allemaal,is een leuke thema Michelin :)
Wat zijn oude wagens toch leuk.
tom

Re: Tom's Audi's en meer- Michelin-update 2

Bericht door tom »

Ik verwachtte na de wat schamele voorraad van maandag eerlijk gezegd niet dat de Action hier nog meer Michelin-modellen binnen zou krijgen, maar na wat optimistische berichten op dit forum zojuist nog even langs gefietst. Goed idee! Er lag een flinke stapel, veel afwisseling en zo te zien was er nog niemand in aan het graaien geweest. Dat heb ik even goed gemaakt. :mrgreen:

-Peugeot J7 'Pneu X'
-Peugeot J7 'Jeu de plage'
-Citroën type H 'Grèce'
-Simca 5 Fourgonnette
-Renault Galion
-Renault Fourgonnette 300kgs
-Citroën 2CV pick-up

Dat waren meteen alle smaken die ik nog niet had. Helaas geen TUB, Acadiane of VW Transporter maar wat niet is...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook wat betere plaatjes gevonden ditmaal...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jammer van de Griekse reclame op de Citroën type H. Heb er zelf toch ook even 2 meegenomen. :mrgreen:

De TUB ligt mss nog wel in Tiel... Aangezien hier de bak nog compleet vol lag.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
tom

Bericht door tom »

Ik blijf gewoon regelmatig langs de Action hier gaan... is maar vijf minuten fietsen.
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Leuk. Ik vond elders nog weer een leuke Saviem SG2.
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

het zijn voor dat geld erg strake modellen. :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Bien

Bericht door Bien »

Het blijft een mooie serie :worshippy:
tom

Bericht door tom »

Vanmiddag (OK, gisterenmiddag :mrgreen: ) op de Auto Moto Italia-beurs nog wat gescoord. Ik plaats morgen (vandaag) wel wat foto's.
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Die "Pneu X" J7 vind ik mooi :thump_up:
Bugatti Veyron

Bericht door Bugatti Veyron »

Mooie modelletjes weer! :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
tom

Bericht door tom »

Ik heb wat minder inkomsten op het moment en moet dus even pas op de plaats maken qua aankopen. Niettemin gisteren op de Auto Moto Italia-beurs een paar leuke aankopen gedaan. De foto's zijn weer gegoogled, kan mijn kaartlezer niet vinden en de batterijen van de camera zijn plat.

Mondo Motors Audi A4 B7 Avant 1:43
Voor een dermate goedkoop modelletje kloppen de vormen best aardig, en het ding is redelijk netjes gespoten. Alleen bij de spiegels lijkt er iets misgegaan, de vorm en de lak zien er wat vreemd uit. Maar goed, Minichamps vraagt algauw zeven keer zoveel voor zijn modellen als deze Mondo moest kosten, en de kleur valt lekker op in de vitrine.

Afbeelding
Afbeelding

Cararama VW LT oprijwagen 'Soccorso Stradale' 1:43
Als je naar dit model kijkt, zie je dat Cararama een aardige ontwikkeling heeft doorgemaakt. Niet alleen klopt de vorm goed, maar de detaillering is prima (kijk maar eens naar de prachtige wielen, de mooie verkleinde traanplaat op de oprijbak en er zit ook een mooi weergegeven lier op de bak, de onderrijbeveiliging en zelfs de zijreflector zijn keurig nagemaakt). Voor minder dan een tientje is dit serieus waar voor je geld! Past bijvoorbeeld leuk in een diorama, ik ga er een aardige toepassing voor bedenken. Ik vermoed dat er nog eenzelfde model gaat bijkomen, wat beletterd gaat worden in de stijl van de bergers hier in de omgeving of wellicht wordt overgespoten in VAG-dealerkleuren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hachette Fiat Panda 1980 1:43
Tenslotte kwam ik voor een paar euro deze bijzonder leuke Fiat Panda van de eerste serie tegen. Ik had al geconstateerd dat er een paar vreselijke missers bestonden tussen de modellen van deze bijzondere auto, waarbij vooral de vorm van de neus en de wielkasten nergens op leken. De mooiste was zonder twijfel het model van Minichamps (prachtig gemaakt en 100% correct!) maar de verschillen met mijn aankoop zijn minimaal en deze klopt ook helemaal. Even de wieldopjes zwart maken en hij is af. Gezien de afwerking doet dit model nauwelijks onder voor de vele malen duurdere Minichamps!

Afbeelding

Helaas kan ik geen foto van de achterkant vinden, maar zelfs het enkele achteruitrijlicht is mooi weergegeven.

Het rondkijken tussen de modelautostands op de Auto Moto Italia herinnerde me eraan dat ik een paar maanden geleden een aantal modellen had aangeschaft die niet echt in de verzameling passen (hoewel... gezien de aanwinsten van de laatste tijd mag je je afvragen of er überhaupt sprake is van een thema) maar die ik zo charmant én goedkoop vond dat ik ze niet kon laten liggen. De prijzen lagen destijds in de buurt van wat de Action voor de Michelins vraagt.
Ik vermoed dat dit allemaal overproductie uit een kiosk-serie is, de modellen stammen van verschillende fabrikanten maar zijn allemaal verpakt in een heldere plastic bubbel. Ik heb al eens een Starline Fiat 126 voorgesteld die zo te zien uit dezelfde collectie stamt.

Solido Alfa Romeo 1300 Junior coupé 1:43
Hij viel op vanwege de leuke '70er jaren-kleur, maar bij goed bekijken bleek dit simpele modelletje erg goed van proporties. Ik zag een paar pogingen van gerenommeerde merken die niet in de buurt kwamen... de detaillering is was simpeler gehouden maar ik ga in dit geval voor een perfecte vorm en een nette afwerking. De wielen zijn een mooie weergave van de gewilde originele lichtmetalen velgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Norev Fiat X1/9 1300 1:43
De eerste serie van de leuke X1/9, nog zonder de Amerikaanse bumpers die m.i. niet bij de ranke lijnen van dit sportieve middenmotor-coupeetje pasten. Dit lichtblauw is wat donkerder dan ik me van de echte auto herinner maar het past wel erg goed bij het model. De vorm is weer perfect verkleind inclusief de leuke stalen velgen die destijds meerdere sportieve Fiats sierden. Een simpel modelletje, maar de kleine motorkap bij de achterruit gaat open en toont een redelijk gedetailleerd motorblokje.

Afbeelding
Afbeelding

Norev Alfa Romeo Montreal 1:43
Gisteren een paar 1:1s gezien van dit schitterende high-end buitenbeentje van Alfa in de jaren '70. Dit simpele maar correcte model van Norev is uitgevoerd in -voor mij- de perfecte kleur voor een Montreal, feloranje. Geen buitenspiegels, basic interieur maar erg mooi verkleinde vormen met de 'kieuwen' in de B-stijl mooi nagemaakt. Stond al een tijdje op mijn verlanglijstje in modelvorm, helaas kan ik me de prachtige 1:18 even niet veroorloven. Maar dit kleintje is ook geen straf. Overigens zat er tussen de twee Norev-setjes die ik afgelopen zomer op een rommelmarkt vond ook een Montreal, maar de generieke wieltjes en simpelere detaillering maken het verschil erg groot.

Afbeelding
Afbeelding

Solido Alfa Romeo 166 1:43
Traditioneel voor grote Alfa's verkocht de 166 ook niet erg goed. De vorm was ook even wennen, de lange neus met optisch kleine koplampjes was wat minder aansprekend voor de meeste mensen dan de agressiever ogende neus van de 156 die wel een succes werd. Ik heb zelf deze chique en strak gelijnde sedan altijd erg kunnen waarderen en vind het jammer dat je ze tegenwoordig nog zelden ziet. Solido heeft er een leuk model van gemaakt in een erg fraai donkergroen metallic wat de vorm goed benadrukt. Ook de wielen zijn goed weergegeven, een leuk model.

Afbeelding

Starline Fiat 131 Mirafiori 1:43
Uit de tijd dat roest de grootste vijand van Fiats was komt deze 131. Qua detaillering, strakte van de mal en vorm veruit de beste van het stel, Starline maakt erg mooie modellen. Ook de fraaie grijsmetallic lak past goed bij deze prachtige jaren '70 sedan waarvan er helaas vrijwel geen meer rondrijden.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zag gisteren op de beurs nog genoeg leuke modellen die ik graag aan de collectie had toegevoegd, voor erg leuke prijzen. Dankzij de kiosk-series is het mogelijk om voor relatief weinig geld een collectie op te bouwen met bijzondere en karakteristieke modellen waarvoor je je niet hoeft te schamen. Helaas moet je wel goed kijken want sommige merken maken van de proporties een rommeltje...
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Re: Tom's Audi's en meer- update 1:43-allegaartje

Bericht door peugeot-gek »

amai ziet er allemaal leuk,schoon modellen die er tussen zitten :thump_up:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Gesloten